Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '07

 
Kategori
Haber
 

Irak'lı çocuğun, Amerika'lı generale yazdığı mektup

Irak'lı çocuğun, Amerika'lı generale yazdığı mektup
 

Bu mektup, dün akşam saatlerinde elektronik posta kutuma düştü. Ben, çok yorum yapamadım, belki siz yaparsınız. Basra’lı Ömer, o kadar çok şeyi, iliklerimize kadar anlatmış ki ben ne yazsam kifayetsiz ve anlamsız kalacaktı...

“<ı>Merhamet, hür dünyaya bu kadar mı IRAK 'ta? Ben, Basralı Ömer, belki haberin yoktur diye yazıyorum Mr. Franks. Önce demokrasi yağdı göklerimizden, sonra özgürlük geçti üstümüzden palet palet. Ve insan hakları namlularından, saniyede bilmem kaç adet. Demokrasi bizim eve de isabet etti. Bir gün sonra anladım koptuğunu ayaklarımın. Tam on sekiz adet insan hakları saymışlar vücudunda babamın. Annem yoktu zaten, ben doğarken, ilaç yokluğundan ölmüş. Ambargo falan dediler ya anlamadım çocukluk aklı işte oluşmadan sökülmüş. Sizde de barış böyle midir Mr. Franks? İnsan hakları, çocukları yetim ve ayaksız bırakır mı orda da? Düşer mi ayın kan gölüne aksi ve güpegündüz düşer mi pazar yerine demokrasi? Zenginlik, insanları korkudan uykusuz bırakır. Kuşlar gökyüzünü terk eder mi orda da? Babamla mırıldandığım son dua dilimde. Ayaklarım hastanede. Ve giymeye kıyamadığım pabuçlar kaldı elimde. Çocukların var mı Mr. Franks? Al, oğluna götür onları bari, işe yarasın. Kim bilir belki baktıkça bazen beni hatırlasın. Bu nasıl demokrasi Mr. Franks? Düştüğü yeri yaktı. Merhamet, hür dünya' ya bu kadar mı IRAK'tı?

Maalesef senin sandığından da çok ama çok fazla ırak, be çocuk...

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..