Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '07

 
Kategori
İnsan Kaynakları
 

İşe alım kriterleri ve referans

İşverenler, herhangi bir iş için personel alımı sözkonusu olduğunda gerek internet gerekse gazete ilanı neticesinde gelen adayları değerlendirirken öncelikle ve daha önceki iş tecrübelerini dikkate alıyor. Bunu söylerken tabii ki bütün adayların gerekli asgari koşullara sahip oldıuklarını varsayıyorum. Olmazsa olmaz koşullardan biri de konuyla ilgili eğitim almış olmanız. Tabii eğer iyi bir referansınız varsa bu da gözardı edilecek hususlardan biri. Referans!

İşte tam da bu noktada referans bana 'torpil' kavramının modernize hali gibi görünüyor.

Şimdi eğer ben eski iş yerimle iyi ilişkiler içindeysem ve bana sağlanan çalışma koşullarını beğeniyorsam patron da benden memnunsa oradan neden ayrılayım. Yok ayrılmış isem söz konusu koşullardan bir ya da birkaçında sorun yaşanmış demektir. Bunun dışında iki tarafında karşılıklı memnun olarak ayrıldığı durumlar milyonda bir denecek kadar azdır. Tıpkı evlilik gibi. 'Dost kalmak' çok zor. Şimdi beni bu işverenden referans istemeye zorunlu kılan bu mekanizma da neyin nesi böyle.

Varsayalım ben eski işyerimde iyi bir personeldim ama koşullar bana uymadı istifa ettim. Patron yahut amirim de terkedilmişlik duygusu yaşıyor ve ihanete uğramış hissediyor. Bana neden iyi bir referans versin ki?

Ya da konuya bir de tersinden bakarsak, çevresi babadan kalma miras şeklinde geniş bir arkadaşımız işe alınma konusunda bize en az beş boy fark atmış olmuyo mu? Tabi bu eksikliği işverenlerin gittiği mekanlara takılarak ya da kulüp ve derneklere üye olarak kapatmaya çalışanların da sayısı hayli fazla.

Bu tip uygulamalar kimi çalışan yada iş arayanları ait olmadıkları bir sosyo-ekonomik sınıfın yaşam tarzını ve alışkanlıklarını yapmacık bir biçimde taklide sürüklediği gibi kimilerinin de dışlanmış ve yetersiz hissetmelerine neden olmaktadır.

Yani sonuçta açıkça görülüyor ki bir dönem devlet bürokrasisinde karşılaştığımız bu türden hastalıklı alışkanlıklar şimdi özel sektörde başka adlar altında daha meşru ve açık biçimde uygulanıyor.

Şimdi buradan işverenlere ve insen kaynakları yöneticilerine seslenmek istiyorum: Lütfen şu referans mevzuunu bu kadar abartmayın. Daha önce çalıştığınız iş yerinden neden ayrıldınız geyiğini boşverin. Eğer görev çok uzmanlık gerektirmeyen bir konuda ise sanatsal ve entellektüel bölüm mezunlarına da şans tanıyın.

Lütfen işe alım politikalarınızı birkez daha gözden geçirin...

 
Toplam blog
: 9
: 782
Kayıt tarihi
: 11.02.07
 
 

Arkeoloji eğitimi aldım. Bir inşaat firmasında gayrimenkul satış temsilcisiyim...