Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Irvin Yalom'la "Hergün Biraz Daha Yakın"

Irvin Yalom'la "Hergün Biraz Daha Yakın"
 

Bir yazar-psikoterapist olan Irvin Yalom'un yazı stili ve düşünce şeması insanı oldukça düşündürüyor. Geçenlerde “Her Gün Biraz Daha Yakın” isimli kitabını okudum ve çok beğendim.

Pek çok psikolojik temalı kitabın sıkıcılığı yoktu. Gayet akıcı ve belirli bir yöne giden anlatıma sahipti.

Her şey bu kitaptan sonra başladı. Hemen başka bir kitabını okumaya başladım. “Bugünü Yaşama Arzusu” isimli bir kitabıydı ama daha yarıya bile gelemeden bırakmak zorunda kaldım. Ana konusu ölümle yüzleşmek olan bu kitap bende şok etkisi yarattı.

O kadar kolay mı ölümle yüzleşmek?

Fiziki varlık olarak maalesef ki ölüme mahkumuz ama yine de ölümü kabullenememe durumumun bu kadar şiddetli olduğunu hiç fark etmemiştim.

Kitapta ölümcül bir hastalığa yakalandığını öğrenen Prof. büyük bir sarsıntı yaşayarak, kalan ömrünü nasıl değerlendirmesi gerektiğini düşünüyor. İçsel çatışmalarla birlikte doğru bir hayat yaşamamış olduğunu düşünerek anı yakalamanın (yaşamanın değil dikkat edin lütfen) öneminin farkına varıyor.

İnsan acılarıyla olgunlaşıyor, büyüyor. Şu an aramızda olmayan ve bir daha hiç göremeyeceğimiz, konuşamayacağımız, sarılamayacağımız yakınlarımızın kaybı da bizleri daha derin düşünmeye sevkediyor.

Ölümün mantığını çözen varsa beri gelsin. İnsanlarda yaşamak arzusu doğuştan.

Mutsuz insanlara bakıyorum ya da mutlu bir dış görünüş çizen aslında mutsuzlukta tavan yapanlara ve düşünüyorum, mutsuz olduğunu anlamakta idrak gerektiren, gelişmiş olgunluğa sahip olmayı gerektiren bir olgu.

Yaşamın kendi iç dinamikleri bizlerin gözüne belki de bir perde oluşturuyor. Neyin önemli, neyin önemsiz olduğunu unutuyoruz.

İnsan… Kendi içinde büyük varlık ve ölümlü. Her şeye gücü yetmeyen. İsteklerinin ardı arkası kesilmeyen, ama bir yer var <ı>sanki uzakta gibi ama bizi bekliyor… Ve bizler her zamankinden daha yakınız belki oraya, belki, kimbilir?

Yine de bize verilen bu hayatı, ömrü en güzel şekilde yaşamak için;

Hepimizin kendi hayatımıza sahip çıktığımız, neyi, niçin istediğimizi bildiğimiz, içimizdeki gücün farkına vardığımız, doğru düşünceler ve arkadaşlarla perspektifimizi genişleterek, doğru bir hayatla sonsuzluğa ulaşan kişiler olmamızı diliyorum.

 
Toplam blog
: 42
: 3194
Kayıt tarihi
: 29.05.07
 
 

İstanbul Üniversitesi Biyoloji Bölümünden mezun olmuştur.  Aynı üniversitede  Pedagojik formasyon..