Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '18

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

İş Görüşmelerinde Büyüdüm Ben (Devamı)

İş Görüşmelerinde Büyüdüm Ben (Devamı)
 

Gittiğim her görüşme hayatıma bir şey kattı. Olumlu ya da olumsuz tecrübe olarak geri döndüler bana.

Okul hayatımın orta seviyede geçip bir de açık öğretim okumak benim zaten öz güvenimin yerlerde olmasına yeterli sebeplerdi bana göre. Gittiğim görüşmeler bunu iyice gözüme soktuğundan kendimi gelişime verdim. Okuduğum kişisel gelişim kitapları yaramı sarmaya yetmiyordu. Gittiğim kurslar beni tatmin etmiyordu ama yavaş yavaş pişiyordum bu işin fırınında.

Öğrendiğim ilk kural şu oldu. ASLA EZİK DURMA! Bu iş benim için çok önemli, nolur beni alın tavrıyla gidersen görüşmeye karşı taraf bunu çok rahat anlıyor. Sonra pek olumlu sonuçlanmıyor. Sen bilirsin ister al ister alma tavrıyla gidersen kendin oluyorsun. Kendin olduğunda içindeki cevher ortaya çıkıyor. Nasıl ki korku anında kitleniriz düşünemeyiz tepki veremeyiz, heyecanlandığımızda da böyle oluyor. O kişi biz değiliz bir başkası. Kendin ol derken ukala ol demiyorum yanlış anlaşılmasın. Bilgine potansiyeline güveniyorsan sonuna kadar hakkını ara.

Kendime güvenle gittiğim pek çok görüşmede kabul edildim. Elif o zaman sen bize ne anlatıyorsun dediniz sanırım. Evet kabul edildim ama ya maaşım ya sosyal haklarım. Bunları da aramak zorundaydım. Bu sebepten bunca zaman işsiz kaldım. Neyse artık hayattan bıktım maddi manevi yoruldum ve tükendim.

Son bir kurs buldum girişimcilik kursu. İyi ki gitmişim. Oradaki hocamız gerçekten inanılmaz etkileyici bir hocaydı. Yüksek lisans yap dedi. Ben direkt tamam hocam dedim. O günden sonra iş aramayı bıraktım. Yüksek lisans için ne gerekse onun çalışmalarına başladım. O sene yüksek lisansa başladım. İnsan kaynakları ve örgütsel değişim alanında. Bütün sınıf kariyer sahibi kimseler, her biri bir yerde çalışıyor.

Derse gelen benim en değerli hocam neden buradasınız dedi herkes sırayla yanıtlıyor. Ben de en öndeyim. Kafaya koydum geçmiş başarısızlıkların acısını çıkarıp çok başarılı olacağım. Samimi bir şekilde açık öğretim etiketini silmek için buradayım. İş bulamadım çünkü dedim. Sınıf o gün karıştı. O gün aslında kaderim değişti. Bambaşka bir dünyaya adım attım. Hayallerim hedeflerim, kişiliğim, o zamana kadar olmayan özgüvenim…

Şimdi buraya kadar anlattığım her şey hayatımın akışıydı ve benimle ilgiliydi. Bu ön bilgilendirmeden sonra iş dünyasına özgü paylaşımlar yapacağım. Yani Elif’in basit dünyasını değil iş dünyasına egemen olan şeyleri kişisel gelişiminize destek olacak şekilde sunmaya çalışacağım. Bu yolculukta bana eşlik eden tüm dostlarıma sonsuz teşekkürler.

 

Sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 23
: 132
Kayıt tarihi
: 03.10.18
 
 

insan ve insana ait her türlü olguyla ilgilenen, psikoloji eğilimi olan, astrolojiyi çok seven, h..