Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '17

 
Kategori
Söyleşi
 

İşaret Dili Tercümanı Merve Akbaş ile

İşaret Dili Tercümanı Merve Akbaş ile
 

Merve Akbaş


Çocuk Gelişimi Mezunu ve işaret dili Tercümanı Merve Akbaş:”Ne kadar bilinçli ve toplum kurallarına uygun eğitim verilirse gelecek nesil de o kadar yüzümüzü güldürür. Okumayı Sevin ve sevdirin”
 
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
 
Merve AKBAŞ- İsmim Merve Akbaş. 5 temmuz 1993 tarihinde Tokat Zile’de dünyaya geldim. Zile Hüseyin Gazi İlköğretim Okulu'nda eğitimimi tamamladıktan sonra 4 yıllık lise eğitimime Zile Kız Meslek Lisesi'nde devam ettim. Gaziosmanpaşa  Üniversitesi'nde Tokat MYO Çocuk gelişimi eğitimi aldıktan sonra eğitim hayatıma Anadolu Üniversitesi Kamu yönetimi ve Atatürk Üniversitesi Sosyoloji Üniversitelerinde devam etmekteyim.
 
SORU- Neden çocuk gelişimi Neden Tokat? Bu bölümü yazmadan önce ve  şu an duygularınız arasında ne fark var?
 
Merve AKBAŞ-Aslında yıllardır kendime bu konuda hayret ederim çocuklarla pek anlaşamazken lise de eğitim aldığım alan çocuk gelişimi oldu. Bölümü seçme sebebim toplum sorunları ve insanlara karşı duyarlı oluşum. Yeryüzündeki yanlış şeyleri düzeltebilmem için bir neslin benim ellerimden geçmesi gerekiyordu. Benim doğrularım doğrultusunda eğitim vererek bir parça da olsa kötülükleri yok edebilirdim. Şuan iyi ki çocuk gelişimi okumuşum diyorum. O kadar saf ve temiz Dünyaları var ki çocukların, başka türlü keşfedemezdim o dünyayı...
 
SORU-İşaret dili öğrenme hevesi nereden geliyor  kurs almadan önce ve şu  an duygularınız arasında ne farklar var?
 
Merve AKBAŞ-  Zile’de bir rehabilitasyon merkezinde  çalışırken bütün engel türünden öğrencilerim vardı. Hepsiyle sesli iletişim kurup anlaşırken içlerinden işitme engeli olan öğrencimle iletişim kuramamak zoruma gidiyordu. Ben onun dünyasına yabancısıyım o benim dünyama... zaman zaman düşünüyordum işitme engelim olsaydı annemin babamın sesini duyamasam ne hissederdim. Derdimi anlatamasaydım ne düşünürdüm şeklinde empati yapıyordum. Daha sonra Zile'de halk eğitim merkezinde ilk defa işaret dili eğitimi verildiğini duydum. İş çıkışında gidip hemen kaydımı yaptırdım. 2 aylık bir eğitim aldım. İyi ki de öğrenmişim diyorum. Şuan sosyal medya üzerinden işaret diliyle görüştüğümüz onlarca işitme kardeşlerim var. İşaret dili eğitimi aldığım Aylin YILDIZ hocama ne kadar teşekkür etsem azdır. Bana o dünyanın kapısını açtığı için
 
SORU-Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz  nerede okur? Onların sızın cabalarınıza bakış açısı  nedir?
 
Merve  AKBAŞ- Babam esnaf, annem ev hanımı. İki tane de erkek kardeşlerim var ve bir de manevi kız kardeşim var. Birinin ismi Ahmet 22 yaşında hem eğitimine devam ediyor hem de babamların yanında meslek öğreniyor. Diğer erkek kardeşimin adı sefa 17 yaşında lise son sınıf öğrencisi. Bu yıl inşallah üniversite öğrencisi olacak. Manevi kız kardeşimin ismi ise Yağmur. Bursa da bir kreşte okul öncesi öğretmenliği yapıyor. Ailemin çabalarıma bakış açısı ise her zaman kararlarıma saygı duyarlar ve destek olurlar. Bu da yaptığım işe olan arzu ve isteğimi artırır.
 
SORU-  Siz iletişimi seven insansınız. Çok Üniversiteli iletişim sevmez. Siz bu iletişimi sevince ne gibi artılar elde ettiniz? Hayatınızda neler değişti?
 
Merve  AKBAŞ- Yeni insanları tanıma merakıma ve ne zaman moralim bozuk olsa sığındığım kitaplara bağlıyorum. İletişim sevme sebebimi. İnsanları keşfetmeyi tanımayı, sorunlarını dinlemeyi yardımcı olmayı seviyorum. Bu da beni hayata karşı daha güçlü ve mutlu kılıyor. Üniversitelilerin iletişimi sevmeme sebebi insanların birbirlerine olan bakış açısı önyargısı  ve teknolojinin hayatımızda büyük yer tutması diye düşünüyorum.
 
SORU- Üniversitelilerin genel sorunları ve çözüm yolları nelerdir?
 
Merve  AKBAŞ- Gençlerimiz ailelerinin yanından ayrıldıktan sonra bir anda tek başına sorumluluk almaları ve bunun yanı sıra üniversite hayatlarında kendilerini geliştirmek yerine sürekli sınavlara tabi tutulmaları ve bunun psikolojik baskısı bence en büyük problemlerden. Çözüm olarak belki bu problemler ortadan kaldırılmaz fakat gençlerimizin sosyal aktivitelere ve kendilerini geliştirebileceği faaliyetlere imkânlar sağlanabilir.
 
SORU-Çocuk gelişimi bölümünün amacı nedir? Bu alanda iyi bir eğitim alan  ne gibi konularda faydalı olur?
 
Merve  AKBAŞ- Bölümün amacı her şeyden önce iyi birer birey yetiştirmektir gibi klişe şeyler söylemek istemiyorum. Zaten verilen bütün eğitimlerin amacı budur. Çocuk gelişimi bölümü toplumun temelini oluşturan örf ve adete uygun faydalı birer nesiller yetiştirecek öğretmen adaylarını yetiştirmektir. Ağaç yaş iken eğilir sözü tam olarak bizim bölüm  için söylenmiş bir atasözüdür aslında.
 
SORU- Üniversiteliler okul dışında gelişmek için neler yapmalılar?
 
Merve  AKBAŞ-  Üniversiteli arkadaşlarımız yetenekleri doğrultusunda kendilerini geliştirebileceği bazı birimlerin kurslarına katılabilirler. İkinci ya da üçüncü bir dil öğrenilebilir. Duyarlılık adına işaret dli öğrenebilirler. Herhangi bir enstrüman aletini kullanmayı öğrenebilirler. Çocuk gelişimi bölümü okuyan arkadaşlarıma özellikle tavsiyem ise çocuk psikolojisi, etkili iletişim ve Diksiyon kurslarına katılmalarıdır..
 
SORU- işaret dili alanında nereye kadar gelmek istersiniz?
 
Merve  AKBAŞ-3. Kura kadar eğitim almak ve kendimi daha da geliştirmek isterim. Edebiyata ayrıca yoğun bir ilgim var. Şiir yazmayı duygularımı kağıda dökmeyi seviyorum. İlerleyen zamanlar da işitme kardeşlerime yazdığım şiirlerinde yer aldığı şiir geceleri düzenlemek isterim.
 
SORU- İşaret dili öğrenmek ve çocuk  gelişimi okumak isteyenlere en son ne tavsiye edersiniz ?
 
Merve  AKBAŞ-Ben hep şunu söylerim. Hangi mesleği yaptığın önemli değil. Önemli olan yaptığın mesleğinin en iyisi olmandır. Çocuklar bizim su an şikayetçi olduğumuz toplum sorunlarının ahlak dışı davranışların gelecek yüzleri olacak. Ne kadar bilinçli ve toplum kurallarına uygun eğitim verilirse gelecek nesil de o kadar yüzümüzü güldürür. Okumayı Sevin ve sevdirin. Yeryüzünde sevgi ve Barıştan daha güzel bir şey olmayacağını ekin masum yüreklerine... işaret diline gelince çok eğlenceli fakat çok da sabır ister. Eğitime başladıktan sonra sık sık tekrar edip çeviriler yaparak pekiştirebilirsiniz. İşitme engelli okullara gidip orda ki kardeşlerimizle konuşarak pratik de yapabilirsiniz. Biz istersek imkanlar bizi bulur
 
Çok güzel bir röportaj oldu. Başarılarınızın devamını dilerim. 
 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..