Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '21

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İnsanlığı gücendirdim

 

Leonardo Da Vinci'nin son sözleri                     

İnsanlığı gücendirdim

 

 

 

İnsanı, insanlığı anlamak ne kadar hassas bir nokta. Bazen bir yazıyı okuyup geçeriz. Oysa içinde size aktarılan ciddi bir mesaj vardır. Dikkat etmeyiz. Bazen düşünürüz. Ne demek istemiş? Bu önemli bir soru. Bunu kendimize de sorabiliriz. Ne demek istedim? Çünkü arada ne söylediğimizi kendimizde anlamayız ki karşımızdakinin anlamasını beklerken!

Yazılarımda özellikle sevgi kadar saygının-saygı kadar nezaketin-nezaket kadar mütevazi olmanın önemini anlatmaya çalışırım. Bunlarla bezeli biri kendi ve çevresi için ne çok meseleyi halletmiştir. Ona zaten saygı duyulur.

 

Leonardo Da Vinci.

Rönesans döneminde yaşamış bir İtalyan.

Böyle denilir çoğunlukla ismini ve ülkesini söylediğiniz birinden söz ederken. Tabi yanında mesleğini de yazarsınız. Yazardır, ressamdır. Ya da mühendis veya doktordur. Bilemedin mimarda olabilir.

Ama bu büyük üstattan söz ederken mesleklerinden hangisini ön sıraya koyacağıma karar veremiyorum. Öyleki hepsinde bir numara.

Öyleki birçoğunda ilkleri yapmış.

Öyleki, sanat eserlerinin içindeki şifreler bile asırlar sonrasında bile anlaşılamıyor.

Ya da şöyle özetleyeyim.

Döneminin önemli bir filozofu, astronomu, mimarı, mühendisi, mucidi, matematikçisi, anatomisti, müzisyeni, heykeltıraşı, botanisti, jeoloğu, kartografı, yazarı ve ressamı…

İnanın yaptıkları bunlarla da kalmıyor.

Başarılar-başarılar-başarılar.

Asırlarla dalga geçmiş gibi.

Kendini yoktan var etmiş biri.

O bir dahi.

O bir bilinmeyen.

Ve o ölmeden önce ne demiş biliyor musunuz?

 

“İnsanlığı gücendirdim” demiş.

Nasıl yani? Diyorsunuz eminim.

Böyle bir adam bu sözleri söylüyor.

Tarihteki en büyük dâhilerden birindeki mütevaziliğe, asilliğe bakınız.

Dahası ilave ediyor.

“Olması gereken kaliteye ulaşmadığı için Tanrıyı ve insanlığı gücendirdim.”

Sözün bittiği yer.

Bunlardan binde birini yapanlar.

Ben var ya ben sevdasındasın da iken büyük dâhinin sözlerinden gerçekten ders almak gerekir.

 

Nazan Şara Şatana Araştırmaları…

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....