Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

İnsanları incelemek

Gecen sene İletişim adında bir ders alıyorduk. Hocaya olan sevgımden dolayı gözüne girmeye çalışıyordum.( tüm öğrenciler gibi) Hocanın tavsiye ettiği kitapları okuyor ve hemen okuduğum şeyler hakkında konuşuyorduk. Bir gün bana beden dili hakkında kitaplar okumanın sana iş dünyasında büyük katkıları olacak dedi. O hızla kitapçıya gidip bedenin dili diye bir kitap edindim. Konunun dikkat çekici olması ve benim de merakım sayesinde kısa sürede bitirdim. Buraya kadar herşey sorunsuz tabi, asıl sorun kitabı okuduktan sonra herkese inceleyen gözlerle baktığımı fark etmemle başladı. İstanbul'dan Edirne'ye giderken otobüste bir eğlence gibi herkesi inceliyor ve kendi kendime bu şöyle, bu böyle diyordum. Odada ise arkadaşın biri masada oturmuş ellerini çenesinde bütünlemiş dalgın dalgın bakıyordu ardından kolarını bağlayıp sırtını sandalyeye yasladı. İstem dışı ona dönüp ne düşünüyosun bakım sen dedi? Bu düşündüğün neyse olumsuz yani olmasını istemediğin bişi hatta konuşmak da istemiyosun çünkü kendini kapatmışsın dedim. Arkadaşım (kafasının üstündeki düşünce balonunu okumuşum gibi :P) bana baktı. Nerden biliyosun sen olumsuz falan düşündüğümü dedi. Beden dilinden........dedim. Evet okuysbiliyorum ama sonrası kötü insan bir kez kaptırırsa her hareketi her bakışı yorumluyorsunuz:)

NOT: bir kişi sizi eleştirecekse dinlerken işaret parmağını çenesine doğru destek yaparak durur( kenan ışık gbi)
YALAN SÖYLEYENLER DE; elleriyle yaptıkları hareketler azalır, ellerini yüz çevresinde gezdirirler, ( çeneyi tutarlar, dudaklarını bastırır, ağzını kapamaya çalışırlar; ayrıca uzmanlarında söylediği üzere yalan söyleyen insanların yüz ifadeleri normale yakındır yai yüze bakıp anlamak zor:)
Ama kimseye sen ağzını kapatıyorsun yalancı diyemeyiz değil mi efendim?

 
Toplam blog
: 7
: 1040
Kayıt tarihi
: 29.10.07
 
 

Üniversite öğrencisiyim. Finans ve muhasebe alanıyla ilgili bilgileri aramayı seviyorum. Anıların pa..