Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '07

 
Kategori
Aile
 

İsim'lerim

İsim'lerim
 

Allah çok versin isim zenginiyim. Niye mi?
İsimlerimin hikayesi aşağıda, hadi beraber okuyalım.
Ben doğmuşum iyi mi ağustosun sıcağında, millet fındık bahçesinde iken.

İsmimi amcam vermiş bir arkadaşıyla, kulağıma ezan okuyarak. Nerde efendim o zaman hastane filan. Ebe bile yok hani. İsmimi Yıldız demiş, sen yıldız'sın diye kulağıma. Sonra ne olduysa bilirsiniz eskiden haberleri ya düğünde alırdı ahali, ya cenazede, ya bayramda... Ben daha kırkıma varmadan cenaze olmuş, Hoca vaaz vermiş. Olacak iş ya... Demiş, Allahın yarattıklarını çocuklarınıza isim olarak veriyorsunuz, bunlar nedir? kaya, ırmak, çiğse, bulut, yıldız, güneş vb.bunlar mekruhtur, insana isim olarak verilmez diye...

EEE kolay mı köy yaşamında hocayı dinleyip de es geçmek. Gelmiş, benim hiperaktif annem eve adımı melahat koymuşlar.

Annem, bizim köyün İlkokul Öğretmeni ile pek iyi bir arkadaşlarmış. İsmi Melahat. Daha sonra bu öğretmenimiz köyden ayrılmış gitmiş. Bu yüzden ona çekeyim diye adımı melahat koymuşlar. İyi mi? iyi.. etti iki isim. Herneyse ben iki ismim olduğunu okula başladığım gün, elime tebeşir tozu değdiği gün, o büyülü dünyaya girdiğim gün öğrendim:)) zaten bir yaş küçük başladım okula; solağım, zekiyim, gencim, güzelim filan...

Bu yıllardır geldi, geldi.. Evde Melahat, resmi yerlerde Yıldız. Hatta işyerimde önceleri, komşular melahat diye soruyorlar beni, böyle biri yok diye geri postalanıyorlar yaaa..

Gelelim 3.ismim Begüm'e; pazarlama departmanında çalışırken bilirsiniz 444'lü telefonları, yönetim dedi ki isteyen rumuz kullanır. Kullandık tabiii begüm (pek severim bu ismi) İşte açılış sloganımız ......... Müşteri hizmetlerine hoşgeldiniz, ben begüm nasıl yardımcı olabilirim diye başlıyordu. Hatta msn adresim de begüm'lü=))

Evet şimdi sıra Yekruseha'da; bunu da ben farsça-türkçe sözlükler arasında gezinirken anlamlarına vuruldum. Yok hayır Fars kökenli değilim:))

YEKRU=bir yüzlü olan, iki yüzlü olmayan,
SEHÂ=el açıklığı, inayet sahibi...
Böyle benim isim hikayem. Nasıl? İspanyollar gibiyim değil mi,

Yıldız Melahat Begüm Yekruseha YÜKSEL


 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..