Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '08

 
Kategori
Alternatif Tatil
 

İnternetsiz tatil

İnternetsiz tatil
 

Bayramoğlu ve yelkenkaya foto:anonim


Geçirdiğim kısa bir tatil sürecinde sorguladığım konulardan birisiydi “İnternet”. İnternet dönemi öncesi ve sonrası.. Tatil öncesi ve sonrası ile çakışıvermişti.

Tatil de adeta internet öncesi dönemi yaşadım. Düzenli yemek, spor , dinlenme ve eğlence. Zira İnternet birçok aktivitemin önüne bir set çektiği gibi itiraf etmek gerekirse bazen günlük rutin programlarımı da etkiliyordu. Kısa ve mütevazi tatil bile bana oldukça iyi geldi diye düşünüyorum.

Aslında günlük yaşamından fedakarlık etmeyen ve fakat gece uykusundan birkaç saat çalan, bunun yanında ertesi güne düşük verimi miras bırakan bir yaklaşım ve ayrılan zaman dilimi. Bu zaman dilimi ki, çarkın kırık bir dişlisi gibi..

O zaman ne yapmalıyım diye düşündüm. Belki bunun kestirmesi fırsat buldukça internete zaman ayırmak olabilir. Fakat bulunan zaman fırsatları aralığına esinlerin sığmayabileceğini düşündüm. Blogculuk bir koşturmaca gibidir. Kah gündem, kah yaratılan konular, aktüel, mizah, teknoloji, magazin, spor vs.. Sadece bir konuya endekslenmek saplantı gibi gelir bana, örneğin sadece siyaset ya da spor gibi. O Halde normal yaşamımı etkilemeyecek şekil de zaman ayırmak ve sağlıklı yazmak.

Gazeteci gibi değil de, örneğin gündemi oluşturan konuları kısa pasajlar halinde işlemenin yanında şahsi görüşlerine de yer vermenin blogcuya has bir renk katacağını düşünürüm.

Her ne kadar gazeteden, TV den, İnternetten uzak ıssız bir ada da tatil yapmasam da, bu ortamlar da ikinci plan da kaldıklarına şahit oldum. İnternet bir defa ortak konumuz oldu arkadaşlarla o da çekilen resimlerin paylaşımı noktasında birbirimize e-mail adreslerimizi vermiş olmamız başka da bir esprisi yoktu. Tıpkı önceden önceden olduğu gibi çekilen resimleri çoğaltıp birbirimize postalama uygulamasının aynısı.. Bunun yanında kabul etmek gerekir ki internet hızlı iletişimin, paylaşım, tartışma ortamı, mesaj ve mutabakatın hız kazandığı ortam.

Evet tatilimi bugün bitirdim ve aklımdan, dinlenmiş olmama karşın strese hoş geldin demek geldi. Zira tatile çıkarken ertelediğim bazı uğraşlar beni bekliyordu. Temkinli ve düzenli olarak dalacaktım farklı bir yaşama tekrar. Yine de hayatın tadı bu değil mi? Telaşıyla, üzüntüsü, sevinci ile olacakları yaşamaya aday bir insan gibi.

 
Toplam blog
: 181
: 1067
Kayıt tarihi
: 07.03.08
 
 

1957 Eskişehir doğumlu, Esk.A.Ü İşletme, İşbankası emeklisi, İstanbul Büyükçekmece de yaşayan, ST..