Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '20

 
Kategori
Alışveriş - Moda
Okunma Sayısı
137
 

Instagram Hikaye Kullanımı

Instagram'da Hikayeler Özelliğini Etkin Kullanmak Mümkün
 
Sosyal medya mecraları kocaman birer okyanustur. Markanızı/kurumunuzu büyütmek iyi bir takipçi oluşturmak için imkânlar sunar. Ancak platformlara göre hareket etmek gerekir. Hangi mecra için hangi hedefi amaçladığınız önemlidir. Hedef kitlenizin olmadığı bir mecra boşa zaman, emek ve para kaybıdır. Doğru platformda emek harcarsanız kazandırır. Bunun için stratejinizi iyi belirlemelisiniz. 
 
Reklam ve pazarlama amaçlı kullanılan en büyük platform tahtını Instagram'a çoktan devretti. Bu mecraya ilgi gitgide büyüdü ve şu an marka bilinirliği yaratmak için en güvenilir en doğru platform olma yolunda hızla ilerliyor. Bu ilerlemeyi önümüzdeki süreç bize daha da net olarak gösterecektir. Hikâyelerin günlük 400 milyon aktif kullanıcısı/takipçisi var. Bu özelliği aktif ve gerektiği gibi kullanabilirsek bize kazandıracaktır. Bunlar, herkes için eğlenceli ve ilgi çekicidir. Hikâyeler, 24 saat içinde yok olmalarına rağmen size harika sonuçlar verebilir. Kaybolmalarını da fırsata çevirmek elinizde. 
 
İyi hikâyeler paylaşmak için öncelikle markanızı ya da kurumunuzu hesaplardan paylaşılabilir hale getirin. Anlamlı hale getirmek de diyebiliriz buna. Anlatılacak bir hikâyeniz olsun. Kendinizi en iyi nasıl ifade edebileceğinizi belirleyin. 
Markanız/kurumunuzun bir logosu, bir yazısı, bir rengi mutlaka olmalı. Hedef kitlenizin sizinle daha kolay kaynaşması, bağ kurması için kendine yakın hissetmesi gerekir. Sizin renklerinizi/yazınızı/logonuzu nerede görürse görsün aklına siz gelmelisiniz. Örneğin katıldığınız bir eğitim, proje ya da etkinliği anlık olarak hikâyenizden paylaşmanız kitlenizle sizin aranızda bir köprü kurmanızı kolaylaştıracaktır. Canlı olarak anında yapılan her hareket dikkat edildiği sürece olumlu sonuçlar doğurur. 
Hikâyenizden paylaşmak üzere kendiniz için özel GİF'ler hazırlayabilirsiniz. Hem kendiniz kullanır, hem de ilgi alanına girdiğiniz milyonların sizin GİF’inizi kullanmasını sağlayabilirsiniz. Böylece etkinliğinizi göstermiş olursunuz. Bu durum, fark edilmenize katkı sunabilir. 
Hedef kitlenizi harekete geçirmek için aranızda sıkı bir bağ kurmalısınız. Bir hizmet/ürün satın almadan önce sayfa ile yakınlık kurma, kendinizi sayfaya yakın hissetme duygusu önemlidir. Bağınızı güçlendirmek için hikâyelerinizde hashtag’leri kullanmayı deneyebilirsiniz. Ne kadar çok bağ o kadar çok etkileşim. 
Dijital yenilikleri ve gündemi sıkıca takip etmeli, ayak uydurmalısınız. Gündemden uzakta kalmayın. Günlük gelişen olayları ya da önemli gün ve haftaları atlamadan hashtaglerle hikâyeden, etiketlerle de post olarak paylaşmaya özen gösterin. Herkes bir bayramı kutlarken siz buna kör sağır dilsiz kalmayın. Farkındalığınız olduğunu ortaya koymalısınız.
Takipçilerinizin olumlu ya da olumsuz geri bildirimlerini dikkate almak oldukça önemlidir. Böylece ileriye dönük hedefleriniz için size bu veriler yol gösterecektir. 
Bunun için çeşitli oyunlar düzenleyebilirsiniz. Anket hazırlayın, sorular sorun hedef kitlenize. Böylece elde ettiğiniz sonuçlar sizin yol haritanızı belirlemeniz için bir pusula görevi görecektir.
Takipçilerinize bir ürün satacak ya da hizmet sunacaksanız hikâyenizden onları web sitenize yönlendirmeyi unutmayın. Ancak bunu yapmak için sayfanızın 10k ve üzeri takipçisi olmalıdır. Şartları taşıyan sayfalar, hikayelerinde link yönlendirmesi yaparken mutlaka müşteriyi harekete geçirecek, heyecan verecek bir motto kullanmalıdır. ‘’Sayfayı yukarı kaldırın’’, ‘’Daha fazlasını görün’’ ya da ‘’Fırsatlar için yukarı kaydırın’’  gibi mesajlarla web sitenizin ziyaret edilmesini sağlayabilirsiniz. Paylaşım yapmaya vaktiniz olmasa da hikâyelerde sürekli hareket halinde olduğunuzu hedef kitlenize hissettirmeye çalışın. Terk edilmiş kasaba havasında olmasın sayfalarınız. Bir müddet sonra bu durumdan kitle sıkılır ve sizi takibi de bırakabilir.
ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 27
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 127
Kayıt tarihi
: 20.09.16
 
 

Ankara'da, esnaf bir babanın ve ev hanımı bir annenin ilk çocuğu olarak dünyaya gözlerimi açtım. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster