Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '22

 
Kategori
Söyleşi
 

Işın Karaca ile çok özel

Işın Karaca, Türkiye’nin en güçlü seslerinden biri. Hemen her şarkısıyla hafızamızda yer etti ve 20 yıldır hep yerini korudu. On birinci yeni albümü ‘Sen Ben Aşk' vesilesiyle buluştuk. Karaca; pandemi döneminden beri müzik sektörünün halen akıllanmadığını vurguluyor.
 
 
Uzun bir aradan sonra yeni bir albümle geldiniz. 'Sen Ben Aşk'ı nasıl tanımlarsınız?
 
- Aslında ara vermedik, pandemi döneminde hep ürettik ama albüm olarak beş yıl aradan sonra yeniden karşınızdayız. 
 
Bu albümün diğer albümlerinize göre bir fark barındırıyor mu?
 
- Bu albümün diğer albümlerden hiç bir farkı yok, on birinci albümüm. Kişiliğim, müziğim, beklenilen müziği yapma kaygısı var sadece. Yenilenmiş, olgunlaşmış şarkıları anlatan bir Işın Karaca var.
 
Şarkınızdan yola çıkarsak en son kime 'rest' çektiniz?
 
- Benim en büyük rest'im; kendimedir.
 
Bir tarafta da aşk şarkıları söyleyen bir kadın var. Mevzu aşk olunca konular da derin oluyor. Aşk deyince sizde de akan sular durur mu genelde?
 
- Aşkla yaşayan herkesin mevzuları hep derin olacaktır ne yazık ki. Aşka inananların derdi ortak galiba. 
 
Pandemiden en çok etkilenen sektörlerden biri müzik sektörü oldu. Özellikle sosyal medyada bu konuda çok savaş verdiniz. Neler gözlemlediniz bu süreçte..
 
- Sektörde kimse akıllandığını düşünmüyorum. Üzerimizden kocaman bir pandemi geçti, hala kendilerini koruma altına alamayanlar için çok üzülüyorum.
 
Bir de sahne kıyafetleri mevzusu var, meslektaşınız Gülşen'i sert bir dille eleştirdiniz ve birden konu farklı noktalara geldi. Düşündüğünüz zaman 'Evet bunu yaptım ama ne gerek vardı' diye sorguladınız mı içinizde..
 
- Ben söylediğim hiç bir şey için pişman olmadım, pişman olacaksam da söylemem zaten. 
 
Mesleğinize dair en büyük dönüm noktanızı ne olarak tanımlarsınız?
 
- Birinci albüm aslında tanışma albümüdür, bunu hazırlarken de hayatınızın dönüm noktasını da hazırlıyorsunuz. İkinci albüm kariyerin belirleyiciliğini ve kalıcılığını tespit eder. Sanırım benim en büyük dönüm noktam 'İçinde Aşk Var' albümünün başarısıdır diyebilirim.
 
 
Sahnede samimi ve esprili tavırlarınız herkes tarafından çok beğeniliyor. Özel hayatınızda da bu karakteriniz baskın mıdır?
 
- Sahnedeki görevimi biliyorum. İyi bir müzisyen, iyi bir şarkıcıyım ama; insanları eğlendirmeyi biliyorum. Bizim evde herkesin karakteri inanılmaz baskın, inanılmaz enerjik bir evimiz var. Özel hayatta biraz domestik tarafım vardır, evimi seviyorum. Sahnedeki başarım evimdeki huzurla alakalıdır o yüzden Mia'nın baskın karakteri hepimizi hazır ola geçiriyor.
 
Işın Karaca'nın playlistinde kimler var? Neler dinlersiniz?
 
- Yapay zekanın hazırladığı hiç bir playlisti dinlemiyorum bana iyi gelen müzikalitesi yüksek müzikler dinlemeyi seviyorum. Pop, rock, caz ne varsa.. Samimiyse ve iyi hazırlanmışsa dinliyorum. 
 
Albümle ilgili hedefleriniz neler?
 
- Bu albümle ilgili hiç bir hedefim yok. Sadece bildiğim yoldan şaşmamak, dinleyicimi hüsrana uğratmamak, işin devamlılığını getirmek.. 
 
 
furkancanhazar@gmail.com
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..