Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '14

 
Kategori
İlişkiler
 

İnternette sahte profil uykularımı kaçırdı

“25 yaşında genç bir kızım. Yaşadığım olay nedeniyle günlerdir uyku uyuyamıyorum. İnternette, bir sosyal paylaşım sitesinde benim adımla, benim fotoğrafımla ve bana ait özel bilgilerle bir profil oluşturulmuş.

Bunu yapan kişi bununla yetinmeyip benim adıma sevgili bile bulmuş.

Bunu kimin yaptığını tahmin ediyorum.

Ayrıldığım eski nişanlım ondan ayrılmamı bir türlü kabul edememişti. Ayrıca bana ait bazı bilgileri sadece o biliyordu. Büyük bir ihtimalle o yapmıştır. 

Ne yapacağımı bilemez durumdayım.

Annemin önerisiyle size yazıyorum, bana yol gösterin."

 ***

Değerli okurum, sizin yaşadığınız mağduriyetleri yaşayan çok kişi var.

Bu sorunla karşılaşanlar onarılması olanaksız zararlar görüyor. Ancak hak arama özgürlüğünüzü sonuna kadar kullanmalısınız.

***

İşte yapabilecekleriniz:

*İlk olarak ilgili sosyal paylaşım sitesine şikayetinizi bildirin.  Sosyal paylaşım sitelerinde bu tür durumda ne yapılabileceğinize ilişkin bilgiler var.

*Bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığı’na size yapılanları anlatan bir dilekçe verin.

*Dilekçenizde adınıza sahte profil oluşturulduğunu ve kişisel bilgi ve resimlerinizin de kullanıldığını belirtin.

*Soruşturma sonucunda, bu eylemin sorumlularının kimler olduğunun belirlenmesi durumunda, bu kişiler hakkında ceza davası açılacaktır.

*Bu eylemin sorumlularına karşı manevi tazminat talep etme hakkınız da vardır.

***

Değerli okurum, işte bu haksızlığı yapanların yargılanabilecekleri ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri:

***

*Özel hayatın gizliliğini ihlâl

MADDE 134. -(1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlâl eden kimse, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır. Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlâl edilmesi hâlinde, cezanın alt sınırı bir yıldan az olamaz.

(2) Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri ifşa eden kimse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Fiilin basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, ceza yarı oranında artırılır.

MADDE 136. -(1) Kişisel verileri, hukuka aykırı olarak bir başkasına veren, yayan veya ele geçiren kişi, bir yıldan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..