Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '15

 
Kategori
Eğitim
 

İş Bankası'ndan kitaplarınızı aldınız mı sevgili öğrenciler?!..

İş Bankası'ndan kitaplarınızı aldınız mı sevgili öğrenciler?!..
 

www.kitaphaber.com.tr


“Karneni Göster Kitabını Al” çalışmasının sekizinci yılında İş Bankası, sizler için, bu yıl da çok güzel bir kitap hazırlamış.

Kitabın adı: “Şairlerimizden Seçme Şiirlerle ŞİİR DÜNYASINA YOLCULUK”

Yanında depremle ilgili bir de bilgilendirme kitapçığı veriyorlar. Tek yapmanız gereken, karnenizle beraber en yakın İş Bankası’na gitmek olacak. Dilerim ki geç kalmış olmayasınız, kitaplar tükenmiş olabilir.

Kitapta tam yüz kırk iki şairimizin kısa hayatı ve birer şiiri yer almış.

Daha önce adını bilmediğim ya da belleğimde tutamadığım yeni şairleri ayrımsadım. Her sayfasını, her şiiri tek tek okudum.

Şüküfe Nihal Başar (1896-1973)’ın “Viran Bağ” başlıklı şiirinin giriş bölümü şöyledir:

“Bir yerde bir bağ vardı,

Renk renk çiçek açardı…

Yakınlar, ışığında alevlenen pervane;

Uzaklar, ona varmak için ona yollar arardı…

Nazlı bağ bilirdi ki,

İnsanoğlu vefasız!...

Manolyalar, leylaklar

Çorak gönüllerinde açmadan kurur, solar…

Çelik tellerde örmüş dört yanını ezelden;

Korumuştu böylece,

Onları diken gibi kırıp atacak elden…”

Halim Şefik Güzelson, Muzaffer Tayyip Uslu, Melisa Gürpınar, Güven Turan, Hulki Aktunç, Erdal Alova,  Tuğrul Tanyol, Adil İzci, Haydar Ergülen, Birhan Keskin ve Onur Caymaz isimli şairlerimizi bu kitap sayesinde tanıdım.

Ve…

Mehmet Emin Yurdakul

BENİM ÖMRÜM

Genç çağdaydım, kendimi bir dikenli yolda buldum;

Hıçkırıklar işittim, gül ve bülbül bağlarından.

Felaketler topladım, Anadolu dağlarından;

Uzun sazlı aşıklar diyarında şair oldum.

 

Ezgi koydum, ahlarla, figanlarla Türk şi’rine,

Öz dilimle haykırdım, “Ey milletim, uyan!” diye;

Viran yurdun dolaştım, bir şehrinden bir şehrine;

Saç ve sakal ağarttım ben de, “Vatan, vatan!” diye.

 

Bağlarımız, bahçelerimiz nasıl ki güzel ağaçlarla, güllerle, çiçeklerle doluysa ve bu güzellikler bize huzur ve mutluluk veriyorsa…

Evimiz, elimiz, masamızın üzeri, çantamız her yer kitaplarla dolsun taşsın…

Kitaplar, bütün zorlukları aşmamızda bize yol gösterici olur…  Okudukça sabırlı, çalışkan, başarılı, affedici ve erdemli insanlar oluruz…

Hiç durmadan okuyalım…

Yazmayı da ihmal etmeyelim…

 

Sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 323
: 2029
Kayıt tarihi
: 04.09.06
 
 

Yaşanan her hayat en iyi hayattır; yeter ki içinde kötülük olmasın!.. ..