Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '11

 
Kategori
Güncel
 

İnsanlığın göçük altında kaldığı an ...

İnsanlığın göçük altında kaldığı an ...
 

7.2 şiddetinde depremle sarsıldık...

Kaybımız büyük...

İnsanlık göcük altında kaldı...

Vicdanlar yok oldu...

İnsanlık Van’da 7 katlı binanın toz duman oldugu gibi yıkılıp kaldı

Yazık...

Hiç unutmuyorum.

17 yaşındaydım.

Üniversiteyi kazandıgım haberi sevinci yaşadıgım günlerdi.

O günlerde İstanbul bana coooook uzaktı.

Arkadaslarımla sohbet havasında gecen bir gun gecırmıstık gülüyor kahkahalar atarak gecirdiğimiz bir gunun ardından saatler gece yarısını gösteriyordu. Kız arkadasım gecenın o saatinde telefonda erkek arkadası ile görüşürken birden telefonlar kesilmişti.

Gece yarısı izlediğimiz korku filminin etkisiyle bir panik sardı beni cunku. Birden elektirikler de kesildi.

Hiçbirşeye anlam verememiştik,

O gün 17 Ağustos 1999, saat 03:02'de merkezi Kocaeli-Gölcük olan, Richter 7.4 şiddetinde büyük bir deprem yaşadık.

Sabah televizyonu actıgımızda acı gerceği öğrendiğimde saatlerce donup kaldım, o görüntüler gözümün onunden hiç gitmedi yıllarca...

Ve kulagımdan hiç gitmeyen o ses ‘ sesimi duyan var mı’

Herkes hayır dualarını ediyordu o gün. Büyük bir üzüntü ile izliyorlardı haberleri.

Marmara depremi olduğunda o etkiyi Kahramanmaraş’ın bir köyünde hissetmiştik.

İstanbul’a kilometrelerce uzakta bir şehrine baglı ismini bile duymadıgınız bir köyünde hissetmiştik 1999 da yasanan o depremi.

Yaşlı bir ninenin kürtçe söylediği hayır duaları kulagımdadır hala. Haberleri izlerken gördüğü manzara karşısında gözyaşlarına hakım olamayan o insanlar hala aklımda.

Öyle bir ortamdı yaşadıgım.

Dünyanın öbür ucunda hiç tanımadığımız bir insanın gözyaşı bile içimizi parçaladı. Acısı acımız oldu.

Sene 2011 ...

23 ekim 2011 bir Pazar sabahı İstanbul'da arkadaslarımla bir aradaydım.

1,2 saat sonra arkadasın biri aaa Van’da deprem olmuş dedi.

Hemen telefonuma sarıldım malum sosyal medyada anında paylasılır son dakika haberi diye.

Garip hiçbir haber yok depreme yönelık ..

Küçük bir sarsıntı diye gecirdim içinden, gecenlerde Bodrum'dayken sallandıgımız şiddette cok onemli değil diye dusundum haberlere düşmediğine göre...

Saatler ilerlediğinde twitter hesabıma göz attım.

Ne acı ki deprem haberini sürekli o tok sözleri ile kişileri agır elestiriler altında bırakan Erol Köse’den öğrendim.

Tüm kanallara sesleniyordu. Yayını kesin Van'da 7.2 siddetinde deprem oldu haber vereyim dedim diye...

Ne kadar acı ilerleyen saatlerde insanların paylastıgı mesajları gördükce daha da yıkıldım .

9.5 şiddetinde bir deprem oldu yüreğimde...

‘Toprak bile kabul etmiyor sizi’ ‘Beter olun’ ‘Oh be’ ‘Allah’ın sopası ‘ daha devam edemeyecegım nice insanlık dışı tabirler.

Hangi vicdan hangi yürek hangi ideoloji acıları bu sekilde barbarca ve de hunharca kıyaslayıp yorumlayabilir.

Şehitlerimizin acı kaybını hangi ideloloji hangi anlayıs Van’daki felaket ile mukayese edecek kadar insanlıktan sıyrılmış olabilir.

Bölücülükle ilgili sloganlar atan, vatan millet nutukları atan bu insanlıgını kaybetmiş zavallı insanlar 23 Ekim 2011 de kendi ülkesini böldü parcaladı.

Bazıları ise yardım cagrılarına karsı çıkarak ‘ deprem adı altında PKK ya yardım edilyor’ diye tepkisini koydu kendince.

23 Ekim 2011 günü Van’da yaşanan depremle birlikte yüzlerce kaybımızla birlikte binlerce insan kaybettik biz.

Vicdanımızı insanlıgımızı göçük altında bıraktık...

Doga felaketinin Kürdü Lazı Çerkezi Gürcüsü olur muydu?

Gelmiş gecmiş en büyük depremlerden birini yaşıyorduk, hangi zihniyet bu felaketi ‘ Allah’ın sopası ‘olarak nitelendirebilecek kadar vicdanından uzaklasabilirdi.

Şu anda merhametini ve vicdanını kaybeden bu acılı günlerimizde, kendisine siyasi malzeme ve rant sağlayan insanlar bu ülkenin ve bu dunyanın gercek düşmanıdır.

Dünyanın neresinde olursanız olun ölüme sevinen, dogal afetlerde yıkıma, enkaz altında kalanların acılarına sevinen, hicbir canlıda vicdandan söz edilemez.

23 Ekim 2011 ...  

Van’daki 7.2 olarak belirtilen  depremle göcük altında bıraktık insanlığımızı ...

Dışarısı soğuk, dışarısı izdiham...

O acı haykırışlara ortak olmak, yardım elini uzatmak isteyen vicdanlı vatandaşlar için ;

‘Türk Kızılayı’nın bağış ve iletişim hattı olan 168’i arayarak detaylı bilgi alabilir. İsteyen vatandaşlarımız, 2868’e tüm operatörlerden bir boş kısa mesaj atarak 5 TL bağışta bulunabilir’’

 

Vicdanınızın sizi asla terk etmemesi dileklerimle...

 

 

 
Toplam blog
: 58
: 3499
Kayıt tarihi
: 16.11.10
 
 

Mersin Üniversitesi Turizm Otelcilik Konaklama işletmeciliği mezunuyum. ..