- Kategori
- İş Yaşamı - Kariyer
İş hayatında paradigma değişimi
Günümüz iş yaşamında yöneticilik ve liderlik kavramları ve modelleri kaçınılmaz olarak giderek:
· ifade edilmesi ve anlatılması daha zor ,
· daha kompleks,
· durumsal ve adaptif,
· insanlar arası ilişkilerin dinamiğini kavramaya dayalı,
· çok boyutlu ve çok parametreli,
· daha bütüncül,
· sistematik ve bilimsel ölçümlere dayalı
hale geliyor.
Newton Paradigmasında Yönetim
* Planlama, organize etme, yönlendirme ve kontrol etme.
* Hiyerarşi, kurallar, kutular, baskı, kontrol
* Doğrusal kurallar, tek bir doğru, mutlak sonuçlar, kesinlik, hesap
* Materyalist, modernist ve pozitivist yöntemler
* Rekabet, aşırı kar odaklılık, vahşi kapitalizm, endüstri devrimi
Kuantum Paradigmasında Yönetim
* Kaos, değişim, esneklik, dinamik manevra kabiliyeti, strateji
* Organik ortam, nonlineer mantık, saçaklı mantık,
* Network, güçlendirme, yetkilendirme, proje takımları,
* Birden fazla doğru, belirsizlik, ihtimal hesapları, senaryolar, görecelilik
* Çoğulculuk, demokratik ve katılımcı yaklaşım, sinerji, takım ruhu
* Fırsatlar, sentez, sezgi, ilham, kreatif düşünce
* Dayanışma, insan odaklılık, sosyal paydaşlar, bilgi ve iletişim devrimi
* Bu konuyu incelemeye devam edeceğim. Saygılarımla,
Fahri Karakaş