Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '08

 
Kategori
Siyaset
 

İnsanlığımdan utandım

İnsanlığımdan utandım
 

Demokrasinin bittiği andır. Resim milliyet netten alınmıştır.


Kaç günden beri tırmandırılan tansiyon dün patladı. Öyle bir patlama ki maksadını çok fazla aştı. Devreye girmesi gereken mantık yerini KİN ve NEFRET'E bıraktı.
Kişilerin yüzündeki kin ve nefret anlaşılır gibi değildi.

Kaldırımda Perişan halde oturan bir genç kızımıza havada uçarak tekme atmanın neye hizmet etmek olduğunu anlamam mümkün değil. Bu da yetmiyormuş gibi arkadan gelen polisin bu sefer kaldırımda can havli ile uzanmış kızımızın böbreklerine bir tekme atmasını çözemiyorum. İnsanlığım bu mantığı çözemiyor. Hastahane bahçesine kişileri kovalamak adına dalıp orda gaz bombası atmak. Hangi canlının yapabileceği bir eylemdir. Hangi bozuk kişilik bunu yapma hakkını kendinde görebiliyor. İşte dün tüm gün boyunca netten ve akşam da evde televizyondan görüntüleri izlerken kafamdan geçen düşünceler.

Evet ben insanlığımdan utandım dün ki sergilenenleri görünce.

30 bin polis görev yaptı dün. Komşu illerden destek alınıyor bu da yetmiyor Jandarma desteği alınıyor. Neye hazırlanıyoruz kutlamaya mı? Savaşa mı?

Bu güçlerin yarısı ile Taksimin güvenliği alınır bayram havası içinde bir gün geçirebilirdik. Provakosyonlara engel olmak polisimizin görevi provakasyon yaratmak değil.

Yöneticilerimizin görevi yasaklar koyup inatlaşmak değil vatandaşının can ve mal güvenliğini sağlamaktır.
Demokrasiden nutuklarla başlıyor konuşmalar sakız gibi ağızdan düşürülmüyor. Ama sadece lafta kalıyor demokrasi.

Demokrasi tahammüldür .
Demokrasi çeşitlerin birlikteliğidir.
Demokrasi düşüncelerini dile getirmektir.
Demokrasi başkalarının da hakları olduğunu bilmektir.
Demokrasi karşı tarafı da dinleyebilmektir.
Demokrasi memnuniyetsizliğini dile getirip protesto edebilmektir
.

Polisimizin görevi de bunu vatandaşa sağlamaktır. Vatandaşı karşısına alıp kin ve nefretle kör bir inat ile provokasyon yaratmak değil.
Çok sesliliğe tahamül etmeliyiz. Demokrasiyi yeni baştan öğrenmeliyiz.
Anca bu şekilde insan olabiliriz.
Hangi canlı zevk için, inat için diğer canlıya eziyet eder kinini nefretini kusar? Doğal hayatı bir gözden geçirelim hangi canlı insanın insana ettiğini yapıyor? Ben bulamamdım sizler biliyorsanız lütfen bana da söyleyin ki bende öğreneyim.

Bu yazıları yazarken ben insanlığımdan UTANDIM. ...
Başımdaki yöneticilere layık görüldüğüm için UTANDIM....
En korkunç savaşlarda bile hastahanelere dokunulmazken, ülkemde hastahaneye saldırılmasından UTANDIM....
Avrupa’ya rezil olduk diyen ZİHNİYETTEN UTANDIM....
İstifa etmeyen koltuk sevdası yöneticilerimizden UTANDIM..
Vatandaşını insan yerine koymayan HÜKÜMETTEN UTANDIM
..

 
Toplam blog
: 96
: 2224
Kayıt tarihi
: 13.06.06
 
 

Hayata güleryüzle bakmaktır felsefem ama polyannacı değil. 1961 Sivas doğumluyum, evliyim 2 kızım..