Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '16

 
Kategori
Eğitim
 

İnsanların bilimsel olmayan ve kendilerine uymayan bugünkü eğitim sistemini kabul etmeme hakları var

İnsanların bilimsel olmayan ve kendilerine uymayan bugünkü eğitim sistemini kabul etmeme hakları var
 

Eğitimden şikâyet yok (yani bu eğitim olmasın diyen yok) ama eğitimin kalitesinden şikâyet var. Yani doğru şeyler yapılıyor ama doğru yapılmıyor.

Diyelim İmam Gazali’yi öğretecek; öğretsin. Normalde ne beklersiniz? Kimdir, ne yapmış? Ama kişiyi yücelten ve beni Gazali’ye yönelten bir eğitim var. Gazali’yi örnek verdik, ya da başka biri.

Sen kişiyi anlat geç, severim sevmem bana bırak. Yoookkk olur mu, niyeti beni o tarafa çekmek.

Tabii ki ne öğrenciler ne de veliler bu siyasi amaçlı eğitimi görebiliyorlar. Eğitim öğretmekten ibarettir. Bana güneşi anlat, güneş güzel deme, ona ben karar vereyim.

Belki kaliteli de ama yönlendirici eğitim; buradan sağlıklı bireyler yetişmez. Kimi anlattığına değil nasıl anlattığına bakıyoruz. Öyle ki okulların duvarlarını süsleyen kelle kesen Osmanlı paşalarının resimlerine bile tahammül ediyoruz! İyi niyetimizi gör diye!

%70 bu zihniyete onay veriyor; bu zihniyet doğrultusunda verilen eğitime de tabi. Eğitimi yönlendirenlerin güç aldığı yer de burası. Ya ben dini motiflere de etnik motiflere de karşı değilim, eğitimde kullan bunları. İstersen öğrencileri okula deveyle getir! Ama lütfen sen sadece anlat, sevmeyi seçmeyi bana bırak.

Aslında devlet haklı. İnsanlar böyle istiyor, %70 böyle dedik ya. Bu eğitim kalksın demiyoruz. Hatta değil mi ki halkın %70’i bu anlayışta, devam etsin. Ancak gerek verilen eğitimin kalitesi gerekse burada anlattığımız durumlar nedeniyle eğitim sisteminden rahatsız olanlar için mevcut eğitime devam etmeyip özel okul ya da hoca tutma şeklinde hak tanınmalı.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..