Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '07

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

İnternet ve çocuk

İnternet ve çocuk
 

RTÜK’den yeni bir uygula gözüme çarptı, küçük yaştaki internet kullanıcıları için ebeveynlerine önerilen bir filtre programı.

Biraz düşündüm internet sınırsız özgürlüklerle donatılmış farklı bir dünya bütün insanların din, dil, ırk gözetilmeksizin eşit oldukları beklide tek yer burası dünyada…

Sonra çocukları düşündüm, "ağaç yaşken eğilir" atasözü geldi aklıma gerçekten de beynin gelişmesi bu dönemde çok daha hızlı olur, şimdi..! Her insanın faydalandığı bu özgürlükten çocukların tamamen faydalanmaları acaba olmamalı mı, yani filtresiz internet onların hakkı mı? RTÜK ebeveynlere birkaç öneride bulunmuş, çocukları huzursuz edeceğine inandığım birkaç bölüm şöyle;

"Çocuğunuzun internete girdiği bilgisayarın çocuğun odasında olmamasına, evinizin ortak kullanım alanı içinde olmasına dikkat ediniz." Şimdiden çocukların hayırrrr sesini duyabiliyorum.

"Her konuda olduğu gibi, bu konuda da ebeveyn olarak çocuklarınıza iyi birer örnek olunuz. Bilinçli ve güvenli internet kullanım kurallarını öğreniniz ve uygulayınız." Bu da sanki sizde kendinize bir filtre koyun gibi geldi bana…

"İnternet'te mümkünse çocuğunuzla birlikte gezininiz. Eğer çocuğunuz bu konuda isteksiz ise, sadece sizin ve okul öğretmenlerinin onayladığı siteleri ziyaret etmesi konusunda çocuğunuzu uyarınız." Yani yönlendirme ve özgürlüğünün kısıtlanmasını sağlayınız yorumu..

Peki, internet kullanımı her koşulda negatif içerikli mi olmak zorunda? Tabiki hayır. Ben çocuğumun özel okul arayışı esnasında bu sürekli internet üzerinden araştırmalar yaparak ilerledim.

"Çocuğunuza internet ortamında tanımadığı kişilerle sohbet etmemesini, iletişim kurmamasını öğretiniz." Çocuğunuz interneti kullanarak sosyalleşmesin… Bunlar gibi daha bir çok öneri var sitede, tabi ki çocukları tehlikelerden korumak bizim başlıca görevimiz, fakat özgürlüklerin başlıca kurallarından biride başkalarının özgürlüğünü kısıtlamamak olduğunuda biliyoruz.

Şimdi ne yapmalıyız; hemen pc’lere filtreleri yükleyip çocuklara bu şekilde bir koruma mı sağlamalıyız? Yoksa herkese açık olan bu sihirli dünyada çocukların kendi gelişimlerine artı veya eksi katkıda bulunmalarına müsademi etmeliyiz.

Filtreler pc’lere kurulduğunda bir afacan gidip İnsan Hakları Mahkemesine dava açıp bende o özgürlükten faydalanmak istiyorum derse acaba bu mahkemenin sonucu ne olur çok merak ediyorum...

 
Toplam blog
: 99
: 2370
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1977 yılında İstanbul'da doğdu, zamanının getirdiği bir çok avantajı değerlendirdi. Sokakta oynad..