Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '13

 
Kategori
TV Programları
 

İntikam iyi geldi, hoşgeldi ama…

İntikam iyi geldi, hoşgeldi ama…
 

İntikam Dizisi


Beren Saat‘in uzun süredir beklenen dizisi İntikam perşembe günü “bir üçleme” şeklinde yayınlandı… Üçleme derken; Kanal D belki de televizyon tarihine girerek çok güvendiği bu dizisini cümle aleme tanıtmak için 3 kez ardı ardına tekrar tekrar yayınladı. Bu antipatik mi oldu iyi mu oldu bunu  şimdilik anlamak güç.

Ancak dizinin reytingleri hem dizi ekibini, hem de kanalı memnun etmiş görünüyor. Tns verilerine göre Ab’de birincilik, Total’de ise 2. lik… Kurtlar Vadisi Pusu‘yu ilk etapta sersemletmek için bu veriler hiçde fena değil…

Bu arada yazımın başında “Beren Saat’in uzun süredir beklenen dizisi İntikam diyerek haksızlık yaptığımı düşünebilirsiniz. Çünkü bu dizide çok değerli oyucular rol alıyor ve sanki onları görmezden geldiğim anlaşılabilir. Bu tamamen uygulanan tanıtımım ile alakalı. Beren Saat‘in sureti bu dizi başlamadan öyle bir seyirci ile bütünleşti ki… İnsan reflex olarak bu tabiri kullanıyor.. Kullanacaktır da… Bundan kaçış yok.

Gelelim taze dizimiz Revenge devşirmesi İntikam dizisinde…

Revenge dizisinin 1. sezonunu izleyen bir kişi olarak bu durum büyük bir iştahsızlık yaratıyor bende… Sanırım ülkemiz koşullarında bu diziyi izleyen belirli bir kesim vardır. Bu  kesimde gençlerden oluşuyor gibime geliyor. O yüzden dizinin orijinal halini bilen kesim bizim yerli “Revenge” dizimize burun kıvıracaktır.

Ben yine de kadronun sağlamlığını kestirdiğim için büyük bir merakla ekran karşısına geçtim ve diziyi izlemeye koyuldum…

Açık yüreklilikle söyleyebilirim ki… beni dizide “çok” etkileyen 2 oyuncu oldu.

Bu Oyuncuya Dikkat

Cast çalışması yapılırken en iyi seçim bana kalırsa Engin Hepileri olmuş… Emret Komutanım dizisi ile seyircilerin belleğinde yer bulan ve daha sonra bir çok dizide irili ufaklı roller sergileyen Engin Hepileri için, İntikam bir sıçrama sağlayacaktır. (Bu arada oyuncunun adını jeneriğe eklemeyi herhalde ki unuttular. 3 kere yayınlayıpta bunu nasıl fark edemediler anlaşılır şey değil.) Sağlamalıdır da… Oyuncu Hakan karakterinde öyle rahat bir oyunculuk sergiliyor ki alkışlamamak elde değil. Dizinin temposunu artıran ve sıkıntıdan uzaklaştıran bir havası var… Sanki “bu rol resmen Engin Hepileri için yazılmış” dedirtiyor.

Beren Saat Yine Başarmış

Beren Saat, bana göre gecenin İkinci başarılı performansını ortaya koydu.
Şöyle düşünün. Son iki dizisi geniş bir izleyici kitlesi tarafından izlenmiş, gerçek bir Tv starı konumunda ki Beren Saat için, İntikam‘ın başarılı olup olmaması önemlidir. Bundan önemlisi gerçeklik daha da önemlidir… Çünkü hiç “es” vermeden her sezon ekran karşısında olan bir oyuncu için, inandırmak en önemli sebeptir. Beren Saat, en azından beni ikna etmeyi başardı. Fatmagül’ün elbisesini üzerinden atıp, bir Yağmur (Derin) olmayı başarmışsa, Beren Saat bu dizi ile bir basamak daha zirveye çıkabilir…

Sosyal paylaşım platformlarında “Bihter Geri Geldi” yazıları okudum. Görüntü olarak Bihter’i andıran bir karater. Ama karakterin derinine indiğinizde, Yağmur‘un Bihter ile uzaktan yakından ilgisi olmadığını göreceksiniz…

Dizi de bana inandırıcılıktan uzak gelen nokta, Yağmur’un18.li yaşlarda ki hali olabilir. Yaş itibari ile Beren Saat‘i 18 yaşında bize yutturabilirsiniz. Ama o sahnelerde oyuncunun başına konan garip ötesi emanet peruğu yutturamasınız. Yakın planlarda peruk çok fazla sırıtmadı. Ama ilk göründüğü yerde  Beren Saat’in kameraya doğru yürümesi ile beliren görüntüde peruk sanki kendi bağımsızlığını ilan etmiş gibi görünüyordu. Sanki peruk dile gelecekmiş gibi “Beren Saat’in en sevdiği rol arkadaşı benim. Beni başına taç ediyor” der gibiydi… En azından ilk bölüm için bu gibi noktalara biraz daha özen gösterilmeliydi.

Diğer oyuncuları da kısaca analiz etmek istiyorum. Mert Fırat, Nejat İşler ve Zafer Algöz gecenin diğer başarılı performanslarını ortaya koydular. Bana göre sırıtmadan başarılı oyunuculukları ile göz doldurdular.

Beni Şaşırtan Oyuncu
Dizi de beni şaşırtan oyuncu ise Didem Uzel oldu. Özellikle mimikleri ile oyunculuk adına ciddi gelişim gösterdiğine şahit oldum. Ses konusunda daha fazla çalışması gerektiğine inanıyorum. Ama özellikle partide Şahika tarafından  kovulduğu sahnelerde müthiş bir beden dili kullandı. Hatta elimde olmadan orijinal Revenge dizisinin o sahnelerine dönüp baktım da… Gerçekten “Bravo” diyorum…

Gelelim… Dizinin J.R’ı Şahika’ya…

Arzu Gamze Kılınç‘ı “Gönülçelen” dizisi ile çok sevdim. Son olarak “Bir Çocuk Sevdim” dizisinde izledik kendisini. İntikam dizisinde bu rolü oynayacağını duyunca çok ama çok sevindim. Çünkü o çok yalın oyunculuğu ile adeta devleşebileceğini biliyordum.

Gelin görün ki dün gece ki fikrim değişti… Oyunculuğunu tartışmaya açacak yetide değilim. Ancak A. Gamze Kılınç‘ın bu rol için biraz fazla naif kaldığını gördüm. Oynadığı karakter fazlasıyla soğuk ve sinir bir tip. Ama bu dizide daha sert  ve keskin diyaloglar   yer almasına rağmen o iticiliği bana geçmedi. (Mesela yardımcısı Aslı’yı  ilk bölümde Azarlaması orijinal dizide bu denli sert değildi) Yani karakterden soğumak isterken bunu başarmadım… Şahika karakteri, dizinin en önemli ve sıra dışı karakteri ve kabul etmek lazım ki öyle bir anda giyilebilecek bir rol de değil. Sanırım biraz daha zamana gereksinim duyabilir oyuncumuz. Zamanla bu karakteri çok daha kanlı canlı hale getirmeyi başaracaktır…
Sonuç olarak baktığımızda uyarlama diziler içerisinde başarılı bir dizi olacağına inanıyorum. Hatta önümüzdeki haftalarda zirveyi kimseye kaptırmadan yoluna devam edeceğini de biliyorum ama… Keşke senaryo biraz daha bizdenleşebilse…

Uyarlama senaryolar içersinde en başarılı bulduğum Umutsuz Ev Kadınları dizisidir… Özellikle diyaloglar diziyi çok daha cazip kılıyor. Bu dizinin de buna ihtiyacı var.

Birde mümkünse dizi belirli bir süre sonra kendi hikayesine dönebilse… Aksi halde yakın zamanda bilinen bir hikayenin merak unsuru olmayacağı için, acı sona biraz daha yaklaşacağını düşünüyorum…

Volkan Türkcan
Twitter Adresim : twitter.com/YerliDizi/
 

 
Toplam blog
: 57
: 3584
Kayıt tarihi
: 07.01.12
 
 

Ege Üniversitesi Bilgisayar Programcılığından mezun oldum. Bilgisayar ve İletişim sektöründe çalı..