Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '09

 
Kategori
Eğitim
 

İnternet sahtekarlığı diploma iptal ettirirse

İnternet sahtekarlığı diploma iptal ettirirse
 

son seçimlerden bir afiş / eu


Bir öğretim üyesi elindeki sınav sonucu notlarını, İnternet'te yayımlanan sonuçlarla karşılaştırınca, bazı öğrencilerin notlarının yükseltilmiş olduğunu görmüş. Bu olay anlı şanlı bir üniversitemizde olmuş.

Şimdi haberden sonra düşündüm. Acaba kaç öğretim üyesi ya da öğretmen verdikleri notların aynı olup olmadığını kontrol için okulun web sitesine girip bakar? Genelde bakılmadığını sanıyorum. Çünkü neticede öğretmen görevini tamamlamış ve notları bildirmiştir idareye. Belki değil mutlaka girdikten sonra aldığı çıktı ile elindeki kalemle yazılmış listeyi karşılaştırır.

Anlaşılan o ki kişiler notları kendileri girse de girmese de , aslında İnternet'te yayımlanan sonuçları da müfettiş Kolombo gibi izlemek gerekiyormuş. Evet, öyle anlaşılıyor. Buna işe sahip çıkmak da denilebilir.

Bu sistem nasıl çalışır. Belki bazı okullarda öğretmenin girdiği notlar doğrudan İnternet sayfasında yayımlanıyor ya da önce iç ağdan idareye gidiyor ve oradan bir görevli notları kontrol ederek yayımlıyor. Neyle kontrol? En doğrusu sanırım elle yazılmış liste ile karşılaştırma yoluyla kontrol.

Eski zamanda notların mürekkepli kalemle yazıldığı çarşaf gibi uzun listeler vardı , acaba onlar kullanılıyor mu ?

Not yükseltme olayının, okul bilgisayar ağına girebilen bir kişi tarafından yapılmış olduğu açıktır. Ama bu yanıltmasın. İlle de okulun içinden olması şart değil kişinin. Bu bir Hacker de olabilir ya da yandaşlarına fayda sağlamaya çalışan birinin işi, bunun kadar kötü olan bir başka olasılık ise çete işi olma kabusu. Para karşılığı notlarla oynayan çeteler de türemiş olabilir mi?

Şimdi geçen yıl verilen diplomalar da iptal edilecekmiş.

Benim burada değinmek istediğim İnternet teknolojisinin yaşamlarımıza bu denli yoğun girmesiyle birlikte artan sahtekarlıklar. Bu pek çok alanda geçerli.

Bu not olayı bana son seçimleri anımsattı.

Şimdi hep merak ettiğim konu da bundan sonra başlıyor. Sorularım var:

1.Seçim sandıklarından alınan sonuç bilgileri, bilgisayara işlenirken hatalar olabilir mi?

2. Sonuçların girilme anında Hacker müdahalesi ya da gizli bir program ile ile rakamların değişme olasılığı nedir?

3. YSK bu sahtekarlık olasılıklarını nasıl kontrol ediyor?

3. Siyasi parti görevlileri bu konuda nasıl bir kontrol mekanizması kurmuşlar?

http://egitim.milliyet.com.tr/Egitim/HaberDetay.aspx?aType=HaberDetay&KategoriID=120&ArticleID=1109780&Date=21.07.2008&b=Hacettepede diplomalar iptal&ver=56

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..