Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '07

 
Kategori
Komşuluk
 

Işığı yanan evler

Işığı yanan evler
 

Bir küçük yaşanmış anı okudum. Bizlere hayata dair bir alınacak hisse olduğu için olduğu için paylaşmak istedim.

Ataması İç Anadolu’da bir küçük bir beldeye yapılan gencimiz; ilk gece tren istasyonunun hemen yanındaki bir eve konuk olmuş.
Akşam yemeğinden sonra çaylar içilip sohbetler edilmiş, doktorumuz yol yorgunu olduğu için uykunun onu esir almakta olduğunu hissedip ev sahibinin yatağını yapmak için harekete geçmesini beklemiş ama hiçbir hareket görmeyince sormuş?

Evin büyüğü olan hacı anneye sıkılarak; “Anneciğim, sizin buralarda kaçta yatılıyor?” diye sormuş.


Hacıanne: “Evladım treni bekliyoruz, az sonra tren gelecek, onu bekliyoruz” diyerek cevap vermiş.


Merak ettim, tekrar sordum; “Trenden sizin bir yakınınız mı inecek?”


Hacıanne: “Hayır evladım, beklediğimiz trende bir yakınımız yok. Ancak burası uzak bir yer. Tren den buraların yabancısı birileri inebilir. Bu saatte yakınlarda, ışığı yanan bir ev bulamazsa sokakta kalır. Bu sebepten gelen yabancının buraya indiğinde ışığı yanan bir ev ve ve onu konuk edecek birilerini bulsun diye bekliyoruz” demiş.


“Konya ovasında ya da başka bir yerinde Türkiye’nin, yabancılar için “Işığı yanan evler” yerinde hala duruyor mudur?

Yabancıların yorgun bedenlerini yün yataklarda dinlendirmeye devam ediyorlar mı?

Aç bir köpeğin önüne bir kap yemek bırakan kadınlar yaşıyorlar mı?


Kuşlara yuva yapan mimarlar sahi şimdi nerelerdeler?

Bu güzel insanlar, atlarına binip gitmişler...


Bizler, atlarına binip giden güzel insanlara sahip bir medeniyetin yetimleriyiz. Çekilip gidenlerin doldurulmamış boşluklarında savrulup duran yoksullarız” değil mi ama…

Işığı yanan, dumanı tüten evleri görmek oralarda konuk olmak, ya da sizin evinizin ışığını görüp kapınızı çalan insanlar nasip etsin Yüce rabbim…

Tembellik ettim ama paylaşmak istedim…sevgi ile kalın efendim…

 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..