Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '21

 
Kategori
Felsefe
 

İnsanlardan Bir Şey Beklemek

Aslında yok böyle bir şey de hani insanlar başkalarına yardım ediyorlar ya beklentimiz bu yüzden.

Artı yeryüzü düzenleri de bunu destekliyor.

İnsanlar başkalarına iki nedenle yardım ediyorlar; kastettiğimiz düzenler emrediyor artı o da bana yardım etsin.

Ama bunun uygulamada bilinen şekli vicdan merhamet gibi iyi duygular.

İlkel insanların ben birbirlerine yardım ettiklerini düşünmüyorum; birisi yanında ölürken diğeri seyrediyordur.

Çünkü henüz yeryüzü düzeni yok, bilinç yok.

İnsanlardan bir şey beklemeye hakkımız var mı?

Kurulu düzenler var diyor ama asıl önemli olan o da bana yardım etsin.

İnsanların birbirine ihtiyacı olduğu şeklindeki düşünce henüz ispatlanmadı çünkü hiç kimseye ihtiyacı olmadan yaşayan kimse olduğunu düşünüyorum.

Bu arada diğer insanlarda bulunan ve işinize yarayan şeylerin karşılıklı alaveresi bu kapsama girmez zira ihtiyaç muhtaçlıkla ilgilidir.

Bu doğrultuda hiç kimseden (karşılığını vererek aldığım şeyler hariç) bir şey beklemeden yaşamam gerektiğini düşünüyorum ve sürekli ondan bundan yardım alanların eksik insan olduğunu da tabi.

Yani aslında insanlardan bir şey beklemek diye bir durum yok. Kimse size yardım etmeyebilir ve bu normal bir şey.

Böyle bir hakkımız da olduğunu düşünmüyorum ben.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..