Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '13

 
Kategori
Resim
 

Işıkların Efendisi, Ressam; Mustafa Orkun Müftüoğlu

Işıkların Efendisi, Ressam; Mustafa Orkun Müftüoğlu
 

Ressam; Mustafa Orkun Müftüoğlu


Resimler arasında bir tablo düşündürdü beni. Bir adam bir sürü birikimlerin üzerinde oturmuş düşünüyordu…

Aşması gereken yeni yerler varmış gibi,

Yorulmuş bekliyor gibi,

Beklerken güçlenmek gibi…

Belki geçmişini gözden geçiriyordu, belki geleceğinden korkuyordu.

Bilmiyorum o adam orada öylesine oturmamıştı. Bir şeyler anlatıyordu.

Ne anlattığını ben kendimce bu yönü ile yargılarken!

Birde uzaklardan bu resim beni niye çekmişti onca tablolar arasında.

Aydınlık olması mıydı sebep,

Düşünmek her zaman beyaz değildi, siyahı ağırlıkta, grisi makbülken,

Bu adam düşünürken!

Işıklar beni davet etmişti…

Işıkların doğru kullanılması mıydı,

Aydınlık halinin içinde hüzün olması mıydı,

Hüznün yanında bir davet çağrısı mı vardı?

Bir süre tabloda takılı kalmış olmalıyımki yanımda tablonun yaratıcısı gelmiş bakıyordu.

Zaten tablonun yanındaki anlatımda resmi ve hakkındaki bilgileri okumuştum, birde kendinden dinlemeli dedim.

Kimdi bu güzel tabloya renklerle hikâye anlattıran,

Düşündüren,

Her bir fırça darbesinde; duygularını aktarırken verdiği enerjiden pişman olmayan,

Renklerin aydınlığı için renk karışımına gönlünü de içine koyan,

Fırtınaları aktarırken ne kadarını orada ne kadarını kendimde tutsam düşüncesi içinde olan,

Sonunda da hepsini akıtan sanatçı?

“Merhaba, ellerinize yüreğinize sağlık...”

“Sağolun…”

“Tabloda dalıp gitmişim, açık halinde esrarlı tavrı var. Bize biraz anlatsanıza…”

“Aslında bunun birazı yok, bayağı söylenecek sözler var. Tablom benim dağın ötesidir…”

“Dağın ötesi, ne güzel…”

“İnsanın yaşam macerasındaki-sürecindeki birdinlenme anını ya da bu dinlenmede kendini sorgulama gerekliliğini ifade etmektedir. Resmin alt tarafından başlayıp, resmin üst tarafına doğru gözü yönlendiren doğa görünümünde; art arda dizilen doğal ya da insanın yaptığı engelleri aşması ile birlikte insanın zirveye doğru yol alışını, dağın zirvesine varması halinde ötesinin de olacağını vurgulamakta...

Bunu fark etmesini gerektiğini işaret etmektedir. Hep önüne çıkan hayat aşamalarının sorunlarıyla uğraşan insan çoğu zaman kendi ya da etrafının varlığının farkında olamaz. İşte bu olması gerektiği irdelenen dinlenme ya da sorgulama anı resimdeki figürde anlam kazanmıştır.”

“Resim böyle bir şey, siz dantel işler gibi işlerken ruhunuzdaki fırtınaların aktarılma halinde böyle düşündünüz, ben o tabloyu uzunca bir süre izlerken kimbilir neler düşündüm!”

“Sanat Böyle bir şey değil mi?”

“Haklısınız… Mustafa Orkun Bey, sizi biraz daha iyi tanıyalım dersem neler söylersiniz kendinizden?”

”Ben Trabzon doğumluyum.

1990–1995 Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde Lisans eğitimi aldım.

1998–2006 Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde Araştırma Görevlisi oldum.

2006–2011 Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde Yardımcı Doçent oldum.

2011 Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde deDoçent.

“Tablalorla yolunuz; sergileriniz, aldı iseniz ödülleriniz…”

Kişisel Sergilerim:

2007 Kanat Beyazıt Sanat Galerisi/ İstanbul,

2009 Akademililer Sanat Merkezi/İstanbul,

2010Enka Dr. Clinton Vickers Sanat Galerisi, İstanbul’da sergilerim oldu…

Ödüllerim:

2005 Gebze Belediyesi,1.Osman Hamdi Bey Resim Yarışmas, İkincilik

2000 Türkiye Jokey Kulübü,5. Resim Yarışmas, Mansiyon

1997 Türkiye Jokey Kulübü,3. Resim Yarışması, Birinçilik

1997 Tekel, Geleneksel 9. Resim Yarışması, Ödül

1996 Adana Çimento Sanayi T.A.Ş. 6.Resim Yarışması, Mansiyon

1996 Esbank 8.Yunus Emre Resim Yarışmas, Ödül

1995 Adana Çimento Sanayi T.A.Ş. 5.Resim Yarışması, Üçünçülük

1994 Ayşe ve Ercüment Kalmık Vakfı Resim Yarışması, Birincilik

1994 Esbank 6.Yunus Emre Resim Yarışmas, Ödül

1994 Siemens Sanat Ödülü, İkincilik

1993 Siemens Sanat Ödülü, Mansiyon

1993 Ayşe ve Ercüment Kalmık Vakfı Resim Yarışması, Jüri Özel Ödülü

“Genç yaşta bu kadar başarılı olmak güzel olmalı…”

“Sağolun…”

“Yolunuz hep tablonuzdaki ışık belirginliğinizdeki gibi ışıklı olsun…”

 

 

Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....