Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '08

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

İş Arama Yolculuğu

İş Arama Yolculuğu
 

Malesef ki bir süredir Türkiye’deki iş arayanlar kervanının ben de üyesiyim. Bugün karşılaştığım ve bana çok garip gelen bir durumu paylaşmak istedim. Gazetelerin İnsan Kaynakları ekleri ve bazı internet siteleri iş aramada benim de kullandığım kaynaklar.

İnsan Kaynakları firmalarından biri aracılığı ile eleman arayan bir şirkete yaptığım başvuru için geri döndüler. İlk görüşmeyi yapmak üzere randevu verdiler, adres ve yol tarifinden sonra tam artık telefonu kapatmaya sıra gelmişken de bombayı patlattılar. Bomba diyorum, çünkü şok oldum. Mail adresinize bir test göndereceğiz görüşme öncesi bu testi cevaplamanızı istiyoruz dedi beni arayan yetkili. Gönderecekleri test bir çeşit kişilik testiymiş yaklaşık 200 sorudan oluşuyormuş ve bilgisayar karşısında bir defada yanıtlanması gerekiyormuş v.s. Hiç görüşme yapmadan böyle bir testi cevaplamayı doğru bulmadığımı söylediğimde, siz bilirsiniz isterseniz görüşmeyi şu anda sonlandırabiliriz diyerek amiyane bir tabirle, aba altından sopa göstermeyi de ihmal etmediler. Ben daha iş ve şirket hakkında bilgi sahibi değilim, belki de bilgi sahibi olduğumda ben bu işte çalışmak istemeyebilirim gibi söylemlerim hiç dikkate alınmadı. Bu test mail ortamında gelecek ve belki de bu işte hiçbir yetkinliği olmayan insanlar tarafından değerlendirilecek. İnsanların iş arama ve karar verme haklarına yapılan bir saldırı bence bu yapılan. Bildiğim kadarı ile yurt dışında bu şekilde yapılan kişilik testleri yasaklanmaya başladı, karşılıklı görüşmeler sırasında ayrımcılığa sebep olunmaması için kişisel sorular bile sorulamıyor.

İş arıyorsanız haklarınız elinizden alınıyor, işsizliğin çok fazla olduğu günümüzde üstüne bir de global ekonomik kriz varsa tüm görüşmelere 1-0 yenik başlıyorsunuz. Eğitiminiz ve kariyeriniz bir anda sıfırlanıyor. Önünüze koyuyorlar bir test cevaplarsanız devam, hayır derseniz tamam. Tamam, da karar vermek adına bilgi edinme özgürlüğüm. İş arıyorsanız o da yok.

 
Toplam blog
: 67
: 1640
Kayıt tarihi
: 18.10.06
 
 

Biz Tiryaki ailesi gezmeyi ve gördüğümüz yerlerin fotograflarını çekmeyi çok seviyoruz. Blogumuzda, ..