Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

RMZSM Meliha Karaoğlu

http://blog.milliyet.com.tr/meliha63

03 Mart '08

 
Kategori
Üniversiteler
 

İrtica başörtüsünde mi başın içinde mi?

İrtica başörtüsünde mi başın içinde mi?
 

Uzun zamandır gündemimizden hiç düşmeyen terörü bile 2 ci gündem maddesi yapan başörtüsü.

Ben türban demiyorum, çünki arada fark görmüyorum. Biliyorum gözlük numaram yüksek ama ne yaparsınız, göremeyince hayal de edemiyorum nasıl gördüklerini!
Ben Rize Çayeli ilçesine bir aileye tabiri caizsse gelin oldum. Orada ikamet etmedim ama çok sık gidip geldim. Rizede bayanlar başörtüsü kullanır Çayelinde daha fazladır illerden ilçelere ve köylere çıktıkça çoğalır. 1984 yılından bu yana tanıdığım memleket olan buralarda başörtüsü kendi evlerinde ve çaylıklarda kullanılır bu tülbent türü ya da başörtüsü olabilir günlük hayatın geçtiği yerler böyledir. Ama düğünlere, şehre gidilirken (köylerden) türban tabir edilen çeşitte eşarp bağlanır.

Rize muhafazakar bir kesim olarak kabul edilebilir ama Türkiye geneline bakılınca son derece yenilikçi zeki insanların ve maddi olanaklar kadar eğitim düzeyi de (daha fazla da erkekler sözkonusu olunca) yüksek insanların çıktığı bir ilimizdir. Rizeliler arasında kendi ilini görmeden Amerikaya gitmiş tutunmuş insan çoktur.
Ama 84den beri tanıdığım bu memleketten şeriat isteyen terörist zihniyette kimse duymadım görmedim.

Burada her ne kadar horonlar kızlı erkekli oynansa da bunların çoğu türban takar. Kızları tanımadığı erkeklerle evlenmez. Okula giderler ama bu memlekette kız veya erkek öğrenci olsun büyük ihtimalle imam hatip lisesi tercih edilir. Çünki aile çocuğunun namazını kılan kendi öldükten sonra peşine KURAN okuyan çocukları olsun isterler. Burada kızlar imam hatibe özellikle de gönderilirler çünki başörtüsünü orada daha rahat takabileceklerini düşünürler. Ama kızların üniversiteye şanslarını birileri ellerinden alır. Her ne kadar Çayelinin çayları ellerinden geçse de bu okulları iyi derecede bitirseler de bu kızlar imam hatip mezunu oldukları için başka alan seçecekleri zaman katsayıları düşer 40 puanlarını kaybederler. Üstelik kampuse de başörtüsü ile alınmazlar.

Ben eşimden dolayı yeğenimin, hukuk kazanabilecek puanı aldığı halde puanı geri alındığı için üniversiteye giremeyen bu kızın evlenip şimdi evinde oturduğuna tanık olmuşum. Eşarbın kanunlarımızda bir irtica yanlısını nasıl temsil ettiğini hala anlayabilmiş değilim.

DÜŞÜNÜYORUM DA TÜRBAN YA DA BAŞÖRTÜSÜ VEYA EŞARP BAŞA TAKILINCA TÜRKİYEM İÇİN ÇOK BÜYÜK TEHDİT OLUYOR DA O EŞARP AYNI KAFADAN KAPIDA ÇIKARILINCA O KAFA TEHTİT OLMAKTAN MI ÇIKIYOR. O ZAMAN TEHDİT EŞARP TAKAN KAFA DEĞİL DE 90X90 EŞARP OLUYOR ÖYLE Mİ! BEN BİR KUMAŞIN DÜŞÜNENİNİ TEHTİT OLABİLECEK İCRAATLAR YAPABİLENİNİ DUYMADIM!
KARDEŞİM BU KIZLARI NİYE İÇERİ ALIYORSUNUZ TOPYEKÜN KAYITLARINI SİLSENİZE. ONLARIN DIŞARIDA BAĞLADIKLARI EŞARPTAN BAŞLARINA BULAŞAN TEHDİT VE İRTİCALARI DA İÇERİ SOKABİLİYORLARSA BÜYÜK AYDINLARIMIZ (REKTÖRLERİMİZ PROFÖSÖRLERİMİZ) HASTALIK KAPAR ONLAR OLMAZSA KİM TAŞIR BİZİ İLİM İRFAN SAHİBİ NESİLLERE ONLAR OLMAZSA ÖZGÜRLÜĞÜMÜZÜ VE GELİŞMİŞ ÜLKELER BAZINDAKİ YERİMİZ NASIL MUHAFAZA EDERİZ.

 
Toplam blog
: 41
: 1151
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1963 Doğumlu  ununu elemiş eleğini asmak üzere...3 (kimine göre pırlanta) çocuk yetiştirmiş denil..