Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '12

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

İş gören eğitiminde kazan-kazan imovasyonu

İş gören eğitiminde kazan-kazan imovasyonu
 

İş gören eğitimleri kanayan bir yaradır.

Ülkede mesleki okullar ihtiyaca cevap vermez.

İşveren CNC operatörü arar bulamaz?

Kalıpçı arar yoktur.

Solid Works bilen tasarımcı ister, kıvranır durur.

ARGE projesi hazırlayacak ekip arzular, başarısız olur.

İş güvenliği sistemi kurar uygulayacak kimse bulamaz.

CRM Yazılımı satın alır, verilerin sisteme girilmesinde saçını başını yolar.

Tüm bu sorunlar nedendir?

Çözüm için “eğitim” şart denir.

Sürekli eğitim planları yapılır.

İşveren eğitim etkinliğini ölçmek ister,

ne mümkün!

Sebebi açıktır.

Eğitim süreci tasarımında sorun vardır.

Burada yeni bir süreç tasarımı öneriyorum.

Adı?

Eğitimde kazan-kazan İmovasyonu!

Ne demek istiyorum?

Genelde.

Eğitim ihtiyacı tespiti sorunludur?

Çoğunluk…

İK ihtiyacı belirler.

İhtiyaç objektif kanıtlara dayanmaz.

Oysa…

Süreç kazan-kazan odaklı çalışabilir…

İK…

İş görenlere onaylı bir eğitmen listesi sunar.

 Eğitmenler havuzdan seçimle gelir.

Örnek;

Satış temsilcisi hedeflerini gerçekleştiremiyor, olsun.

Bu durumda havuzdan bir satış eğitmeniyle çalışması istenir.

Aynı eğitmen satışların arttırılması için şirkette kendisiyle çalışmak isteyen birkaç müşteri daha bulur.

Müşteriler, üretimde, lojistikte ve satışta olabilir.

İK burada eğitmen ve iş görenlerle üçlü bir sözleşme hazırlar.

Sözleşme taraflarca imzalanır…

3 yıllık bir çalışma idealdir.

Tarafların ortak performans kriterleri tespit edilir, sözleşmeye konur.

Eğitmen ücretinin 2/3 ü performans kriterleri gerçekleşmesine endekslenir.

Kısaca,

Performans kriterlerine ulaşılmışsa eğitim başarılıdır.

Eğitimci ücretini alabilir…

Performans kriterlerine ulaşılmazsa eğitim başarısızdır.

Eğitimci ücretini alamaz…

3 er aylık dönemlerde hedef gerçekleşmeleri ölçülür.

Eğitimci ücreti, iş görenin performansına endekslenir.

Bir kazan-kazan ilişkisi…

Taraflar ya birlikte başaracaklar.

Ya da…

Maddi, manevi kayba uğrayacaklar.

Eğitimde İMOVASYON…

Budur.

Başarmak için farklı süreçler işbirliği yapmak zorunda…

Farklı eğitim araçlarına ihtiyaç var.

PİSA KULESİ bunlardan biri

Oynayarak öğrenme.

İnteraktif öğrenme.

Birlikte başarma farkındalığı geliyor.

Eğitimde “MALUMATLANMA” döneminin sonu geldi.

Ortak performans kriterleri başarılamaz ise.

Eğitmen başarısızdır.

Katılımcı eğitmen seçiminde başarısızdır.

İK başarısızdır. İki nedenler.

Eğitime kapalı bir iş göreni işe almıştır.

Eğitimci başarısızdır…

Katılımcının bilgi ve tecrübesini kazanca dönüşmemiştir.

Belkide…

Tarafların iş performansı sorgulanmalıdır.

Çözüme geliyorum…

Gelin.

İş hedeflerinizi konsolide  edelim.

Şirket hedeflerini tüm çalışanlar sahiplensin.

Hedeflere performans kriterlerini endeksleyelim.

Organizasyonun performans kriterlerine dönük eğitimler tasarlayalım.

Gelin, çalışanlarınızın bilgi ve tecrübelerini kazanca dönüştürelim.

Üründe, süreçte, hizmette devlet destekli imitasyon projeleri hazırlayalım.

Kazancınız artsın, küresel rekabette bir adım öne geçin…

 
Toplam blog
: 37
: 1653
Kayıt tarihi
: 13.03.12
 
 

Kişisel bloğuma hoşgeldiniz. 28 yıl profesyonel yöneticilik yaptım. 2008 den bu güne Sağlık, Güve..