Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '22

 
Kategori
Deneme
 

İnsanları Birbirine Benzetiyor

Eğitim kültür insanları birbirine benzetiyor

Aynı şeyleri okuyup yazarsan aynı kişi olursun.

15 yılı aşkın okuduklarımız yazdıklarımız aynı.

Öyle ki bunca eğitimin kültürün sonuncunda haliyle hepimizin kafasında birbirine yakın düşünceler oluşuyor; e çünkü aynı eğitimi kültürü alıyoruz.

Ben biraz farklıyım ki bu yazılarımda da belli oluyor çünkü eğitim hayatımda ve sonrasında hep standart literatürün dışına çıkıyordum. Bunun sonucu bende farklı fikirler oluşabildi.

Ama işte geri kalan insanlarımız aynı eğitimden geçtikleri için düşünsel anlamda birbirlerine benziyorlar. Bunu konuşma ve tartışmalarda görmek mümkün; “sana katılıyorum, aynı düşünüyoruz, bence de…” sözleri havada uçuşuyor.

Bazen toplantılarda dokuz kişi aynı, ben tek kalıyorum.

Adeta bin kişiyi eğitiyor bir kişi yapıyoruz. Çünkü verilen eğitim herkesin aynı düşünmesine neden oluyor. Çünkü klasik eğitimde her konunun bir şekilde açıklaması var.

Ben “Ormanların zararları” başlıklı bir yazı yazdım, mevcut eğitimden geçmiş hiç kimseye böyle bir başlığı kabul ettiremezsiniz.

Her konuda insanların aynı düşünmesini sağlayan tek tip eğitim ve aynı kültür aynı yapıda insanlardan oluşan toplum meydana getiriyor.

Belki konuyu toparlayamadık ama böyle bir durum var maalesef.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..