Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '12

     
    Kategori
    Telekom / Mobil
    Okunma Sayısı
    315
     

    İnsanlığın son tiryakiliği: Mobil cihazlar, pazarlamanın son tiryakiliği; mobil pazarlama

    İnsanlığın son tiryakiliği: Mobil cihazlar, pazarlamanın son tiryakiliği; mobil pazarlama
     

    Mobil cihazlar, günlük hayatta kısaca “telefon” dediğimiz aygıtlar neredeyse bedenimizin bir parçası haline gelmişlerdir.

    Teknolojinin ivme kazandığı, insan ihtiyaçlarının bitmek bilmez sınırlara dayandığı ve doyumsuzluğa ulaştığı günümüzde mobil iletişim de büyük bir değişime uğramıştır. Önceleri sadece sesli iletişim amacı ile kullanılan mobil telefonlar, bugün kişilerin yanlarından ayırmadıkları kişisel asistanlarına dönüşmüş durumdalar.

    Mobil cihazlara yüklenen özelliklerin artması pazarlamacıların da dikkatini çekmiş ve kişilere en hızlı ulaşım aracı olarak mobil cihazları düşünmelerine sebep olmuştur. Markalar mevcut müşterilerine veya potansiyel müşterilerine ulaşmak için cep telefonlarının onlara sundukları SMS, MMS ve benzeri uygulamalarla yazılı mesajlar, görüntüler, videolar göndererek ürün veya hizmetlerini tanıtma yoluna gitmeye başlamışlardır.

    Son yıllarda teknoloji alanında yaşanan gelişmelerdeki hız, pazarlama dünyasına da yansımış ve yeni yapılanmalara sebep olmuştur. Teknoloji ve enformasyon dünyasındaki gelişmeler hayatımızın hemen her alanında yeniliklere kolaylıkla ulaşmamızı sağlar. İnsan ihtiyaçlarının artması teknolojide inovasyonları zorunlu kılarken, eş zamanlı olarak insanların gereksinimlerini doyulmazlık noktasına getiriyor. Mobil iletişimin aracı olan cep telefonlarına da gelişen teknoloji ile birlikte birçok misyon yüklenmiştir. Gerek bireysel beklentiler gerekse şirket beklentileri teknoloji ile birleşince pazarlamada büyük ve önemli adımlar atılmıştır.

    Mobil cihazlar kullanıcılara her zaman ulaşabilmek için vazgeçilmez pazarlama aracı haline gelmişlerdir. Zira zaman ve mekan bağımlılığı olmadan tüketiciye direkt mesaj ulaştırabilen cihazlardır. Kişilerin cep telefonlarını yanlarından ayırmadıkları göz önünde bulundurularak mobil pazarlama günümüzde en etkin pazarlama araçlarından biri haline gelmiştir.

    Mobil pazarlama uzmanlarından Tomi Ahonen 2011 Haziran ayında İstanbul’da yapılan Mobil Pazarlama sohbetlerinde dünyada bir insanın günde ortalama 150 kez cep telefonuna baktığını belirtmiştir.Ayrıca şunları eklemiştir. “Her 6,5 dakikada bir insanlar cep telefonlarını ceplerinden çıkarıp bakıyorlar. Sigara tiryakisi olsanız bu, günde 3 paket içmek gibidir. Günde 3 paket içen biri bile elini cebine 60 kez sokarken, cep telefonu kullanan kişi 150 kez elini cebine sokuyor ve cep telefonuna bakıyor.”(Dizdar,29.06.2011,http://www.gelecekonline.com/metin/tomi_ahonen_akilli_ceplerin_fiyati_10_euro_ya_inecek-12017,e.t. 25.09.2011). Bu rakamlardan da anlaşılacağı gibi günümüzde mobil cihazlara olan bağlılık o kadar artmıştır ki nerdeyse bir sigara tiryakisinin sigaraya olan bağlılığı noktasına gelmiştir.

    Yukarıdaki veriler göz önünde bulundurulduğunda , mobil pazarlamanın doğru yapılacağı zaman kişiler üzerinde ne kadar etkili olabileceği anlaşılabilmektedir.Mobil iletişimin ve modern pazarlama anlayışının birleşiminin bir çıktısı olan mobil pazarlama kimi zaman tüketiciler için rahatsız edici boyutlara ulaşır. Mobil pazarlamanın birçok işletme tarafından kullanılması, tüketicilere atılan tanıtım veya bilgilendirme amaçlı reklam mesajlarının sayılarının artması bilgi kirliliğine neden olabilmekte, tüketicileri rahatsız edebilmekte ve buna bağlı olarak da işletmenin mobil reklamlardan aldığı verimi düşürebilmektedir.

    Mobil telefonlarla mobil pazarlamanın entegre olarak oluşturduğu mesaj kirliliği ise insanları mobil reklamlara karşı duyarsızlaştırmakta, gerçekten bilgi sağlayıcı reklamları dahi etkisiz hale getirmektedir. Bu kayıpları önlemek doğru reklam mesajlarını doğru kişilere gönderebilmek için ise izin temelli reklamcılık çözüm gibi görünmektedir.

     

    Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

     
    Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
    Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
    Toplam blog
    : 1
    Toplam yorum
    : 0
    Toplam mesaj
    : 0
    Ort. okunma sayısı
    : 315
    Kayıt tarihi
    : 28.03.12
     
     

    Uludağ Üniversitesi İktisat bölümü mezunu ve İşletme MBA öğrencisi. Satınalma çalışanı. P..

     
     
    Yazarı paylaş
    • Tümünü göster