Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '10

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

İnsanları sevmek mümkün mü?

Herkes ve herşeyi sevilebilir mi? 

Bu sorunun olması gereken cevabı "evet" sanırım. Ben de dahil okuduğum bütün yazılarda insanları, hayatı, doğayı, kuşları, böcekleri sevmenin ne kadar güzel olduğu anlatılıyor. Peki gerçekten pratikte de bunu uygulayabiliyor muyuz? Birilerini seviyorum veya sevmiyorum derken tam olarak neyi kastediyoruz? Yoksa öğrenilmiş bazı kriterlerimiz var ve onlara uyanları sevip uymayanları sevmiyoruz mu diyoruz? 

Kendisine sürekli kötü davranan, hakaret eden, yalan söyleyen, her fırsatta onu küçük düşürmeye çalışan insanları da sevebiliyor muyuz? Yoksa sadece aradığımızda yanımızda olan, bize dostça davranan, güvenilir, sadık, dürüst insanları mı seviyoruz? 

Sürekli Yunus Emre'nin; "yaradılanı severim, yaradandan ötürü" sözünü söylüyoruz da bir katili, caniyi, hırsızı, yolsuzu veya çıkarlarımıza ters düşenleri sevmeyi başarabiliyor muyuz? onları da Allah yaratmadı mı? 

Dostluk ve arkadaşlıktan bahsediyoruz, bize kazık atan, ihtiyacımız olduğunda yanımızda olmayan, bize bizim istediğimiz gibi davranmayan kişilere de dost gözü ile bakabiliyor muyuz? Yoksa" koynumda yılan beslemişim" deyip çekip gidiyor muyuz? 

Büyük büyük sevdalar yaşıyoruz, uğruna ölümleri göze alacak kadar seviyoruz, diyoruz ama bize yaptığı en ufak bir yanlışta silip atıyor ve en büyük düşmanı olmuyor muyuz? 

Yoksa "insanları seviyorum" derken kendimizi mi kandırıyoruz? Onun yerine; bana şöyle şöyle davranan, bana kendimi iyi hissettiren insanları seviyorum mu demeliyiz? 

Şahsi fikrim; bir insan bütün insanları sevemez. Anlayışlı olabilir, hoşgörebilir, kendinden uzakta tutup saygı duyuyorum da diyebilir ama sevemez. 

İnsan her yönü ile sadece ve sadece Allah'ı sevebilir. Ancak o zaman diğer bütün insanlara katlanabilir çünkü sevdiği Allah'ın yaratmış olduğu insanlardır ve bir bildiği vardır elbette. 

Yaradılanı yaradandan ötürü sevebilmek için önce yaradanı layıkı ile bilip sevmeyi öğrenmek gerekiyor. Ancak bunu başardıktan sonra O'nun yaratmış olduğu herşeyi farklı bir gözle görüp değerlendirebilir insan. 

İnsan gözü ile bakıp "bütün insanları seviyorum" demek, kendini kandırmaktan başka bir şey değildir. 

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..