Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '18

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

İşe Girme Eğitim ve Sınavları Sayesinde Biz İşe Giremedik Ama Birileri Köşeyi Döndü

İşe Girme Eğitim ve Sınavları Sayesinde Biz İşe Giremedik Ama Birileri Köşeyi Döndü
 

“İşe Girme Eğitim Ve Sınavları” olsun da ver parayı eline bir “başarılı oldun” belgesi eve yolla olmaz yani…

Başarılıysam niye işe giremiyorum…

Sizin o sertifikalarınızdan kaç tane var bende biliyor musunuz?

Peki, ne olacak? Ne bileyim ben onca para veriyoruz, güvence olacak! Senelerce eğitim görmüş onlarca sınava girmişim, evim başarı belgeleriyle dolu ama hala işsizim!

Bu şekilde iş arayanlara Kerim Korkut diyor ki: Boşa para vermeyin bu şekilde işe giremezsiniz. Nerede ne eğitim gördüğünüz, hangi sınavlarda ne kadar başarılı olduğunuz kimsenin umurunda değil…

Kaç sayfalık CV’imde belgeden sertifikadan yazacak yer kalmadı. Eğer bunlara göre işe girilseydi başbakan olmam gerekirdi!

Tamam, bu bir sektör haline gelmiş de pek bir kontrolsüz! İşveren sınav yapıyor, tamam yapsın; sınava girmek için para alıyor ya böyle bir şey olur mu? Sonra da sınava girenleri kazanamadın deyip evine yolluyor!

Bunun adı dilencinin sırtından ceketini almak, mağduru sömürmek! Çoğu işveren değil bunların, böyle bir tezgâh kurmuşlar.

Bunlar işsiz işsiz, ceplerinde beş kuruşu yok! Aslında iş görüşmelerinde yol masraflarını da sizin vermeniz lazım. Devlet işe girenlerle ilgileniyor. Senin amacın işe giremeyenler olmalı, giren girmiş zaten.

Devlet de sınavları parayla yapıyor. SPK’nın işe yaramayan (Hepsine sahip yine iş bulamıyor)  lisans belgelerini alabilmek için her sınava giriş bilmem kaç lira ama bu belgeleri alıp da işe giren yok.

Sonra benden eğitim için dünya para alan (Ne yapsın ailesi çocuğum işe girsin diye varını yoğunu ortaya koyuyor) işe girme garantisi vermesi lazım. Eğitimler iş garantili olmak zorunda. Böyle eğitimi ben de veririm!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..