Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '17

 
Kategori
Deneme
 

İşimiz, yapılması gereken şeyler; yapılmaması gereken şeylerle uğraşmak zaman kaybı

İşimiz, yapılması gereken şeyler; yapılmaması gereken şeylerle uğraşmak zaman kaybı
 

Ne yapacaksak yapıp çıkıyoruz, şunu yapmayalım bunu yapmayalımla uğraşmıyoruz.

Bir program düşünün, yapacağımız şeylerin yanında bir sürü de yapmayacağımız şeyler yazılı. Yapmayacaksak niye yazılı? Sadece yapacaklarını yaz.

Böyle olunca yapacaklarımıza odaklanamıyoruz.

Şunu yapma bunu yapma şeklinde uyarılar ayrı. “Evi 2 kat yapacağız” Bunun yanında kalkıp bir de “Üç kat yapmayacağız” demenin anlamı ne?

Hayatımızda yapmayacağımız şeyleri hiç söz konusu etmeyelim, yapacağımız şeyleri alıp çıkalım.

Bir çekmece dolusu eşya… Sen toplu iğne alacaksın… Toplu iğneni al çık. Bunları almayım, şunlara bakmayım, bu niye burada, şu niye şurada…

Hem zaman kaybı hem de enerjimizi boşa harcıyoruz…

Bunun çok önemli bir yaşam yanlışı olduğunu düşünüyorum.

Bir şeyin kötü tarafını tartışmanın hiç gereği yok; kötüyse yapma, kaldır at.

Bir şeye bir konuya olumsuz bakmayı kastetmiyorum, olumsuz ise olumsuz bakarsın; hayatımızda sadece yapmamız gereken şeyler olmalı, onlara odaklanmalıyız.

Bu, lüzumsuz şeyleri konuşmak, gereksiz işlerle uğraşmak da değil; Bir şeyin iki tarafı var, biz bir tarafını alıyoruz, siyah-beyaz, bize beyaz gerekli beyazı alıyoruz; siyahla hiç ilgilenmiyoruz.

“Ben Portakal istemiyorum, elma istiyorum” “Ben portakal istemiyorum” deme, boşu boşuna enerjini harcayıp bu cümleyi kurma, elma istediğine göre sadece “elma istiyorum” de.

Bunu yaptığımız zaman nolur? Bir kere hayat basitleşir. Bizi yoran şeyler ortadan kalkar. ”Bunlar beni mutlu etmiyor” Yahu mutlu eden şeyi söyle, niye onlara zaman harcıyorsun?

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..