Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '08

 
Kategori
İnternet
 

İnterneti nasıl kullanırsınız

İnterneti nasıl kullanırsınız
 

Dünya tuşların ucunda


Şu anda buluştuğumuz ortam internet sayesinde bizleri buluşturuyor.

Çok yaşlı olmaya gerek yok teknolojinin nekadar ilerlediğini algılamak için.Ona yetişememiz mümkün değil;ama en azından takip edebiliyoruz.

Yeni kuşaklar bunu daha kolaylıkla yapabiliyorlar.Daha eskiler radyoyu bile zor bulurlardı.

Bizim ülkemizde herşeyde olduğu gibi, internet kullanımının hali de içler acısı.

Ben önce kendimi eleştirerek başlamak istiyorum; Benim kanımca internet kullanımı da kontrol etmezseniz, bağımlılık yapabiliyor. Ben önceleri daha az kullanırdım, şimdi fırsat buldukça başındayım. Hoşuma gitmiyor tabiki bu durum. Kontrolsüz olarak kullanıcı olmak istemiyorum. Bazen olumlu şeyler bazen de hiç gereksiz olaylardan dolayı saatlerce başından ayrılamıyorum.

Bu durum beni, hem manyetik olarak, hem de ruhen rahatsız edebiliyor.

Onsuz da yapamıyorum tabiki!

Bu durumda elimden geldiğince kullanımımı olumlu yöne çevirmeye çalışıyorum.

Bu olumluluk daha çok öğrenme amaçlı oluyor.Bilgi dağarcığımı geliştirme, farklı yerlere ulaşabilme beni mutlu ediyor.

Bunun haricinde yaptığım birçok şey de var tabiki.

Bulaşıp da bırakılamayan çeşitli ortamlarda var. Bunlardan bazıları, benim kullandıklarım, msn, facebook(feysbuk) sohbetleri...

Benim çeşitli yaşlardan, bazıları benden küçük, bazıları öğrenci, bazıları çalışan msn arkadaşlarım var.

Değişik kültürleri tanımak, başka hayatları öğrenmek, bu yaşamlardan olumlu ve olumsuz dersler çıkarmak beni besliyor.

Birtanesinin ailesiyle arası açıktı, tavsiyeler verdim ve araları düzeldi. Ben de mutlu oldum tabii ki. Kendisi de önyargılı davranmadı beni dinledi ve dediklerimi uyguladı tabii ki.

Bir öteki de, kızlara takmış kafayı, üniversite öğrencisi, dersleri boşluyor, bana söyleyince yiyiyor fırçayı. Ailen senin için sıkıntı çekiyor sen nelere takmışsın diyorum ortasını buluyoruz.

Bir öğrencimizde yaz sezonunda kendi şehrinden çok uzakta ve farklı kültürlü bir yerde çalışıyor ve bana durumunu bildiriyor.

Benim bu blogda yazı yazmamı sağlayan, bana tavsiye edende bir msn arkadaşımdır.

Karşılıklı seviyemizi bozmadan, birbirimizi üzmeden iletişimde bulunmaya çalışıyoruz.

Tabiki herkes aynı seviyede değil, terbiyesizler de çok; onları da direkt yargılamıyorum, sözler ve gidişatla beraber akıbetlerini kendileri belirliyor.

Bu aralar yaz sezonu, bayanlar çocukları almış ya yazlıklarda ya da gezmelerde, beylerde iş nedeniyle evlerde, canları sıkılıyor tekbaşlarına, takılıyorlar sanal ortamlara.

Bunlarda belli bir kategori direk normalde yapamadıklarını yapmak isteyenler, başka bir grupta olmadığı gibi davrananlar, daha olumlu ve ılımlı gözükmek isteyenler de var ama pek beceremiyorlar.

Genellemeye vuracak olursak, erkeklerin çoğunluğu bayan arkadaş işinde; bunu becerebilenler de var, beceremeyenler de istedikleri olmadı mı başlıyorlar hakarete.

Başta da dediğim gibi, ülkemizde ne kullanılmaya başlanırsa başlansın içler acısı, bizden iyi tüketici millet yok. Bu tüketim, hiç yemek görmemiş birinin önüne yemek verirsiniz, sağa sola bakar ve hızlı hızlı tüketir; onu bizde internet olsun, başka teknolojik cihazlar olsun, hızlı ve bilinçsizce tüketiyoruz sonra da mide fesatına uğruyoruz.

Bu davranışlar sonucunda, milletçe internet obezi oluyoruz.

 
Toplam blog
: 42
: 2143
Kayıt tarihi
: 04.02.08
 
 

Hayat yolculuğunda karşılaştığımız, yaşama dair bizi mutlu ve mutsuz eden tüm olayları paylaşmak. Bi..