Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '06

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
1226
 

İş yerinde sağlıklı yaşam

İş yerinde sağlıklı yaşam
 

Bir çoğumuz ofis ortamlarında çalışıyoruz. Fakat bir arada yaşamanın sağlığımıza bazı zararları var.

Sizi duyuyor gibiyim: “tüm gün oturarak ne yapılır ki?” Aslında bazı şeyleri yapmanızın sizi çok rahatlatacağını düşünüyorum.

1) Öğle tatilini kullanın.

Öğle yemeği arası hem ruhsal hemde fiziksel olarak sizi rahatlatır. Ama bu arayı faydalı şeylerle değerlendirin. Örneğin yemeğinizi yedikten sonra kahve içmektense kısa bir yürüyüş yapın. Hatta diğer arkadaşlarınızıda bu yürüyüşlerinize davet edin ve onlarında da iyi bir şeyler yapmasını sağlayın.

2) Düzgün Oturun.

Aslında internette ergonomiye ilişkin birçok yazı mevcut. Oturduğunuz koltuğun ve kullanıyorsanız bilgisayar ile sizin doğru açılarda olmanız gerekir. Tekrarlayan sırt ve bel ağrıları bu oturma yanlışlığından kaynaklanır.

3) Su için

Artık işyerlerinin çoğunda klimalar var ve bunlar havayı kurutuyorlar. Vücudunuzun ihtyiacı olan suyu düzenli olarak almalısınız. Masanızda bir büyük şişe su (1,5 lt.) tutup gün boyunca içebilirsiniz. Bu sayede daha az baş ağrısı ve yorgunluk hissine sahip olacağınızı göreceksiniz.

4) Sağlıklı yemek yiyin.

Öğle yemeklerini kontrollü yemeniz gerekir. Daha önce yemek sonrası kestirmenin önemine ilişkin bir yazı yazmıştım. Zeytinyağlı, salata ve taze meyve yiyin. Şekerden özellikle kaçının.

5) Kahveyi azaltın

Kahveyi bırakmalı mı bırakmamalı mı diye bir yazı yazmıştım. Kahve ve çay geçici bir dinginlik verirler ve sonrasında çözüntü daha fazladır.

6) İşe erken gidin.

Eğer işe erken giderseniz vaktinde çıkabilir ve vücut dengelerinizi koruyabilirsiniz. Akşam geç çıkmak iyi bir şey değildir.

7) Esneyin.

Şirket koridorlarında kısa yürüyüşler yapabilirsiniz, asanörde iken esneme hareketleri, masanızda otururken bacaklarınızı ve koıllarınızı esnetme hareketleri yapabilirsiniz. Özellikle omuzlarınız ve beliniz için esneme çok önemlidir.

8) Öğle yemeğinde dışarı gidin.

Masanızda yemek yada şirket kafeteryasında yemektense dışarıya çıkın. Ve yürüyüş yapmayı unutmayın.

9) Sadece işteyken çalışın.

İşinizdeyken sadece işinize odaklanın. Verimli olmaya çalışın. İşi işte bititirseniz diğer zamanlarınızı daha efektif kullanabilirsiniz.

10) Gününüzü planlayın

Gününüzü ve işleriniz planlamak sizi stresten kurtarabilir. Kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerinizi belirleyin.

Sizin ofislerde yapılmasının sağlığımıza katkısının olacağını dğüşündüğünüz şeyler var ise yazın lütfen. Tüm bunların bizlerde “kalıcı davranış değişikliği” olana kadar birkaç kere yapıldığında işe yaramayacağınıda unutmayın.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

7. Paragrafta, koridorda kisa yürüyüslere ilave; cogu kez asansör degil ,merdivenle inip cikmayi tercih etmek kalp gücünü artiracagi ve kandolasimini hizlandiracagi icin, firsati degerlendirmekte yarar vardir. Hepiniz saglikli ve mutlu kalin...

mine objektif 
 17.09.2006 23:09
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 578
Toplam yorum
: 604
Toplam mesaj
: 105
Ort. okunma sayısı
: 5314
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster