Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '11

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

İş hayatında saygınlık

İş yerinde saygı duyulması

Saygı… Hepimiz, kendimize saygı duyulmasını isteriz. Saygı duyulması, ihtiyaç duyulduğumuzu hissetmemize yardımcı olurken kendimizi değerli hissetmemizi de sağlar, kısaca kendimizi iyi hissetmemizi sağlar. İlişkilerinizde kendinizi güvende hissetmeniz için saygı görmemiz gerekir. Bu durum profesyonel hayatımızda da aynı şekilde ilerlemektedir. İş yerinizde size saygı duyulursa işinizde hem daha başarılı olursunuz hem de iş yerinizde daha fazla mutlu olursunuz. Saygı, aynı zamanda terfi etmek için daha fazla potansiyelin olmasına yardımcı olur.

Önemli noktalar

1. İşe zamanında gidin; başarı için giyinin, çalıştığınız iş yerinde size verilen işleri tam yapın. Bunlar işin temelini oluşturan, basit iş prensipleri olmasına rağmen bir çok kişi bunları bile başaramaz. Eğer daima işe 15 dakika geç kalırsanız, giyiminize özen göstermezseniz, çalışmanız gerektiği saatlerde Facebook’a girerseniz, işinizle ilgilenmezseniz kimse sizi ciddiye almayacaktır. İnsanlar sizi ciddiye almazsa, emin olun size saygı da duymayacaklardır.

2. Saygı duyun. Saygı görmek için sizin de başkalarına saygı duymanız gerekir ve bunu yaparken herkese eşit şekilde saygı duymalısınız. Herkese, eşit düzeyde. Bu kişiler içinde patronunuz, çok konuşan iş arkadaşlarınız, dalgın stajyeriniz, temizlik görevlisi, her şeyden şikayet eden müşteriniz ve sizi işe götüren şoförünüz bulunmaktadır. Ancak en önemlisi, kendinizsiniz. Kendinize gerçekten saygı duyarsanız, başkaları da mutlaka size saygı duyacaktır.

3. Yaptığınız işi göstermek için değil iyi bir iş çıkarmak için uğraşın. İçsel motivasyonumuzun bize özel olduğunu düşünebiliriz fakat işin aslı, egomuz tarafından yönetilen heveslerimizin çok kolay bir şekilde dışarıdan göründüğü gerçeğidir. Bu aslında dışarıdan pek de hoş görünen bir durum değil. Bunu biliyorum, çünkü başkalarında bu duruma şahit oldum. Motivasyonunuzu sade tutun ve şunu hatırlayın; başkalarının sizi tanıması güzel bir histir fakat işinizi iyi yapmak sizi çok daha fazla iyi hissettirir. En küçük işlerinizde bile daima elinizden gelenin en iyisini yaparsanız, mutlaka birileri sizi fark edecektir.

4.İş yerinde politik konulara girmeyin. Özel hayatınızı kendinize özel tutun. Dedikodu sohbetlerine katılmayın. İş yerinde yapılan sohbetlerinizde iş ile ilgili konulara odaklanın ve hatırlayın: Söyleyecek iyi bir fikriniz yoksa, ağzınızı bile açmayın. İş arkadaşlarınızla birlikte işvereninizin hakkında kötü konuşmak saygısızlıktır ve yıkıcı olabilir.

5. Eleştirileri doğal karşılayın. Kendinizi savunmak için harekete geçmeyin. Bahaneler söylemeyin. Kişisel algılamayın. Ağlamayın. İş yerinde eleştiriler size yönelik olursa derin bir nefes alın ve duruma yönelik olarak duygularınızı sınıflandırın. Karen Burns kitabında şöyle diyor: Eleştirildiğiniz zaman, ilk yapmanız gereken hareket hiçbir şey yapmamaktır. Sadece ve sadece şunu söylemelisiniz: ‘Teşekkür ederim. Yorumlarınızı düşünmem için biraz zaman verin, size en yakın zamanda geri döneceğim.’ İş yerinden çıktığınız zaman sinirlenebilir, ağlayabilirsiniz. Bu süreç 30 dakikadan fazla uzun sürmemelidir. Profesyonel hareket etmemek asla karşı tarafın size saygı duymasını sağlamaz. Hasar görmüş egonuzu unutun ve dürüst bir şekilde kendinize ve size gelen eleştirilere bakın. Eleştirilerde yer alan gerçekleri düşünün ve kendinizi geliştirmek adına bunları kullanın. Sonuç olarak insanlar, hatalarından ders çıkararak kendini geliştiren insanlara saygı duyarlar. Eğer aldığınız eleştirilerin doğruluğuna inanmıyorsanız ve karşı tarafın yanlış yorum yaptığını düşünüyorsanız görmemezlikten gelin ve iyi bir insan olmak için kendi yolunuzda devam edin. İş yerinizde en iyi intikam yapılacak başarılı bir iştir.

6. Her şeye ‘evet’ diyen kişi olmayın. Fazladan iş yapmak, saygı yolunda ilerlediğinizi düşünmenize neden olabilir. Gerçek şu ki, mesaiye kalmanız ya da strese girmenizin kimseye yararı olmayacaktır. Sadece zorunluluklarınıza katlanabilecekseniz ve işi yapmaya niyetliyseniz ‘evet’ cevabı verin. ‘Hayır’ cevabını vermekten korkmayın, çünkü ‘hayır’ kelimesi bazen en iyi saygı hareketidir.

7. Dürüst olun. Meraklı olun. Dinamik olun. Değişime ve öğrenmeye açık olun. Kendinize inanın. Her şeye değersiniz. Saygıyı hak ediyorsunuz. 

 
Toplam blog
: 90
: 2169
Kayıt tarihi
: 25.08.11
 
 

Eğitimci, İnsan Kaynakları Uzmanı ve İmaj Danışmanıdır ..