Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '08

 
Kategori
Şiir
 

İsimsiz şiir...

İsimsiz şiir...
 

İsimsiz(Milliyet'ten)


Düşün,

Gel de düşün.

Düşünmek kolaysa!

Sev.

Umudu,

Hasreti,

Şafağa uzanan sabahı,

Toprağın yüreğindeki

Gizli, sessiz ve ağır ve de sabırla büyüyen tohum gibi

Bahara yatır gözlerini…

Bekle.

**

Yüreğim yaban elde tutsak

Hasretine vurgun sevdiğim.

Sevda taşı yorgunum.

Güzel günlere yatır yüreğini.

Pusu kurmuş puştluk, aldırma.

Aldırma bana on iki ay’ın

Üçyüz altmış beş asır geldiğine!

Ölüm!

Kuralsız, yasasız yıkarken geleceği

Ve her ölümde,

Biraz daha ,

Yaşanılmaz deme ne olur bu şehir!

Umudum…

**

Biliyorum.

Zor yanında düşerken!

İskelesinden kahpenin.

Ya da,

Herhangi biri kavgada,

Ferhat gibi mesela,

Örneğin Memed.

Hasan.

Veya.

Berdelin biçtiği kocayı istemeyen,

Elif kız gibi.

Böğrüne saplanan on dokuz bıçağı

Belki.

Fatma gibi taşımak dimdik!

İnadına.

**

Sat, sat ye’nin memleketinde

Sevmek değil de nedir, gülüm!

Tel’in bir ucunda sen.

Öbür ucunda ben.

Tükeniyoruz sen alo,

Alo ben!

Ve hasrete vurukken yaban elde.

Ücrete asgari zincirliyken yüreğimde ellerim.

Gel de sev sevmek kolaysa.

Düşün!

Karalayıp.

Aklayıp.

Köroğlu yapsınlar…

**

Toprakana bağrında misket yuvarlamalıyım,

Bin yaşanmış gibi yorgun, kırk altıncı baharımda.

**

Gel de sev kolaysa,

Gel de düşün,

Düşünmek sevda olsa.

Sevdalar Deniz!

Tel’in bir ucunda sen,

Bir ucunda ben,

Hasret bitiyorsa sevda diye

Çiçeklerim küstü, açmayan toprak da.

Yine de sev,

Yüreğim.

Söyle ki,

Sevmek türküdür

Büyüsün ölümlerin ardında.

Ardında ölümlerin…

**

Toprak ana bağrında bilyeler yuvarlamalıyım,

Bin yıl yaşamışım gibi hasretimle.

Tükeniyorum ne ki,

Gün be gün.

Çoğalırken sevmek ki,

Hasretine vurukken yüreğim yaban, elde.

Tutsak.

Sevmelerim yarım.

Otuz gün ev kirasına.

Vekil muallimken,

Hız kesmez düşlerim!

**

Gel de düşün düşünmek kolaysa.

Yüreğim yaban, elde.

Hasrete vurgun.

Vurgun hasrete.

14/03/2008 Ankara, N.Tüfekçi.

 
Toplam blog
: 1114
: 827
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..