Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '09

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

İnternetten iş arayanlara hatırlatma

İnternetten iş arayanlara hatırlatma
 

HER ZAMAN BİR IŞIK VARDIR


16 yıllık perakende sektör deneyimim vardı...
Çalıştığım işten ayrılma kararı almıştım...
Bu kadar yılın verdiği kendine güvenle yeni bir döneme başlamak istedim...
Sektörü bırakarak kendi çizgimi farklı alanda oluşturmak istiyordum...

Ama yinede sektörde neler var, kim ne yapıyor merakıyla internete mürecat edeyim dedim.
Birçok haber ve yazıda 100.000 lerce işfırsatı var, çalışacak eleman yok deniyordu.
İnternetten iş aramayı ilk kez deniyordum, daha önce ihtiyaç duymamıştım.
Amacım sadece neler oluyoru görmekti.

Belirli sitelere üye oldum.
4 ay içinde 100 e yakın ilana müracatım oldu.
O bir dünya dolusu iş ilanından tek gelen mesaj '' mürecatınız elimize ulaşmıştır '' '' iş hayatınızda başarılar dileriz ''
Ne bir telefon, ne bir iletişim mesajı, nede bir geridönüş oldu.

İyice meraklanmıştım.
Acaba yanlış birşeyler mi yapıyordum ?
Sohbet ettiğim arkadaşlarıma gözlemlerimi anlatınca şaşırtıcı cevaplar almaya başladım.

'' Ben 3 yıl önce CV mi bıraktım, hiç arayan olmadı ''
'' 250 den fazla müracatım var, iki geri dönüş oldu ''
'' İstenilen Eğitim ve deneyim en yüksek, verilen ücretler en düşük seviyede, bu şartlara nasıl çalışayım''
'' Aylardır onlarca ilan sürekli çıkıyor, herhalde ilanlar dolu gözüksün diye çıkıyor''
gibi acı ve üzüntü veren cevaplar aldım.

Dünya ekonomi tarihinin en büyük daralma rakamlarından birine sahip olan ülkemizde işfırsatlarının anlatılan ve gösterilenden çok farklı olduğunu görünce ilanları biraz daha detaylı inceleyeyim dedim.

1- Emeklilik yaş ortalaması 65'in üzerinde olan bir ülkede kimse 35 yaşın üzerinde çalışan aramıyor. 35 yaşında işe girse emekliliğe kadar 30 yıl var. Aynı işyerinde 30 yıl çalışan varmı? 40 yaşında emekli olanlara karşıyız ama 40 yaşın üzerinde çalışanda aramıyoruz.

2- İyi derece 1 mümkünse 2. yabancı dil isteniyor. İlkokuldan Üniversiteye kadar okullardaki dil eğitim kalitesi ne ki herkesten bu bekleniyor. Ülkede her etnik köken kendi dilini konuşma ve yazma isterken işverenler bunun dışında yabancı diller isteyince çalışanlar kaç dil öğrenmeli.

3- Üniversite mezunu ve mümkünse yurdışı lisans ve üstü isteniyor. Türkiye eğitim ortalaması OECD raporuna göre daha yeni 8 yılın üzerine çıkmaya başlamış (eski adıyla ortaokul seviyesi) bir ülkede o zaman niye halen sınavla okullara öğrenci alınıyor. Herkese sonuna kadar istediği bölümde okuma şansı verilsin, not sistemi daha etkin ve katı olsun, insanlar işhayatına girerken diploma notuna göre değerlendirilsin.

4- Her işyeri tecrübeli çalışan arıyor. Peki tecrübesiz insanlara tecrübe kazandıracak bir kurum mu var bu ülkede. O halde eğitim sonrası her branş için bir yıllık staj mecburiyeti konsun, devlet bu staj için fırsat yaratsın, her mezun tecrübe sorunu olmadan işhayatına başlasın. Kimse tecrübe için eğitim, zaman ve bütçe ayırmadan sadece çalışanı sağmaya mı çalışacak?

Ey Türk Halkı ...
Aradığın kudret damarlarındaki asil kanda mevcutsa...

Yaradan Rabbinin emriye iyi OKU...
Hiç ölmeyecekmiş gibi kendini, aileni ülkeni düşünerek ve hakkını vererek ÇALIŞ...
Seni senden başka düşünen olmayacağını UNUTMA...
'' Ak akçe kara gün içindir'' deyimindeki akçeleri MUHAFAZA et...

1- alternatifini bulmadan kesinlikle işini bırakma
2- doğru fırsatı bulunca planlarını ertlemeden transferini mutlaka gerçekleştirsin
3- Çalışan kendini eğitme ve geliştirmeye mutlaka zaman ve bütçe ayırmalı
4- Çalışan iş hayatına yeni başlıyorsa, ortalama 30 yıl sürecek işhayatının 1-2 yılını doğru yerde tecrübe için harcamayı göze alsın
5- Çalışan 40 yaşını aşmadan hem kariyer sorununu hemde ekonomik sorununu

 
Toplam blog
: 9
: 394
Kayıt tarihi
: 28.05.09
 
 

1968'in 17 Nisan'ında Sivasın Hafik ilçesine ve Hafik Gölüne yakın Düzyayla köyünde doğdum. 1971 de ..