Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

29 Kasım '09

 
Kategori
İnternet
 

İnteraktif Türkler ve Facebook

İnteraktif Türkler ve Facebook
 

Facebook'a Hoş Geldiniz İnteraktif Türkler - Welcome to Facebook ...


İnternette - Google'da Hiperaktif Türk'lerden sonra ''İnteraktif Türk'' olmak çok moda ama YouTube ve Twitter'da değil, Facebook' da...

NETKOLİK TÜRKLER

İnternet kullanıcılarının yaklaşık yarısı her gün ortalama 5 saatin üzerinde, dörtte biri ise haftada 50 saatin üzerinde online olurken, internet kullanımında e-posta, anında mesajlaşma (IM) ve oyun ön plana çıkmış.. (Kısacası ''internetkolik'' olmuşuz.)

1948 kişinin katıldığı tamamen dijital bir anketin sonuçlarını okuduğumda hayatımızın çoğunun bilgisayar ekranı karşısında geçtiği veriler halinde gözlerimin önündeydi...

İnteraktif pazarlama ajansı Adinteractive ''İnteraktif Türkler 2009'' araştırma raporu:

Katılımcıların yüzde 75,4'ünü ağırlıklı 18-35 yaş aralığındakilerin, yüzde 67'sini üniversite düzeyindekilerin, yüzde 43'ünü de kadınların oluşturduğu (hımm güzel. Daha da çoğalmalıyız) araştırma sonuçlarına göre, internet ağırlıklı olarak, e-posta, IM ve oyun amaçlı kullanılıyor.

Ankete katılanların yüzde 49,5'i her gün ortalama 5 saatin üzerinde internette vakit geçiriyorken, yüzde 25,1'i haftada 50 saatin üzerinde online oluyor. (kireçlenmeler hat safhada demek oluyor yani)

İnterneti kullananlar içinde e-postayı kullananların oranın yüzde 83,9 olarak belirlenirken, katılımcıların yüzde 50'si sürekli bu hizmetten yararlandığını ifade ediyor. (Kuyruğumuz oldu internet)

İnterneti yüzde 91,3 oranında chat, sohbet amaçlı kullananların ise yüzde 48'i fırsat buldukça, yüzde 20'si akşamları, yüzde 16,6'sı ise sürekli olarak bu hizmetten yararlanıyor. (hala chat cut yapan var mı allesen?)

Sosyal topluluk siteleri ağırlıklı öğlen kullanılıyor

Sosyal topluluk siteleri kullanıcılarının oranı ise yüzde 57,9 olarak belirlendi. Bu kullanıcıların yüzde 40,3'i öğlen, yüzde 17,3'ü ise akşam saatlerinde bu siteleri ziyaret ediyor.

İş amaçlı interneti kullanan yüzde 47,3 oranındaki katılımcının büyük bir kısmı sürekli olarak internetten bu amaçla yararlanıyor. (benide dahil edin)

Bilgi, haber alma amacıyla internet kullananların yüzde 35,9'u sürekli, yüzde 29,7'si fırsat buldukça interneti kullandığını belirtiyor.

Yüzde 67 oranına sahip olan, oyun ve eğlence amacıyla internet kullananların yüzde 49,7'si fırsat buldukça, yüzde 20,9'u ise akşam saatlerinde internetten yararlanıyor.

Araştırma sonuçlarına göre internet, ders/ödev, müzik dinleme ve indirme, film indirmek ve izlemek, arkadaşlık amaçlı da kullanılıyor. (keşke hep bu amaçlar için kullanılsa internet)

Bankacılık işlemlerini internetten yapanların oranı yüzde 35 (iyi bile)

Bankacılık işlemlerini internetten gerçekleştirenlerin oranı yüzde 35 iken, bu kullanıcıların yüzde 37,6'sı sürekli, yüzde 21,9'u sabah, yüzde 16,4'ü ise öğlen saatlerinde işlemlerini yapıyor. Kamu hizmetleri işlemlerini internet üzerinden gerçekleştirenlerin oranı da yüzde 18,4 düzeyinde. (Henüz tam güvenilir değil. Emin olunsa bile bu oranın artacağını sanmıyorum)

Blog kullanıcılarının oranı yüzde 12,7, (daha fazla olacağını tahmin ediyordum) forum kullanıcılarının oranı da yüzde 18,8. (şimdilik insanların insanca tartışmayı öğrenebilmesi açısından buda birşeydir.) İnterneti ticaret amaçlı kullananların oranı yüzde 9,3 olurken, bunların yüzde 70'i sürekli olarak, yüzde 18,7'si ise fırsat buldukça bu hizmetten yararlanıyor. Yüzde 33,4 olan internet üzerinden alışveriş oranının yüzde 62,6'sı sürekli, yüzde 13,5'i akşamları interneti bu amaçla kullanıyor. (Bu alışveriş işinin gittikçe artacağına inancım sonsuz.. Çarşı pazar diye bir şey kalmayacak onların yerini sanal ''Çarbamba Pazarı'' alacak)

Arama motorları dışında en sık ziyaret edilen adres:

Ankete katılan kullanıcıların arama motorları dışında en sık ziyaret ettiği adreslere bakıldığında ise Facebook birinci sırayı aldı. (Neden?Çünkü; orada her şey var. Anladınız siz onu)

Araştırmada reklam içerikli e-mail tıklanma oranlarına bakıldığında, en son gün içinde bir reklam içerikli e-mail'e tıklayanların yüzde 36, son birkaç gün içinde tıklayanların ise yüzde 24,5 oranında olduğu görülüyor. (eskiden yazılan tebrik kartlarının yerini artık e-mailler aldı.. Bakalım e-malin yerini ne alacak?)

SMS gönderimi

Araştırmaya katılanların yüzde 98,5'i cep telefonu sahibiyken, yüzde 1,5'i cep telefonu kullanmadığını belirtiyor. (acaba hesaba kattılar mı iki telefonlu, 3 telefonlu olanları? Dünyanın hiç bir yerinde yoktur bizden başka 7'den 77'ye cep telefonu kullanan bir ülke olsun?) Cep telefonuyla internete düzenli olarak girenlerin oranı yüzde 41, lokasyon bazlı uygulamaları kullananlar ise yüzde 23 düzeyinde. (bazen gerekiyor harika bir yenilik)

Ankete katılan kullanıcıların yüzde 49,5'i cep telefonlarına gelen indirim, promosyon mesajlarını faydalı bulurken, katılımcılar kendilerine atılan SMS'lerde yüzde 44 oranla promosyon ve indirimlerin duyurulmasını istiyor. (ben şahsen nefret ediyorum.. Bana reklam mesajları geçmeyin kardeşim. Kendimi dilenci vapurunda sanıyorum... İyi hoş da siz dilenci vapurunun yerini tutmuyorsunuz ki o nostaljinin tadına varayım..)

"Cep telefonunuza hangi sıklıkla müzik, resim, oyun ya da uygulama indirirsiniz?" (Telefonumu değiştirdiğimde mecburen indirmek zorunda kalıyorum.. Ben şahsen..) sorusuna yüzde 39 "asla" yanıtını verirken, yüzde 35,5'i "nadiren", yüzde 13,5'i "mecbur kaldığında", yüzde 12'si "sıklıkla" cevabını veriyor.

Araştırma sonunda ankete katılan kullanıcıların cep telefonlarını konuşma dışında kullandıkları fonksiyonlar; yüzde 92,5 SMS gönderimi, yüzde 77,5 fotoğraf çekimi ve yüzde 48,5 uygulamalar, yüzde 44,5 radyo dinleme, yüzde 41,5 internete bağlanma, yüzde 36 oyun oynama, yüzde 33 MMS gönderimi, yüzde 14 GPS navigasyon şeklinde sıralanıyor. (Oyun oynama hariç, hepsini gerektiğinde kullanıyorum.. Yoksa ne diye taşıyayayım cebimde bu aleti? Hemde kanser tehlikesine karşı!)

İnteraktif TV

Ankete katılanlar arasında interaktif TV sahibi katılımcıların yüzde 98'i ev, yüzde 2'si işyerinde interaktif TV kullanıyor.

En çok izlenen yayınlar yüzde 73 ile ulusal kanallar olurken, bunu haber kanalları, film-dizi kanalları, spor kanalları izliyor. (Çevremden takip ettiğim kadarıyla bir tek maçlar izlenilmeye çalışılıyor.)

"Televizyonda genelde kimin istediği kanal açık olur?" sorusuna katılımcıların yüzde 68'i "benim" yüzde 14'ü "eşimin" cevabını veriyor. ( Aaa mümkün mü bizim babamızın elinden almak TV. kumandasını Allah korusun.. Onun için gerekmedikçe hiç izlemiyorum sadece ailece izlediklerimize katılıyorum) Katılımcıların yüzde 33'ü TV'yi tek başına, yüzde 31'i ise ailece izliyor.

Adinteractive'in Kurucusu ve Başkanı Köksal Abdurrahmanoğlu araştırmaya ilişkin değerlendirmesinde, müşterilerine hiç olmadıkları kadar yakınlaştığını hisseden markaların pazarlama projelerini giderek daha ucuz ve daha verimli bir alan olan dijital tarafa kaydırmaya başladığını, geleneksel pazarlamanın pastadaki payı azalırken dijital ve interaktif projelerin sayısının katlanarak arttığını vurguladı.

Abdurrahmanoğlu, "Krizde bu mecraya yatırım yapan markalar hem krizden daha az etkileniyor hem de rakipleri karşısında büyük rekabet avantajı sağlıyor" dedi. (Bu araştırmayı ypan ''Adinteractive'' şirketine ve Başkanı Sayın Köksal Abdurrahmanoğlu Beyefendiye çok teşekkür ederiz..) Kaynak: Vatan

Ne diyelim Hiperaktif Türk'lere de ''İnteraktif Türk'' olmak yakışır...

Bu haberi boşuna almadık sayfamıza onun için beni bolca TIK'layınız canlarım.. Ben kim miyim? Sabiha Rana :)

''Melekler yüreğinizden öpsün'' http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..