Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '07

 
Kategori
Teknoloji
 

İnternet ve Hacker kayınvalidem..!

İnternet ve Hacker kayınvalidem..!
 

Şu annem (kayınvalidem) yok mu, alem kadın vesselam. Hani öğrenme istekleri bitip tükenmep bilmeyen, "Bunu ben yapamam, ben anlamam, bu yaştan sonra olmaz..!" demeyi tercih etmeyen insanlar vardır ya, tam onlardan biri. Çok keskin bir pratik zekası var. Bizler bilgisayar başına oturup birşeyler yaptıkça hep merakla bize bakardı. Kimbilir içinden:

"Acaba ben de yapabilir miyim?"

diye sorular sorarken kendine, bir teknoloji gönüllüsü yani ben dönüp ona:

"Gel sana bu işi nasıl yapacağını öğreteyim..!"

dediğimde çok fazla düşünmedi. Hayatında en fazla bir bankada memur olarak çalıştığı dönemde Facit marka hesap makinasının tuşlarına dokunmuş bir kişinin bildiği teknolojinin çok ötesinde duran bilgisayar teknolojine bu kadar yürekli bir geçiş yapması takdire şayandı. Ben ona basitçe Messenger' da sevdikleriyle nasıl yazışacağını, internetti nasıl kullanacağını, öğrenmek istediği şeyleri nasıl araştıracağını vb.. bunun gibi basit işlevleri öğrettim. Gelelim bir aylık bir süre sonunda kayınvalidemin eriştiği noktaya. Şu an torununa yani bizim ufaklığa internetten bulduğu bir örgü biçimiyle kazak örüyor; bebeğin sağlık problemlerini takip edip bizlerle elde ettiği bilgileri paylaşıyor. En son az önce geçen bir konuşmada da almayı düşündüğümüz bebekle ilgili bir cihazın fiyatını ve bir günde eve teslim bilgilerini kendisinden öğrenmiş bulunuyouz. Yakınlarını görüntülü sohbete çağırmayı ve onlarla muhabbet etmeyi artık basit işlevler olarak gördüğü için saymıyorum bile.

İşte teknolojinin insan hayatına -Eğer Doğru Kullanılırsa- kattığı güzellik. Bilgiye aç insanların bilgi sadece bir iki tık ötesinde duruyor. Bu kadar basit. Ama açıkcası benim içimi yavaş yavaş bir korku kapladı. Eğer kayınvalidem bu hızla giderse yakında kızdığı bazı markaların veya kuruluşların web sitelerini indirirse onu bu aleme sokan kişi olarak kuvvetle muhtemel ben de yanarım:)))

Şaka bir yana, bilgiye her yaşta ve her seviyede aç bir toplumuz. İnanın bazen aç insanları ve hatta kendinizi bu açlıktan kurtarmak tahmin ettiğinizden çok daha kolay olabilir. Hele yeter ki siz bir deneyin veya denemek isteyen insanlara bir şans verin. Her yüzyılda olduğu gibi bu yüzyılda da ve bundan sonra da Sevgili Peygamberimizin şu veciz sözü hep çok anlamlı olacak:

"HİÇ BİLİNLE BİLMEYEN BİR OLUR MU?"

Hoşcakalın..!
 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..