Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '16

 
Kategori
Anne-Babalar
Okunma Sayısı
190
 

İnstagram hamileleri(!)

İnstagram hamileleri(!)
 

İnstagramdaki şu hamile kadınlardan bıktım usandım. Ya da şöyle söylemeliyim sanırım, instagramda ne kadar hamile kadın varsa mütemadiyen her anının karesini tüm instagram alemiyle paylaşan ve bu kadınları yakından takip eden listemdeki kadınlardan bıktım usandım. Onların takipleri yüzünden kendi sayfamda sürekli gördüğüm bu karnı burnunda kadınların hangimizin karnı daha burnunda yarışlarını görmekten gerçekten çok sıkıldım. Yahu eskiden yoktu böyle şeyler. Şimdi gırla fotoğraf ortalığa saçılmış durumda. Ben bu paylaşımların artık niyetinden saptığını düşünüyorum. Bebeğinin odasını hazırlayanlar mı dersiniz, renk çarkına bulanmış "baby shower" partilerinin rüküşlük yarışına girmiş anne adayları mı dersiniz, çocuğunun yastık kılıfının markasını, isminin yazılı olduğu halının nerden alındığını, gece lambasının hangi tasarımcının elinden çıktığını, bilmem neyinin nerden geldiği, nerden alındığı gibi, itinalı, lüzumsuz bilgi yazıları yazanı mı dersiniz, bebeğinin doğum anını an be an yayınlayanlar mı dersiniz... Liste çok uzun. Ne ararsanız var! İnsanlar garip bi' tür gösteriş yarışına girmiş durumda. Sanki kendi anneleri de onların her saniyelerini böyle anlatıyordu sosyal medya aleminde!! Hayır, anlamıyorum kime neyi kanıtlama derdidir bu? Kime neyi gösterme çabasıdır? Bu kadar ayrıntılı bilgi verme isteği nerden geliyor? Herkes kendini "ünlü" birileri sanıyor o platformda! İşte bu, tam da ego tatmin etmekten başka hiçbir şey değil! Hoş ünlü olsa n'olacak, bu paylaşımları yapmasını haklı mı kılar? Hayır, tabiki! Bu değil söylemek istediğim. Bu durum bence insanların içinde bastırmış oldukları birtakım kendini gösterme, sürüye ayak uydurma, " O yaptı, ben de yaparım, benim neyim eksik!" türünden, kıskançlık ve "En iyi benimki!"gibi ilkel benlik dürtülerinin gün yüzüne çıkmasından başka bir şey değil. Tüm hesaplar da açık maşallah, ki cümlealem görsün en güzel hamile kim, en güzel bebek odası kimin, kim en çok "like" almış, takipçi sayısı kaç olmuş... Yahu ben ilgilenmiyorum hiç tanımadığım bu insanların hamilelikleriyle. Ne giymişler, kaç kilo almışlar, pilates mi yapıyorlar, doğum kurslarında hangi egzersizleri yapmışlar, kızları mı olacakmış yoksa oğulları mı, bebeklerinin odası nasıl olmuş, çocuğun adı ne olacakmış bilmem ne.... Banane kardeşim. Beni ne ilgilendirir! Hayır meraklısı da bol ki bu insanlar da her gün onlarca fotoğraf paylaşıyor. 
 
Biraz mahremiyet iyidir diye düşünüyorum. İnsanlar yaşamlarını başkalarının, hem de hiç tanımadğı başkalarının, gözlerine sokmaktan yapacak daha iyi işler bulmalılar kendilerine. Tüm bunlar o kadar anlamsız ve boş ki... Üstelikte çok sıkıcı! Çünkü yüzlerce aynı tip fotoğraf ortalıkta kol geziyor zaten. Bir yenisine daha ihtiyaç yok. Hiçbiri birbirinden farklı değil. O yüzden bu hamilelik hayatı fotoğrafları bıktırmaya ve irrite etmeye başladı. Bence her kadın hayatındaki bu çok özel ve kutsal zamanları biraz da kendine saklamalı ve tadını çıkarmalı. İnstagrama fotoğraf yükleyeceğim diye yarışıp bu kıymetli zamanı boşa harcamamalı ve dokuz aylık süreçlerini bebekleriyle ilgilenerek geçirmeli. Belki böylece ben ve benim gibi düşünenler de instagramda biraz farklı şeylerle karşılaşır ve bu sıkılmışlık halimizi üzerimizden atarız. :) 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 31
Toplam yorum
: 22
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 629
Kayıt tarihi
: 14.11.11
 
 

Puslu, gri, kışın dondurucu ayazıyla ve her daim diplomatik yüzüyle ünlü sevgili başkentte 1986 y..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster