Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '08

 
Kategori
Kültürler
 

İnternette yapılan yorumlar toplumun aynası!

İnternette yapılan yorumlar toplumun aynası!
 

İnternet kullanımı toplumda hızla yaygınlaşırken, düşünen insanlar internetin toplumu demokratikleştireceğini, bireylerin artık katılımcı olacağını öngörmüşlerdi.
Bu paralelde bazı yenilikçi gazeteler, internetteki haber portallarında, okuyucunun nabzını tutmak için haberlerin altına okuyucunun haberle ilgili yorumunu yazabileceği uzantılar açtılar. Ayrıca bu yazılan yorumları okuyan bazı diğer okuyucu da, yorumları okuyarak, iyi-kötü, beğendim-beğenmedim diye tek bir tuşla oyunu verebiliyordu.

Böylece toplumun nabzı teoride tutuluyor olacaktı.

Gelin görün ki, eli biraz kalem tutan insanların haberler verdiği yorumların entellektüel seviyesi, derinliği, bilgisi ve terbiyesi hiç beklendiği gibi çıkmadı.
Bu yorumlara bakarsanız, yorumcuların olaya yorum koyarken zihnen taraf oldukları nedenle, yanlış yorum koydukları, bilgileri noksan olduğunda sürekli komplo teorileri ürettikleri, öfke ve nefret dolu bir grubun da bu yorum olayını başkalarına hakaret etmek için kullandıkları görülüyor.

İş burada bitmiyor.

Bu paralelde bu yorumları oylayan kişilerinde özgür, tarafsız ve aydın düşünceli olmalarını beklemek hayalcilik oluyor.

Yorumlara bakıyorsunuz, söylediği düşünce ne derece doğru olursa olsun, o yorumu oylayan kişi, beğeni oyunu kendi siyasi düşüncesinin penceresinden oyluyor.

Söylem ne kadar doğru, iyi, toplum açışından faydalı, derin, anlamlı vs. olursa olsun, yorumcu adil olmak gibi bir kaygı durmadan oyunu veriyor ve bu oylara bakarak o sitenin okuyucularının siyasi görüşlerini yüzde olarak çıkarıyorsunuz. bu gazete açısından toplum eğilimini belirleyen bir istatiksel veri olabilir ama sosyolojik açıdan ben bu sonuçta sakatlık görüyorum.

Bunda, yani yorumlarda beğenilme seviyesi yüzdelerinin aklıselim yönünde çıkmamasında ne kötülük var derseniz, ben politik görüşüne göre taraf olan insanların düzeninin adil olmayacağını, temel insanlık sorunlarına karşı açmaza düşeceğimizi söylerim!

Bazı insanımızın idrakinin seviyesine üzüldüğümü söylerim. Kendi durum ve ahvalinin farkında olmayan toplumların halinin kötü olduğunu söylerim. Fanatizm tehlikesinden ürktüğümü söylerim.

Bu konuya nereden mi geldim?

Bu yazıyı yazmadan az önce haber başlıklarına bakarken Cannes Film Festivalinde ödül kazanan yönetmen Nuri Bilge Ceylan'ın haberini okudum ve sonra yorumlara da bir baktım.

Genelde sağ duyulu, yüce gönüllü insanlar tebrik etmişler, teşekkür etmişler, gurur duyduklarını söylemişler, başarının devamını dilemişler.

Bunlar hep akıl ve iyilik dolu yorumlar.

Peki yorumları oylayanlara bakınca ne gördüm: Bütün o nötr, tarafsız iyilik dolu mesajlara bile yaklaşık yüzde 7 lik bir kesim sürekli kötü diye not vermiş.
Şimdi bunu nasıl yorumlamalıyız?

Bu ülkenin insanlarından %7 si bazı insanların başarılı olmasını çekemiyorlar mı?
%7 lik kesim bu ülkenin başarısından gurur payı çıkarmıyorlar mı?

Sonuç: Yorumu okuyucuya bırakıyorum. İnternet kullanan insanın daha eğitimli ve donanımlı olduğunu, değerlendirmelerinin de bu ölçüde adil olacağını, sağ duyulu olacağını beklerdim ama ben bazı okuyucunun idrakinden pek ümitli değilim. Benzer örnekleri bir süredir izlemekteyim. Yurt ve millet çıkarını açıkça görebileceğimiz çoğu habere konulan yorum ve o yorumlara verilen oyların oranına bakıp bazı şeyleri okudum, gördüm! Beni affedin. Bunları bir kısım insanı eleştirmek, küçümsemek için yazmıyorum, okuyucular üzerinde düşünsün diye yazıyorum.

 
Toplam blog
: 19
: 884
Kayıt tarihi
: 08.08.06
 
 

Bu ülkenin meraklı, toplumsal sorumluluk sahibi, zeki,aydın, duyarlı, yeniliğe açık insanları ile ha..