Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '10

 
Kategori
Bilim
Okunma Sayısı
6764
 

Isaac Newton'un yaşam hikayesinden etkileyici notlar...

Isaac Newton'un yaşam hikayesinden etkileyici notlar...
 

Isaac Newton denilince hepimizin aklına şu hikaye gelir;

Newton çalışmaktan yorulduğu bir gün dinlenmek için bir elma ağacının altına oturur. Bu sırada aklından denklemler, problemler geçmektedir. Aniden kafasına bir elma düşer ve bu düşen elmayla birlikte aylardır çözemediği ve adını bir türlü koyamadığı ‘’YER ÇEKİMİ YASASINI’’ nasıl izah edeceğini anlar…

Bunlar pek çoğumuzun bildikleri ama ya bilmediklerimiz, o çok etkili hayat hikayesi…

Merak ediyorsanız, ben paylaşmaya hazırım, siz de okumaya hazırsanız buyurun arkadaşlar;

Newton’un bilinmeyen çocukluğu;

Newton babası öldükten birkaç hafta sonra doğmuş. Erken doğum olduğu için kimse yaşamasını beklemiyormuş. O hayata herkesi şaşırtarak başlamış ve bulduğu buluşlarla da herkesi şaşırtmaya devam etmiş. Yedi yaşına geldiğinde annesi, yaşlı bir papazla evlenmiş ve Newton’u anneannesinin yanına bırakmış. Lakin anneannesi Newton’un salak olduğunu düşünüyormuş. ( Bu arada okuyucularımdan özür dilerim, kitapta böyle yazıyordu )..

Newton mutsuz olmasına rağmen, düşünceleri çok farklı imiş. On yaşına geldiğinde, üvey babası ölmüş ve annesi, Newton’un yanına geri dönmüş. Ancak yalnız değil iki üvey kardeşiyle birlikte.

Annesi çok zengin olmasına rağmen, Newton 12 yaşına geldiğinde onu yatılı bir okula göndermiş…

Devamını merak ediyorsanız, Eğlenceli bilgi Timaş Yayınları ‘’Isaac Newton ve Elması ‘’adlı kitabı okumanızı tavsiye ediyorum..

Yalnız çok kısa birkaç noktaya daha değinmek istiyorum;

Bugün birçok insanın Newton’u büyük bir düşünür olarak kabul ettiği bir gerçektir. Çünkü, O, ünlü bir matematikçi, fizikçi, astronom, mucit ve filozoftu. Ancak zor bir yaşamı vardı. Hiçbir zaman yılmadı.

Üstelik kişilik olarak da çok çekingendi. Öyle ki, bilimde devrim yaratacak buluşlarının çoğu, örneğin diferansiyel ve inteğral hesabı 38 yıl sonra, yayınlanmıştır.

Newton’un yaşam hikayesi, belki de şu kısacık notlar sizi daha derin düşünmeye sevk edip, içinizdeki cevheri ortaya çıkarmanıza neden olacak.. Siz yeter ki isteyin. Eğitim yazılarımda hep söylemişimdir.. İSTEMEK BAŞARMAKTIR..

Yazıyı da yazmamdaki esas amaç; İnsanın istedikten sonra, tüm zorlukları yenebileceğini görmesi ve özellikle YGS sınav sonuçlarının açıklanmasından sonra, bazı öğrencilerin istedikleri başarıyı elde edememelerinden dolayı, ümitsizliğe kapılmalarıydı.

Hayatta zor, imkansız diye bir şey yoktur.. ama önce siz kendiniz inanın buna.. Yoksa siz inanmazsanız ben sizi nasıl inandırayım ki :)

Azminiz daim olsun..

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Tüm bilim adamları ilhamla hareket eder ve Allah'ın kendilerine izin verdiği şeyleri keşfedebilirler, asıl ilim Allah'a aittir. Dünyaca ünlü bilim adamları bu gerçeğin hep farkında olmuşlardır. www.imanedenbilimadamlari.com sitesini mutlaka ziyaret etmenizi tavsiye ederim, bu güzel yazı içinde çok teşekkürler.

Ahmet Secer 
 05.05.2010 13:52
Cevap :
Çok güzel bir noktaya temas etmişsiniz, asıl ilim Allah'a aittir. Bilim de evrenin var olan sırlarını ortaya çıkarır. Ahmet Bey, verdiğiniz linke hemen bir göz attım, çok güzel bilgiler var...Katkınız için çok teşekkür ederim efendim. Saygılarımla.  06.05.2010 19:18
 

sevgili öğretmenim konu çok güzel teşekkürler insanlığa sanayi ye büyük değer katmış insanları okuyup anlamak. karınca kaderince onlardan alınan ilhamlarlarla buluş icatlara imza atmak .topluma ve kendisine hizmet üretmek yani işte olay bu ,fakat sanırım herkes için bilimi anlama becerisinin çok değişik likleri var bazı insanının 10 yaşında öğrenebildiğini bazı insan daha sonra öğrenebiliyor mesala büber seven insan bal seven insan ikisini de aynı anda seven insan ikisinide hiç sevemeyip ekşi seven isan öğretmeninim esas çözümü zor olan düğüm acaba bu noktada mı!dersiniz biz anladığımız zaman uygulama zamanınına ulaşama mak mı dersiniz doğdum benim için dün sabahtı; bu gün öğlen oldu ,yarınsa akşam. çok şükür kader de geldiğin yere hazırlan. ALLAH her insanımıza versin faydalı ilham : hani aşık veyseli rahmetle anmalı toprağın dediği maharet onun için yaratıcımız olmalı han herkim ki olursa bu sırra mazhar bırakır dünyaya bitmez bir eser işte hulusi soydal da bu söze

hulusi soydal 
 04.05.2010 7:08
Cevap :
Merhaba efendim öyle anlamlı şeyler yazmışsınız ki, ekleyecek tek kelime dahi bulamıyorum. Çok teşekkür ederim değerli yorumunuza, size, Antalya'ya selam ve saygılarımla.  04.05.2010 8:53
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 296
Toplam yorum
: 628
Toplam mesaj
: 11
Ort. okunma sayısı
: 5232
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster