Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '11

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

İş Dünyasında parlayan yıldızlar

İş Dünyasında parlayan yıldızlar
 

Son zamanlarda IK gazetelerinde en çok yazılan konulardan biri, Mülakatta başarılı olan kişilerin işin başına geçtiklerinde çuvalladıkları ve beklen başarıyı gösteremedikleri. Çünkü herkes mülakat tekniklerini gayet iyi beceriyor. Bu konuda eğitim almak için bir sürü fırsat var ve ayrıca bu konuda paneller düzenleniyor ve kişiler mülakatlara en iyi derece de hazırlanıyorlar. IK direktörleri boş durur mu onlar da mülakat teknikleri eğitimi alıyorlar. Bu konuda kendilerini geliştiriyorlar. Eğitim firmaları iki tarafı da eğitmek için hazır. Teknikler son dönem iş arayanlarına göre güncellendi. Eee tabii 2023'ü de unutmamak gerek. Çünkü devletimiz maddi ve manevi bu konuda hazırlanırken özel sektörde hazırlığını ona göre yapmalı. Yeni elemanları yeni teknikler ile işe alırken, mevcut elemanları ise 360 derece ölçme-değerlendirme ve geri bildirim süreçlerine tabi tutup, yetkinliklerine bir daha bakıyorlar, gerekirse geri beslemeye alınıyor. Bu arada ortaya dolu kafalılar çıkıyor. Dolu kafalılar kim biliyor musunuz.? TV de bir program vardı hala devam ediyor mu bilmiyorum, koca kafalılar diye. Dolu kafalılar onlara benziyorlar. Ama onların görüntü ve zeka olarak tam tersi. Kafaları büyük fakat içindeki beyinleri küçücük. Dünyalarının küçüklüğünden de kaynaklanıyor olabilir. Fakat nasıl bir algıları varsa, bunun diğer insanlar tarafından fark edilmediğini düşünüyorlar. Beden dilleri, konuşmalarındaki tereddüt, ben biliyorum ama seni sınıyorum şeklinde sormaya çalıştıkları sorularda, aslında ben bu konudan bihaberim sen söyle de bana da bir yerde konuşmaya konu olsun, tavrı hemen seziliyor. Her konu hakkında bir yorum yapabiliyorlar, fakat yaptıkları yorum yine birilerinin ağzından duyduğu ya da denk gelip okuduğu 2 satır yazıdan ibaret. Kısacası ben bunlara dolu kafalılar diyorum. Kafalarına doldurduklar bilgilerle, bir yerlerde kendilerini satmayı becerebiliyor ve cehaletlerinin üzerine süslü püslü hanımlığı -beyliği giydirebiliyorlar. Tabii kandırabildiklerine. Bu teknikler onların ayrışmasında da işe yarar mı bilmem, ama sayıları azımsanmayacak kadar çok. Herkese kolay gelsin.  

Özgül ÇAYIRLI  

 
Toplam blog
: 24
: 834
Kayıt tarihi
: 22.05.10
 
 

Bursa’ da doğdum. Uludağ Üniversitesi Radyoloji Bölümünden 1998 yılında mezun olduktan sonra özel..