Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '11

 
Kategori
Dünya
Okunma Sayısı
4437
 

İran’ı üç ülke birlikte vuracakmış

İran’ı üç ülke birlikte vuracakmış
 

RESİM INTERNETTEN ALINMIŞTIR


 

 

YENİ OYUN…

İran’ı vuracaklar. Ne zaman? Kasım ayı içinde gerçekleşmesi bekleniyor. Suriye’yi, Libya’yı düşünmeden edemiyor insan.

Libya’da Kaddafi ve yıkılan diktatörlüğünün ardından halka vaat edilen demokrasiye bakın “Şeriat” evet, Libya açıkça şeriat rejiminin kollarına atıldı. Zaten istenen de buydu. Din yoluyla bir toplumu baskı altında tutmanın zemini çok önceden hazırlanmış ve şeriat rejimini ilan edenler de çok uzak bir yerden beslenmemiştir düşüncesindeyim.

Irak ve demokrasi. Hatırlayalım. Irak halkına özgürlük ve demokrasi vaadiyle başlayan savaş ve Saddam’ın devrilmesinin ardından Irak halkına ne sunulanlar.

Ne sunulacak sanıyordu halk? Halkı kandırmayı nasıl başarıyorlar?

Halka, yaşadıklarından daha iyi bir hayata kavuşacakları inancını aşılamak.

Dışardan bakanlar için dahi bir çeşit işgal senaryosu olgusunun düşünülmesi kaçınılmaz olurken, yer altı rezervlerinin iştah kabartıcı durumu karşısında, halk aymıyor. Ben de buna kopuyorum.

Ayaklanalım, yürüyelim, yıkalım vs. Hepsi iyi hoş da, sonu?

Sonunu bilmeden insan kendisini ateşe atar mı? Atmaz fikrindeyim.

Adamlar süper çalışıyor. Evet, aynen böyle düşünüyorum. Kim bilir Arap Baharının ilk kıvılcımlarını atanlar nerelerde şimdi?

Yeni bir paranoyayla karışıyor aklım. Bir film yahut oyun senaryosu okur gibiyim.

Sahne 1- (İç mekan, gece. Yer altı karargahı)

Asıl Adam(Siyahlar içinde ve siyah gözlüklerini çıkartmadan konuşur)

-Sen ve on iki adamın bu günden sonra bu ülke için yoksunuz. Artık yeni bir ülkeniz ve vatanınız var. Ülkemizin geleceğine katkıda bulunacak sizler gibi cesur ve yürekli evlatlarımızın görevlerini başardıklarını görmek arzusundayız.

Vatan Sever Asker(Baştan aşağıya siyahlar içinde ve gözlüklüdür malum)

-Allah’ın izniyle yüzünüzü kara çıkartmayacağız. Ülkemizin çıkarlarını korumak için ne gerekirse yapılacaktır Elhamdülillah.

Asıl Adam

-Aferin, tam ve noksansız bir eğitimden geçmiş olduğunuz inancına tamamen vasıl ettiniz beni. Tanrı yardımcınız olsun.

Vatan Sever Asker

-Allah’a emanet olun.

Sahneler ardı arkasına devam eder, oyunun sonu yaşadıklarımızdan farklı değildir.

Özgürlüklerine ve demokrasiye olan inançlarını koruyan halk ayaklandı ve meydanlara indi. Internet kanalıyla yayılan ve organize olan özgürlük yanlıları ellerinde bayraklarla sokakları doldurdu. Halk diktatöre ve zulmüne karşı tek yürek yürüyor.

Ellerinde bayraklar ülkenin dört bir yanından akın eden demokrasi ve özgürlük yanlıları canları pahasına savaşıyor.

Internet kanalıyla yapılan açıklamalarda muhaliflerin katledildiği ve halka karşı uygulanan katliamların durdurulması çağrılarına diktatör kulak asmıyor.

Sonuç, muhteşem kalabalıklar diktatör ve ordunun egemenliğine karşı verdikleri savaşı kazanıyor ve dikta rejiminden kurtulup şeriata doğru bayrak açıyor.

Yaşasın şeriat.

İran’a yapılacak saldırının Kasım ayında gerçekleşeceği şeklindeki haberleri okuyunca bu senaryoyu İran’da oynayamadılar mı? Şeklinde bir soru geldi aklıma.

Ahmeti Nejat’ın duruşu karşısında, halktan aldığı desteği kaybetmemesi ve diğer ülkelere kafa tutar hale gelmesine nasıl izin verdiler.

Birkaç oyuncu bulamadılar mı? İran halkı yeme gelmedi mi? Belki halk rejimden şikayetçi değil? Halkın beklentisini karşılayan bir yönetim ve ileride daha güzel günleri vaat edip halkı inandırdı.

Şeriat gibi bir koruları yok belki, zaten var onlarda neden korksunlar ki?

Ama yok, İran nükleer silah yapıyormuş. Belki de yapıyordur. Ama size ne? Siz yapınca gelişme oluyor da İran yapınca mı tehlike unsuru oluyor? Garip bir mantık, çelişkili. Ben yaptım oldu, sana yok tren doldu şeklinde bir anlayış.

Saldırmadan iki kez düşünün

İran Dışişleri Bakanı Ali Ekber Salihi, “ABD maalesef uluslararası konularda akli melekelerini ve basiretini yitirdi. Artık sadece güçlerine güveniyorlar” diye konuştu. Salihi, en kötü senaryoya karşı hazırlıklı olduklarını belirterek, “Ama umarım ABD, İran ile çatışma yoluna girmeden önce iki kez düşünür” dedi. İsrail’in füze denemesiyle ilgili soru üzerine Salihi, “Bu hiç önemli değil. Böyle şeylerle canımızı sıkmıyoruz” diye konuştu.

Adamın açıklamasına bakın, “İki kere düşünün” diyor. Ben de “Helal sana” diyorum. Amcaya kafa tutmak vay be! Hele şu füze denemelerine ilişkin yoruma bayıldım.

Şimdi sırada Suriye var. Halkına zulüm eden bir yönetim. Halkı katleden bir yönetim. Tanıdık geliyor mu? Halk demokrasi ve özgürlük istiyor. Bak sen. Halk muhaliflere yapılanları kınıyor. Bak, bak, bak. Muhalifler kim? Şüphesiz onlarda yönetimi düşürüp ülkeyi aydınlık şeriat rejimine bırakırken “Allah’a emanet olun” diyecek ve uçaklarına atlayıp biz görmeden ülkeleri tarafından ödüllendirilip tatilin tadını çıkartacaklardır. Kasım ayında bitecek bu oyun açıklamaya bakınca.

İşte deve, işte hendek.

Kim geçecek, kim kalacak?

İtiraf etmeliyim ki, bir kez oyunu yazmaya başlayınca insan kendini tutamıyor. Sahnelerin ardı ardına koşturması ve yazarken olayın içinde koşturup, kimin ne yapacağına ve nasıl yapacağına karar vermek süper bir duygu.

Yazıyorsun ve yazdıkların sahnede beden buluyor. Hele bu kısmı tarif edilemeyecek denli büyük keyif.

Adamlar haksız da değil. Yazıyorlar, oynuyorlar ve oynatıyorlar.

Ne denir? Bravo!

Sağlıkla ve mutlu kalın 04/11/2011

Gülay Mustafaoğlu

Ayrıntıda gezinmek bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Pardon... Yazının başlığı yanlış olmuş :)

M.Talip Girgin 
 05.11.2011 1:10
Cevap :
Dikkatinize ve ilginize teşekkür ederim. Sağlıkla ve mutlu kalın  10.11.2011 11:28
 

Sevgili Leblebi Tozu, Elinize sağlık... Safça soru:1- Oyun bu denli açıkken, niye yığınlar görmüyor da, azılıkta kalıyoruz?... Safça soru:2- yani şimdi İran sahicikten mi "Van minüt" dedi?... Hani kapalı kapılar ardı falan?... Van minüt'ün sahicikteni de var mıymış?... sevgiler...

Vildan Sevil 
 05.11.2011 1:08
Cevap :
Teşekkür ederim. Oyun seyredenin anladığı kadar... Sağlıkla ve mutlu kalın  10.11.2011 11:29
 

Aynen öyle. Brawo valla. Adamlar tek başına, "aslında tek başına demek yanlış" avrupa kıtasındaki yardımcıları ile birlikte yazıp, yönetiyor. Fakat şunu da ilave etmem gerekir ki, şu an İran içinde Ahmedi Nejat'ın yolsuzluk yaptığına dair söylentiler ve bunu yargıya götürmeye çalışan (yanılmıyorsam) hükümet içinde bir grup var. Yani o kadar da boş değil meydan. Selamlar, saygılar.

Ayrıntıda gezinmek 
 05.11.2011 0:08
Cevap :
Teşekkür ederim. Çok iyi bir analiz yapamamış olabilirim. Sadece sahnenin ve oyunun aynılığını vurgulamak istemiştim. Yönetmenin kim olduğu üzerinde fazla düşünmeye gerek kalmıyor böylece. Diktatör ve yolsuzluk arasında doğru ilişkinin varlığı tarih boyunca göz ardı edilemeyecek kadar çok örnekle yaşadığımız tecrübelerle sabit sanırım. Sağlıkla ve mutlu kalın   10.11.2011 11:31
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 247
Toplam yorum
: 257
Toplam mesaj
: 23
Ort. okunma sayısı
: 693
Kayıt tarihi
: 11.03.09
 
 

Buradayım işte. Yaşamın tam içinde. Her anın benim olduğunu bilerek. Yaşamın sadece "Şimdi" olduğun..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster