Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '09

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

İş Bankası’nın yanlış uygulaması

İş Bankası’nın yanlış uygulaması
 

Memur olanlar bilirler, memur maaş alacağı bankayı seç(e)mez. 9 yıl önce şimdiki okulumda göreve başladığımda maaşları Yapı Kredi Bankası’ndan alıyorduk. Elime bir hesap numarası verdiler. Banka şubesi okula yakındı. Ben de bütün işlemlerimi yaptırmak için bir yatırım hesabı açıp, kredi kartı aldım ve otomatik ödeme talimatlarımı verdim. Çalıştığım süre içinde de bankadan bir şikâyetim olmadı.

Ancak sözleşme bitince maaşları İş Bankası ödemeye başladı. Hemen hepimize birer kredi kartı ve banka kartı çıkarıp okula geldiler. Kredi kartına ihtiyacım yoktu. Diğer bankadaki işlemlerimi sonlandırıp, yeniden bu bankayla çalışmak istemediğim için maaşımı EFT yoluyla diğer bankaya aktarıp, eskisi gibi işlemlere devam ettim.

Bir hafta önce İş Bankası ‘ndan bir mektup aldım. Saydıkları bir takım bankacılık işlemlerini yaptırmazsam, bu yılın ilk altı ayı için 25 TL hesap işletim ücreti alacaklarını bildirmişler. Okulda bazı arkadaşlara da aynı mektubun gelmiş olduğunu duydum. Hemen internet sayfasından bankaya aşağıdaki maili attım.

“Bu gün bankanızdan bir posta aldım. 2009 yılının ilk 6 ayı için hesap işletim masrafı olarak 25 TL tahsil edeceğinizden bahsediyor. Sayın yetkili, ben isteyerek sizin müşteriniz olmuş değilim. Devlet bana orada hesap açmış, ben de maaşımı alıyorum. Zaten maaşım yattıktan sonra en geç 1-2 gün içinde bütün parayı aktarıyorum. Sizin bankanızla yaptığım bir işlem yok. Maaşımı veriyor olmanızın bana bir getirisi yok. Eski bankamla en azından hesaplarım ve kredi kartlarımdan dolayı bir çalışmışlık vardı. Bana fikrimi sorsalardı inanın sizin bankanızı seçmezdim. Bu nedenle işletim masrafını hangi hizmetinizden dolayı aldığınızı anlayamadım. Maaş ödeyerek zaten bir kazanç elde etmiyor musunuz Benim mantığım bunu almıyor. Bana makul bir cevap vermezseniz kamuoyuna bu konuyu taşıyacağım. Yüzlerce memurun maaşını ödediğinize göre haksız bir kazanç peşindesiniz. Sizden yararlanan ve sizi kendi isteği ile seçmiş insanlardan para isteyin lütfen. İyi çalışmalar...”

Bence maaş hesaplarından hesap işletim ücreti talep etmek doğru değil. Yukarıda da belirttiğim gibi hesabı kendi isteğim ile açmış değilim, ayrıca almamı istediği hizmetleri de almak zorunda değilim. Gelen cevaba göre benim yanıldığım nokta şu ki; ben bankacılık hizmeti almadım diye kızmışlar. Bir kredi kartı alıp 100 TL’lik alış-veriş yapsaydım bu masraf alınmayacakmış. O zaman da kredi kartı parası alacaklardı o başka tabii. Maaşlara talip olurken benim gibi müşterilerin veri tabanına getireceği yükü hesaplamış olmaları gerekirdi. Eğer bu parayı keserlerse her yolu deneyeceğimi bildiren bir mail daha attım ama ona da bir cevap gelmedi.

Maaş anlaşmaları 3 yıllığına yapılıyor ve bu yılın eylül ayında bizim İş Bankası ile sözleşmemiz bitiyor. Yeni bankanın Halk Bank olduğu söylendi. Muhtemelen bu bankayla da aynı sorunlar yaşanacak, çünkü ben yine maaş almak dışında hiçbir işlemimi bu bankayla yapmayacağım.

Şimdi soruyorum: İş Bankası memurların hesaplarından çekeceği bu paralarla ne kadar gelir elde edecek? Biz memurlar maaşlarımız elimize geçmeden her türlü kesintinin yapılmasına alışığız. Ama devlet dışından da bunun yapılması hoş değil. Hiçbirimiz 25 TL’nin peşinde değiliz. Uygulamanın yanlış olduğunu düşünüyoruz. Bugün şikayetimvar.com da bu konuda yazılmış başka şikâyetler de gördüm. Şahsen ben bu işin peşini bırakmayacağım.

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..