Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '08

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

İş ahlakı

İş ahlakı
 

Turkiye de kullandigim cep telefonu


Iki yil onceki Turkiye ziyaretimde buradan cep telefonu kiralayip gitmistim . Oglumla birlikte gitmistik . O da kullaninca telefon faturamiz epey yuksek gelmisti . Gecen ayki gidisimde esim Turkiye 'den kiralayabilirsem daha iyi olacagini soyledi. Ancak kiz kardesim kenidlerinde yedek telefon oldugunu, kontur yuklenirse kullanabilecegimi soyledi ve Istanbul'da kalacagim otele paketle yolladi . Ucak baglantisindaki gecikme nedeniyle Istanbul' da bir gece kaldim . Paket ulasmamisti. Otelden ayrilirken gorevlilere pakete yollayan kisiye iade etmelerini rica ettim . Onlarda yollayabileceklerini soylediler . Ama telefon nedense kardesimin eline ulasmadi . Paketi yolladigi ozel sirkete sorunun ne oldugunu sormak istediginde karsisinda sorunu cozecek bir yetkili bulunmadi nedense . Yemege cikmisti ve ne zaman donecegi belli degildi . Ellerinde bilgisayar vs olan diger gorevliler gonderilerin listesine bakmak bile istemediler . Daha sonra aradigimiz yuksek duzeyde bir yetkili bir bayandi . Herhalde o anda cok mesguldu belki tirnaklarini boyuyordu . Mekanik bir sesle " Evet efendim , anladim efendim " den baska cumle cikmadi ama kardesim bos durmayip baska yerleri ve oteli de aradi .

Cep telefonu otelde isme teslim oldugu halde baskasi tarafindan alindigi (kendileri otel gorevlilerinden biriymis .) ortaya cikti . En sonunda bana ulasmasi tarihten bir hafta sonra Bodrum'a yollandi .

Konturlu telefon kulanmasini pek bilmeyen ben epey zorlandim . En kotu deneyimim ise Ankara da oldu . Oraya ulasir ulasmaz erkek kardesim hemen kontur yukletti otogarda . Ikinci gun cep telefonunda "Servis yok ." yazisi belirdi. Guvenlik Caddesi'nden Kizilay'a dogru yuruyerek giderken ilk rastladigim ilgili telefon burosundaki hanim canindan bezmis bir sekilde sabah sabah bu da nededen cikti der gibi bir bakisla sorunuma cozumun telefon satan yerlerde bulunabilecegini soyledi . Kuzu kuzu sozunu dinledim . Yurudum yurudum . Bir telefon burosu . Iceride takim elbiseli uc gorevli . Birine sorunumu soyledim . Kontur yukleyip yukleyemeyeceklerini sordum . Bakti . "Hanimefendi hatttiniz kesik . Buna kontur falan yuklenemez dedi . La havle cekip , bu sozcukleri yillardir kullanmadigim aklima geldi bie an , yine yola koyuldum . Kizilay' daki PTT binasina gidip kart alip durumu kardesime iletmek istedim . Giriste bir bufe gordum . Orada kullandigim cep telefonu icin kontur satildigi yazili idi . Bir kez daha sansimi denemek istedim . Sorunumu soyledim . Aldi telefonu . Bir numara cevirdi . "Abla telefonunuzda bir sorun yok . Hattiniz acik, ayrica daha 30 civarinda konturunuz var . Ben size yalan soyleyip kontur satamam ." dedi . Dunya ahret kardesim olsun derler ya yanaklarindan opmek istedim durustlugu icin . Ne guzel bir INSANDI . Umarim hayatinda hep iyiliklerle karsilasir . O anda cantamda ona buradan verebilecegim bir armaganim olsaydi keske . O durust insan para kabul etmezdi . Hala iyi insanlar var yurdumuzda yasadigi kosullar bir onceki dukkanda bana hattiniz kapali diyen insandan daha iyi degildi . O takim elbiseli bana yeni hat satmaya calisan kisi sana ne diyeyim bilmem ki . Benim icinde bulundugunm caresizlikten yararlanmak istedi .

Biraz once belirttigim gibi durust insanlarin var olmasi ne guzel . Keske sayilari fazla olsa . O zaman sirtimiz yere gelmez .

Benim deneyimlerimden ders alarak " Hanimefendi "deyip yalan soyleyen yoksa "Abla " diye hitap eden iki kisi olsa hangisi ile karsilasmak isterdiniz ?

Sevgi ve saygilarimla .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..