Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

İş dünyasında siz de "kalite" olun!

İş dünyasında siz de "kalite" olun!
 

Soru sormak

    İnsanlarla nasıl konuşulacağını bilmek, doğru soruları nasıl soracağını bilmek demektir. Soru sormak, konuya katıldığınızı ve diğer insanlarla ilgilendiğinizi gösterir. Bir konuşmaya şu soruları sorarak başlayın:Ne? Kim? Nasıl? Hangi? Ne zaman?“Niye” sorularından kaçının. Bu masum “niye” sözcüğü çoğunlukla gizli bir suçlama içerir: “Niye geç kaldın? (Bu zamana kadar ne yaptın? Sana güvenmiyorum!)”

Müzakereler

    wÇalışma arkadaşınıza “sizce öncelikle hangi konuyla ilgilenmeliyiz?” diye sorarak esnek davranmaya hazır olduğunuzu gösterin.

İşe alma görüşmeleri

    İşe alma görüşmelerinde en tutulan sorulardan biri, “Bize biraz kendinizden bahseder misiniz”dir.Bu soruyla karşılaşan adaylar çoğunlukla, işe Adem ve Havva’dan başlayarak değerli zamanlarını boşa harcama yanlışına düşmekte, doğrudan konuya girerek bu yeni işle ilgili noktaları vurgulamayı düşünememektedirler.Adaylar, çocukluk anıları içinde kaybolmaktansa “Ne bilmek istersiniz? Özellikle ilgilendiğiniz şey nedir?” sorularını sormalıdırlar.

Telefon görüşmeleri

    Önemli bir kişiye telefonla ulaşmaya çalışıyorsunuz ama ya sekreter sizi geri çeviriyor ya da aradığınız kişi sürekli dışarıda oluyor. Sadece patronundan aldığı emri uygulayan sekreteri azarlamak yerine, kibarca “Lütfen bana Ahmet Bey’e ulaşmak için en iyi zamanı ve bunu nasıl yapabileceğimi anlatabilir misiniz?wBu benim için gerçekten çok önemli. Bana büyük bir iyilik yapmış olacaksınız” diye rica edebilirsiniz.

Çalışma ortamı

    Bir toplantı sırasında şefiniz, işletme içindeki takım ruhunu yeterli görmediğine dair bulanık imalarda bulunmaya başladı.Kişisel olarak eleştirildiğinizi düşünüp buna kırılmak yerine, doğrudan ona yöneltilmiş bir soru sorun: “Bizden tam olarak ne bekliyorsunuz? Bu durumun nasıl iyileştirilmesini istiyorsunuz?”

Satışlar

    Soru sormak fikirlerinizi satmak için iyi bir stratejidir. Karşınızdaki kişi ne olduğunu bile anlayamadan sizin fikirlerinize sanki kendisininmiş gibi uyum sağlayacak ve doğal olarak kabul edecektir.Potansiyel bir müşteriye şunları sorun:Nihai hedefiniz nedir? Ne elde etmek istiyorsunuz?Sizin için önemli olan nedir?Uzun vadeli stratejiniz nedir?Ne gibi öncelikler belirlediniz?Bütçenizin çapı nedir? Hangi kaynaklara yatırım yapmaya hazırsınız?

Satışlar

    İşbirliğimizden ne gibi avantajlar sağlamayı umuyorsunuz?Bizden ne bekliyorsunuz?Dikkate almam gereken özel görüşler var mı? Bilmem gereken bazı kısıtlamalar var mı?Müşterilerinizin verdiği yanıtları not alın ve daha sonraki görüşmelerinizde bunlardan yararlanın.Eğer yanıt olumsuz olursa, “Bir istisna yaptığınız hiç oldu mu?” diye sorabilirsiniz. Olası istisnaları sıralayın ve müşterinizle bir sonraki tartışmanızda bunları kullanın.Sinirli müşteriler, “Size nasıl yardımcı olabilirim?” diye sorularak kolayca sakinleştirilebilirler.

Hoşnutsuzluk

    Eğer bir konuşmanın konusunu, rahatsız edici bulduysanız, “Bunu niye söylüyorsunuz?” diyerek veya sadece bambaşka bir şeyle ilgili bir soru sorarak konuyu değiştirebilirsiniz.Daha iyi iletişim kurmak için, konunuzu ikna edici bir biçimde sunmak ve eğer gerekliyse hedefinize ulaşıncaya dek, taleplerinizi tekrarlamaya devam etmek çok önemlidir.

Organizasyonun gelişimi

    Sizin için işinizin anlamı nedir?Sizin için bu organizasyona katkınızın anlamı nedir?Firmanız topluma ne gibi bir katkıda bulunuyor?Firmanızın çabaları ne gibi yarar sağlıyor?Firmanızın özellikle iyi olduğu konu nedir?Firmanız hangi yönlerden faklı ve benzersiz?Firmanızın müşterileri ne kadar katma değer alıyorlar?Müşterileriniz niye sizin ürünlerinizi ve hizmetinizi talep ediyorlar?

Organizasyonun gelişimi

    Sizin firmanızı, aynı sektörde çalışan diğerlerinden farklı kılan nedir?Daha başarılı olmak için firmanın başka kuruluşlarına ne gibi yardımlarda bulunuyorsunuz?Bu sorular tek başlarına, görüşü güçlendirmeyeceklerdir. Yöneticilerden iyi yanıtlar alabilmek için, onların gerçek değerlerinin, sezgilerinin ve gelecekteki bir noktaya dair hayal güçlerinin bir yansıması olan “sahne” kurulmalıdır. İşte bu, işin en zor kısmıdır. Uzman, yöneticiye sorularını sorup görüşlerinin oluşmasını bekleyemez.

Organizasyonun gelişimi

    Yöneticilerle nasıl çalışıldığını ve hayal güçlerini yönlendirirken, onların rahat olabilmelerinin çok çok önemlidirAynı zamanda, organizasyon veya onun benzersizliği bakımından, hangi noktaların merkezi önem taşıdığını bilmek de önemlidir. Sorular yanıtlanırken, zaman sınırlamasına uyulmalıdır.Organizasyonunuz açık ve ilgi uyandıran bir görüntü yarattıktan sonra, şu soruları sorabilirsiniz:

Organizasyonun gelişimi

    Organizasyonunuz için uygun olan yapılar, sistemler ve yetenekler nelerdir? Bunlar sizin mevcut yapınızdan, sistemlerinizden ve yeteneklerinizden ne bakımdan farklıdır? Sizi bugün bulunduğunuz yerden öngördüğünüz yere taşımak için ne gibi adımlar atmanız gerekiyor?


Organizasyonun gelişimi

    Bunlar yöneticilerin, kendi görüşlerini gerçeğe dönüştürmek için sormaları gereken sorulardır.İlk iki soru, “zihnimde canlandırdığım organizasyonun ışığı altında, bu görüntüyü gerçeğe dönüştürmek için geliştirilmesi gereken yapılar, sistemler ve beceriler nedir ”in yanıtını arar.Başka bir deyişle, görüşler, bizi bugün yapmamız gereken tercihlere –belki de yeni yapılar, sistemler ve beceriler gerektirecek tercihlere- yönelten bir iskelet yapı oluşturur.Zihnimizde canlandırdığımız görüntüyü baz alarak ve mevcut gerçeklerde yapmamız gereken değişikliklerin farkında olarak, 3. soruyu artık sorabiliriz: “Hangi adımları atmamız gerekli...” Bu da bir hareket planı hazırlamakla ilgilidir.

Resim: www.sbs.com.tr

 
Toplam blog
: 313
: 2778
Kayıt tarihi
: 15.03.07
 
 

16.10.1974 Samsun / Havza doğumluyum. Şu anda bir lojistik firmasının ortaklarındanım. İşimde ilk..