Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '11

 
Kategori
Blog
 

İsim benzerlikleri ve mahlas seçerken dikkat edilecek noktalar

İsim benzerlikleri ve mahlas seçerken dikkat edilecek noktalar
 

adanakulis.com


Sanal dünyada insanlar,

1. Gerçek kimlikleriyle,
2. Rumuzlarıyla
3. Mahlas adı verilen takma isimleriyle yer almaktadırlar.

Mahlas kullananları ise genellikle yakın çevresi bilir. Ülkemizde ise yazılarında gerçek kimliklerini kullanan Abdi İpekçi, Turan Dursun, Ahmet Taner Kışlalı, Uğur Mumcu gibi kalemi kuvvetli kişiler fikirleri ve yazıları yüzünden cinayete kurban gitmişlerdir. Blog sitelerinde de bazı blog yazarlarının yazdıkları yazılar nedeniyle tehdit aldıklarını da çok kere duyulmuştur.

Mahlas konusuna en son örnek, Milliyet yazarı Melih Aşık'ın bu gün köşesinde Başbakan'ın uzun süre başdanışmanlığını yapan şimdi ise milletvekili olan Yalçın Akdoğan'ın yapmış olduğu intihali, Yeni Şafak gazetesinde Yalçın Doğan kimliğiyle yazmış olduğu yazıda özür dilemesi olarak verilebilir.

Blog sitemizde de bir çok arkadaşımızın kendi gerçek kimlikleri dışında, değişik isim soyadlarıyla veya adı aynı olsa bile soyadını değiştirerek yazdıklarını biliyorum. Geçtiğimiz günlerde mükerrer kimlikleri eleştirmemize rağmen, tek bir mahlasla yazan arkadaşların bu davranışlarının normal olduğu kabul edilmelidir. Çünkü geçmişte bir kesimi eleştiren gerçek kimliğini kullanan bir arkadaşımızın yazısından sonra otomobilinin lastiklerinin patlatıldığı, yine gerçek kimliğiyle yazan bir arkadaşımızın işle ilgili gönderdiği mesajı alan kişinin, sayfasında yayınlaması nedeniyle kişinin iş yerinde zor duruma düştüğü hatırladığım bazı örneklerdendir. Blog yazarlarının yazdıkları yazılar nedeniyle yasal merciler dışındaki tehditlere açık olmasının da bir anlamı yoktur. Tabii eğer sadece lay lay lom yazıları yazıyorsanız gerçek kimliğinizi kullanmanızda bir sakınca yoktur.

İsim benzerlikleri konusuna gelince, geçtiğimiz günlerde sitemizdeki blog yazarlarından Murat Hacıoğlu arkadaşımız, futbolcu Murat Hacıoğlu ile olan isim benzerliğinden dolayı sorun yaşadığını anlatan bir blog yazmıştı. Tabii, bu isim benzerliklerindeki yanlışlıklar en sonunda ortaya çıkar ama durum netleşinceye kadar olayla hiç ilgisi olmayan kişilerin de uzun süre başı ağrıyabilir.

Ayrıca mahlas seçerken de çok dikkat etmek gerekir. Örneğin ben kendi adım yerine Birol Karanlık diye bir mahlas seçsem ve gerçekten de bu Birol Karanlık arananlar listesinde biri olsa, ben kendi kimliğimi ispat edene kadar herhalde emniyette uzun süre ifade vermem gerekir.

Tekrar isim benzerlikleri konusuna gelirsem, geçtiğimiz günlerde Erol Işık adlı başka bir şahsiyet bir yerde bir yazı yazmış. Yazının içeriğini tam bilmiyorum ama yazıya hedef olan blog dışındaki o kişi Google da benim adımı bulup, bana bir kınama mesajı göndermiş. Mesaj ana sayfamda yayınlanmaktadır. İçeriği ise şöyle:

kınama
İyi günler Erol bey! Ben 20 Haziran sabahı, Fatih Sultan Mehmet köprüsünden geçen 100, 000 TL değil, 50, 000 TL değerinde Kia sportage marka araç sahibi. OGS’mde var KGS’mde. Sol taraf dolu olduğu için sağ taraftaki ogs ye yöneldim. Fakat aradaki bariyerleri fark edemediğim için Kgs de sıkıştım. Kgsem ise yanlışlıkla evde kalmış. Çünkü hastaneye gitmek için telaşla evden çıkmıştım. İyi ki size denk gelmemişim. Çünkü belliki konuyla hiç alakası olmayan kıyafetimi konu etmeniz asıl gayenizi ortaya koymaktadır. Üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek. Aracımın plakasını vermeniz ise hedef göstermek açısından ayrı bir hukuk ihlali. Şahsıma olan aşağılayıcı ve müşahhas sataşmanızı mahkemede görüşürüz. Üzüntüm sizin gibi merhametten nasibini almamış (insan)ların eline kalemin esir olmasıdır. Devasal ! jeepin sahibi…
06.07.2011 15:24:01


Tabii, bu olayla benim yakından veya uzaktan hiçbir ilgim yok. Ben de bu mesajı sayfamda yayınlayarak şöyle bir cevap verdim.

Cevap : Sanıyorum bir isim soyadı benzerliğinden dolayı yanlış adrese mesaj göndermişsiniz. Çünkü ben Milliyet Blog dışında hiçbir yerde yazı yazmıyorum. O tarihlerde İstanbul'da olmadığım gibi bahsettiğiniz konunun benimle de uzaktan yakından hiçbir ilgisi yok. Sizi hedef alan gerçek kişiyi bulduğunuzda göndereceğiniz özür mesajınızı da bu sayfamda yayınlayacağımı bilmenizi isterim.
09.07.2011 00:33:36


İlginç bir durum. Ben 2 yıl önce bu düşünce merkezinden hareketle 11 bölümlük bir öykü yazmış ve bunu blogda yayınlamıştım. Öykünün ismi "Blogda cinayet" di. O öyküde çok değerli takipçilerim vardı. Zaten bu öyküden sonra adım polisiye blog yazarına çıkmıştı. :) Eğer zamanınız varsa okumayanlar aşağıda linkini verdiğim o öyküyü okuyabilirler. 

http://blog.milliyet.com.tr/Blogda_cinayet___/Blog/?BlogNo=206443 

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..