Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '14

 
Kategori
Şiir
 

İsa'nın hikayesi (kendi ağzından)

İsa'nın hikayesi (kendi ağzından)
 

İsa'nın hikayesi (kendi ağzından)

Ben İsa'yım;
hani şu Nasıralı İsa,
hani şu Meryem'in oğlu İsa,
hani şu babası olmayan İsa...

İyilik ve güzellikle yoğrulan ruhuma karşın
çok çileli bir hayatım oldu;
çok dertli,
çok meşakkatli,
çok sıkıntılı...
Ama her şeye rağmen güzel,
hayat denilen pınarın suyundan içmek...

Doğduğum anda konuştum;
insanlar şaşkınlıkla ve kinle yüzüme bakıyorlardı.
Şaşırma sebepleri, doğar doğmaz konuşmam;
kinlenme sebepleri ise, babasız olmamdı.
Anneme öyle bir bakışları vardı ki:
'bu piçi kimden peydahladın,' diye sorularla lanetliyor,
horluyor ve dışlıyorlardı.

Anama kalırsan,
Tanrı'nın bir lütfuydum.
Bana kalırsan,
kimin lütfü olduğum önemli değildi;
sevgiyle yoğrulmuştu benim yüreğim,
iyilik dinim olmuş,
insanlara güzel yolu göstermeyi felsefe edinmiştim.

Hümanizmin zirvesine ulaşmış anlayışlarımdan dolayı
ezildim, dışlandım, horlandım, gammazlandım.
İçerisinde bulunduğum toplum öylesine bir yobazdı ki;
sankim bu yobazlık, dünyanın kaderi olmuştu,
her zaman da, her yer de kendini göstererek...

32 yıllık ömrümde,
hep iyilikle uğraştım,
insanlara iyiyi ve güzeli tavsiye ettim;
buna rağmen beni destekleyen dostlarım çok az oldu;
ama ben inanıyordum ki:
'Bir yanağına vurdularsa, diğerini çevir.'

Bir kadın vardı.
Magdela denilen şehirden gelmiş,
adı Meryem'di; anamın adından.
Bir hayat kadınıydı;
insanların sövüp saydığı,
lanetlediği, dışladığı...
Onu kendime yakın hissediyordum,
çok da güzel bir kadındı.
Sanırım aşık olmuştum ona.
Hayatımın anlamı olmuştu
Magdelalı Meryem'im.

Magdelalı Meryem benim gerçeğim olmuştu;
ama benden yüzyıllar sonra,
bazı kokana herifler,
Hristiyanlık adı altında benim öğretilerimi kurumsallaştırdılar.
Neymiş efendim, ben Tanrı'nın oğluymuşum.
Neymiş efendim, Magdelalı Meryem'le olan ilişkim yalanmış,
kabul edilemezmiş, Tanrı'nın oğluna yakışmazmış.
Hadi oradan kokana herifler!
O benim anlamımdı, her şeyimdi, kıymetlimdi.

Bir de benden 600 sene sonra
Hicaz coğrafyasında Muhammet adlı bir insan doğar,
öğretiler geliştirir.
Muhammet'in öğretisini savunan insanlara göre,
ben Muhammet'i müjdelemek için gelmişim (!)

İnsanlar insanlar,
kendinizin doğru olduğunu kanıtlamak için söyleyemeyeceğiniz yalan yok.

Seviyorum,
Magdelalı Meryem'i ve sevgiyi...

-Mustafa Yıldırım 

 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..