Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '14

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İnternette fikir hırsızlığı yapılıyor!

İnternette fikir hırsızlığı yapılıyor!
 

Neredeyse 1,5 yıldır İnternette Milliyet Blog'da muhtelif kategorilerde yazılar yazıyorum. Üç aydır da özel blog sayfam olan (balcilar-blog.com) da paylaşıyorum. Bu yazılar takdir edersiniz ki, birer araştırma ve emek ürünüdür. Milliyet Blog'da amatörce bir ücret almadan yazıyoruz. Yazmak benim için bir hobi ve de keyif oldu.

Prensip olarak, yazılarımda kaynak göstermeden (gerek yazı ve görsel) alıntı yapmam. Bir blog yazısı yazarken araştırır, inanmadığım, içime sinmeyen şeyleri yazmam. Son yazılarımda dizilerden print scren yöntemiyle aldığım resimleri, kendi blog sayfama kaydeder, oradan yayına veririm. Bütün bunlar uğraşı ve bir emek işidir.

Her nasılsa son günlerde emeğe saygı kalmadığını, internette fikir hırsızlığı yapıldığını üzülerek görüyorum. Benim blog yazılarım, Milliyet Blog'dan ya da kendi blog sayfamdan kopyalanıyor kendi sitelerinde yayınlıyorlar. Buna resimler de dahil. Sanki kendi yazıları imiş gibi, isim vermeden kopyalayıp koyuyorlar. Hem de kelimesi kelimesine, sadece başlığı değiştiriyorlar.

Geçen hafta ( isim vermek istemiyorum, onlar kendilerini bilirler), bir site benim yazım olan "Çağatay Ulusoy'dan 2.sinema filmi geliyor!" (http://blog.milliyet.com.tr/cagatay-ulusoy--dan-2sinema-filmi-geliyor-/Blog/?BlogNo=457444 ) başlıklı yazımı, "Çağatay Ulusoy yeni film hazırlıklarında!" adı altında aynen verildi. Yetkilisine mail attım, ya kaynak gösterin, ya da silin diyerek. Cevapta; Bu hata için özür dileriz, blogunuzu kaynak olarak hemen gösteriyoruz." denildi. Linki yolladım kaynak gösterilmedi, link konmadı. Silinmedi aynen duruyor.  (24.04.2014 tarihli magazin sayfalarında mevcut).

Başka bir kopya; gene bir internet sitesinin magazin sayfasında köşe yazarı bir hanım, 22.4.2014 tarihinde Milliyet Blog'da yayınlanan "Dizilerde şarkı modası / Çağatay Ulusoy da şarkıcı mı oluyor?", başlıklı yazım ( http://blog.milliyet.com.tr/dizilerde-sarki-modasi---cagatay-ulusoy-da-sarkici-mi-oluyor-/Blog/?BlogNo=457990 ) kopyalanarak (resimler dahil) kaynak göstermeden aynen 23.04.2014 tarihli magazin sayfasında, "Çağatay Ulusoy şarkıcı olmaya karar verdi?" başlığı altında yayınladı. Mail attım, cevap bile vermeyi tenezzül etmedi.

Geçen aylarda da bu gibi yazılarımı muhtelif internet magazin sayfalarında görmüş, önemsememiştim. Bunlar benim görebildiklerim.

Netice olarak, tüm yazılarımız her yerde yayınlansın, fark etmez. Okunsun diye yazıyoruz. Sadece tek isteğim, yazıda kaynak verilsin, bu fikir hırsızlarına son verilsin.

Saygılar, sevgiler.

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

Face : ab.balcilar@hotmail.com

Blog: milliyet.com.tr/cansever

Blog: balcilar-blog.com

Not:Görsel internetten alınmıştır.

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..