Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '14

 
Kategori
Deneme
 

İnsanları sevmek gerekmez, anlayın yeter

İnsanları sevmek gerekmez, anlayın yeter
 

Sanat ve medyada yoğun bir insan sevgisi işleniyor, kavgalılar, küsülüler ve düşman olanlar hariç bir kişi herkesi, herkes de birbirini seviyordu. Öyle bir sevgi dünyası vardı ki insanları birbirine dost etmek için hâşâ Tanrı’ya bile gerek yoktu.

Şimdilerde insanları sevmekten fazlaca bahseden yok. Kimsenin ağzından da “Ben insanları seviyorum” sözü çıkmıyor. Çünkü insanlar bilinçleniyor. Kafayı yemiş şairlerin şiirlerinden kapmışlar bir şey “Ben insanları seviyorum” Yalan, külliyen yalan. Sevme, beğenme/onaylama ile ilgilidir ki siz insanları her yönüyle beğenip onaylıyor olamazsınız. İnsan sevgisi tanımı olmayan boş, uydurulmuş bir kavramdır. İnsanlara karşı dostça duygular besleyip onlarla güzellikler içinde beraber yaşamayı düşünebilirsiniz ama bu sevgi değil içinizdeki hemcinslerinize karşı hissettiğiniz duygudur. Mutluğunuzun yolunun bu olduğunu düşünürsünüz.

İnsanları sevdiğiniz dünya bu ise bir de sevmeseniz kim bilir nolurdu. Bir de yani insanları (hepsini, genel) sevmeme şansımız olamaz. İnsanları sevmiyorum diyebilir misiniz? Ama Mevlana’nın torunları öyle bir sevgiden bahsediyorlardı ki “bu insanlar birbirlerini nasıl seviyorlar görmüyor musunuz, polise adalete gerek yok” diyordum. Gerçekten de insanları bu kadar sevdiğini söyleyen biri başkalarına kötülük edebilir miydi?

Bu sevgi çağında her nasılsa dünyada her yıl 100 bin kişi ölüyor/öldürülüyordu. Üstelik hepimizin her gün karşılaştığı sayısız haksızlıklar da cabası. Madem öyle o zaman insanları sevenler kadar sevmeyenler de vardı. Yoksa bu katilliklerin başka açıklaması olamaz. Aslında kimsenin kimseyi sevdiği yoktu. Olsaydı dünya yılda 100 bin kişinin ölmesine/öldürülmesine sessiz kalır mıydı? İnsan sevdiğine anlayış gösterir, hakkını teslim eder. Başına bir şey gelmesini, zarar görmesini, acı çekmesini istemez. Bunların hepsi oluyor ama nasılsa biz insanları seviyormuşuz! Belki de sevdiğimiz için zarar veriyoruz, keşke sevmeseydik!

Sevgi masallarından oldum olası hoşlanmamışımdır. Birbirlerini sevmeyen insanların birbirlerine daha az zarar verdiklerini düşünüyorum. En büyük kavgalar akrabalar arasında olur. Akrabanın katili genellikle akraba çıkar. Aynı kandan aynı candan insanların birbirlerini sevmemeleri düşünülebilir mi? Zaten sevgi (partnere duyulan hoşlanma dışında) sakat bir kavramdır. Kötülükleri gizlemek için maskedir. Kim kimi seviyor ya! Borcunu vermemişsin, seni seviyorum. Fakiri aşağılıyorsun, ben insanları severim. Deme ya! Çok etkilendim çok! Hadi be!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..